Citat:
Ursprungligen postat av
Pinto87
Till skilllnad från dig har vi andra ett liv och orkar inte läsa igenom allt du publicerar. Frugan klagar redan tillräckligt mycket på än. Men då kom inte boken 2015 eller 2016 som du hävdade. Jocke bor inte i mitt huvud till skillnad från i ditt där han har gratis hyra. Frågar du mig personligen hade kritiken mot mamman fått kommit redan 2010 gärna så ser inte det som negativt. Hur har A liv påverkats negativt menar du? Hon lever väl fortfande samma liv instängd i en lägenhet med väldigt begränsade kontakter? Hon har väl inte förlorat några vänner, jobb osv? Mamman har nog inte ens läst boken. Eller fått den uppläst av sin man då tveksamheten på hennes läsförståelse är befogad.
Varför vill du att Jocke som utsatts för en barndom sviken av föräldrar och soc ska sättas munkavel på? Mamman tystas inte. Hon har fått erbjudande att vara med i podden, nyheter24 och har Chrippas kanal. Så vad är problemet? Hänvisa gärna bra och pedagogiskt hur han gör sig skyldig till förtal? Tycker du Mig äger ingen av Åsa Lindeborg är förtal?
Varför visar mamman sig på Youtube om det är så hemskt?
Jocke verkar ha boat in sig både i ditt huvud och i ditt hjärta -- din lille sötegris.
Jag hade fel på utgivningsåret, men inte på hur länge dessa uthängningar av mamman skett - de har troligen pågått långt längre än så t o m.
Jag ser att det inte är okej att inte kunna gå vidare utan att drunkna i sin offerkofta och sitt hämndbegär på bekostnad av en annan människa.
Du känner väl inte henne t ex - men likafullt anser du dig kunna ge nedlåtande, föraktfulla och hatiska uttalanden om henne.
Det är vad Jocke har åstadkommit - förutom att framställa sig själv som en egoistisk offerkofta som inte förstår att det finns fler perspektiv än hans eget.
Eller mer exakt - han förstår ju det, det är därför mamman måste tystas så hon inte avslöjar saker som kan "ta hans utsatthet ifrån honom" - dvs avslöja annat än det han påstår.