2024-10-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdhdMan123
Bara en fråga, men hur kan dom "Neka advokat"? Låter fishy, sorry men låter riktigt skumt. Varför skulle du bli nekad advokat on top av att du fick "direkt till tingsrätten" för 40 pills?

Husis för vad exakt, att se vad för droger du hade hemma? Vad var det för piller ens, nåt "starkt dom skulle ogilla extra mkt"?

Tror dom ville kolla droger hemma ja för dom va väldigt intresserade av mitt skåp med mediciner å vitaminer i. Men när jag kunde bevisa att jag har recept på allt så släppte dom det rätt fort..
Citera
2024-10-07, 13:28
Medlem
Ni som har varit på förhör eller haft förhör med polisen, hur har ni förklarat era kryptoköp?
Citera
2024-10-07, 16:36
Medlem
Jag läste delgivningen extra noga nu, och det står faktiskt i början "OM åklagaren beslutar att väcka åtal mot dig kan tingsrätten komma att använda tillgänglighets delgivningen när du delges stämmning och andra handlingar i tingsrätten. Det är tingsrätten som beslutar om och när huvudförhandlingar ska hållas efter åtal väckts."

Så vet faktiskt inte om jag redan är åtalad ärligt talat.. Eftersom förundersökningen inte är över ännu. Tingsrätt förhandlingarna är bara preliminära datum om åtal väcks..
Citera
2024-10-07, 17:11
Medlem
jimmiejugends avatar
Om man inte får varken brev, samtal eller besök efter en förlorad försändelse, efter hur lång tid kan man betrakta sig som safe?

Har sett vissa säga upp till ett år, men är det någon här som faktiskt vet?
Citera
2024-10-07, 18:57
Medlem
Hos mig kom dom med huvudnyckel och skrek 11:00 på dagen en måndag under semestern.

Stort tillslag med 4 polisbilar och fullt med poliser.
Jag fick inte medverka under husrannsakan eller ens veta varför dom var där förens jag var på stationen.
På stationen fick jag sitta i ”häktet” i 2h innan dom släppte mig

Dom tog 20g röka mina telefoner och datorer och 50k i kontanter som är vita pengar.
Båda datorerna fick jag tillbaka samma dag.

Jag är nu misstänkt för försök till narkotikabrott på 50g ”4cmc”, narkotika brott, penningtvätt, ringanarkotika.

Fick sitta på ett förhör i 30min/1h där dom tog upp precis alla mina Swish jag fått alla utgifter jag haft och varför jag använder revolut osv dom hade full koll på allt inom bank och Swish.

Lite väl hård insats kan man tycka..
Citera
2024-10-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerstefan
Hos mig kom dom med huvudnyckel och skrek 11:00 på dagen en måndag under semestern.

Jag fick inte medverka under husrannsakan eller ens veta varför dom var där förens jag var på stationen.

Dom tog 20g röka mina telefoner och datorer och 50k i kontanter som är vita pengar.

Jag är nu misstänkt för försök till narkotikabrott på 50g ”4cmc”, narkotika brott, penningtvätt, ringanarkotika.

Fick sitta på ett förhör i 30min/1h där dom tog upp precis alla mina Swish jag fått alla utgifter jag haft och varför jag använder revolut osv dom hade full koll på allt inom bank och Swish.

Erkände du och allt eller nekade? Ja, typiskt i Sverige. Varför kom dom till dig från första början? Hade du oxå fått beslagtaget brev?
Citera
2024-10-07, 19:28
Medlem
Citat:

Dom får nog ta reda på hela ens liv å allt när man ska på förhör. Som du säger inget e hemligt inom bank å Swish idag. Dom kan se allt.. Varför du använder Revolut? Det är väl som en digital bank eller? Kan ju inte vara nått fel med det..
Citera
2024-10-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Erkände du och allt eller nekade? Ja, typiskt i Sverige. Varför kom dom till dig från första början? Hade du oxå fått beslagtaget brev?

Jag erkände eget bruk på dom 20g sen nekade jag brevet.
Aa om hade beslagtagit post som var skickat till mitt namn
Citera
2024-10-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Dom får nog ta reda på hela ens liv å allt när man ska på förhör. Som du säger inget e hemligt inom bank å Swish idag. Dom kan se allt.. Varför du använder Revolut? Det är väl som en digital bank eller? Kan ju inte vara nått fel med det..

Det var en större betalning som hade gjorts med revolution typ 4 dagar innan dom hade hittat brevet
Citera
2024-10-07, 19:35
Medlem
Citat:
Jag erkände eget bruk på dom 20g sen nekade jag brevet.
Aa om hade beslagtagit post som var skickat till mitt namn

Fan mannen, lider med dig.. Ska själv på förhör *suck*. Dom kan ju ägna sig åt att hitta dom stora gubbarna istället för oss små brukare.. Lite otroligt att dom stormar lägenheter å så pga brev som är skickat till en. Vem som helst kan skicka brev med olagliga grejor i. Privat personer oxå om nån vill jävlas. Bara posta till nån i en gul brevlåda så e d klart. Kan till och med posta till en polis bara man har namn å adress. Ska han åka på Försök till narkotikabrott oxå då? Hela den lagen är sjukt dåligt uttänkt..
Citera
2024-10-07, 20:08
Medlem
Citat:
Det var en större betalning som hade gjorts med revolution typ 4 dagar innan dom hade hittat brevet

Jag känner dock en som skickar krypto till sina vänner ibland. Det går väl inte att se vart pengarna tar vägen? Själv dåligt insatt ärligt talat
Citera
2024-10-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuttfjun
Jag känner dock en som skickar krypto till sina vänner ibland. Det går väl inte att se vart pengarna tar vägen? Själv dåligt insatt ärligt talat

Så vitt jag vet så är inte krypto olagligt på nått sätt idag, så att skicka krypto till vänner borde det inte hända ett skit för..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in