2024-10-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Det börjar med SVT

För i helvete nej! Du kommer få folket emot dig
Citera
2024-10-06, 00:10
Medlem
Även jag måste utan att ha full koll säga att jag tror det är en dålig idé. Men om du kör ändå, kan du inte snälla ta med dig Kallebrogen eller han snubben från Noyb
Citera
2024-10-06, 01:18
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Jag förstår att det finns tveksamheter kring att jag medverkar i den här intervjun, men låt mig förklara varför det är avgörande.

Att vinna juridiskt är viktigt, och jag är helt övertygad om att jag kommer göra det. Men för att skapa verklig förändring behöver vi också ha folkets stöd. Det handlar om att öka medvetenheten om hur vårt samhälle påverkas när personuppgifter hanteras och säljs utan samtycke. Detta berör inte bara mig, utan många andra som inte har fått sina rättigheter respekterade.

Just nu styr narrativet Gunnar Axén och Gunnar Strömmer, och de förmedlar en falsk bild till svenska folket. Det är samma personer som jag möter rättsligt på EU-nivå, vilket är bisarrt.

Du bör inte ställa upp synligt faktiskt. Kräv att du blir förvrängd bild och röst åtminstone.
För jag tror inte heller att svenska folket står bakom oss i denna tråd faktiskt. Dom är på tok för nyfikna helt enkelt.

När EU har lagt sin dom. DÅ kan du träda fram och göra intervjuer.
Citera
2024-10-07, 03:46
Medlem
Citat:
Jag vill belysa hur tjänster som Lexbase påverkar alla människor och ge en bredare förståelse av problemet. Jag förstår också att det finns ett intresse för vem som driver ett så stort fall, och jag är redo att dela min resa och erfarenhet.

Jag hade önskat att fortsätta leva mitt privat liv men dessa vargar ger mig ingen annan val

Här är min förutsägelse:
1. Du går ut i TV och blir en offentlig person.
2. Du framställs som en djupt trasig person med många brott i ditt förflutna, vilket de kommer fokusera på.
3. När folket ser ditt namn skiftar fokuset från GDPR och Lexbase till din etnicitet och invandring.
4. Dina domar sprids överallt och du kanske till och med får en skvallertråd här på Flashback.
5. Högern som redan stöttar Lexbase sätter sista spiken i kistan genom att påstå att detta är ett problem med invandring och att du inte borde varit här från början och att Lexbase behövs.
6. Vad än som kommer hända hade hänt utan att du klev fram offentligt.
7. Du inser att allt var förgäves och att det är för sent att ta tillbaka allt. Nu vet alla vem du är.
Citera
2024-10-07, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Här är min förutsägelse:
1. Du går ut i TV och blir en offentlig person.
2. Du framställs som en djupt trasig person med många brott i ditt förflutna, vilket de kommer fokusera på.
3. När folket ser ditt namn skiftar fokuset från GDPR och Lexbase till din etnicitet och invandring.
4. Dina domar sprids överallt och du kanske till och med får en skvallertråd här på Flashback.
5. Högern som redan stöttar Lexbase sätter sista spiken i kistan genom att påstå att detta är ett problem med invandring och att du inte borde varit här från början och att Lexbase behövs.
6. Vad än som kommer hända hade hänt utan att du klev fram offentligt.
7. Du inser att allt var förgäves och att det är för sent att ta tillbaka allt. Nu vet alla vem du är.

1.Att vara en offentlig person, genom att ha varit med i en intervju på TV, innebär inte samma sak som att vara en offentlig person som till exempel poltiker som måste kunna tåla kritik. Finns många rättsfall där publiceringar av domar mot kändisar ansågs som förtal.

2 och 3 är rena spekulationer.

4. Man vet ju redan vem GDPRWarrior är och kan få tillgång till hans domar.

5.De som vill främja bakgrundskontroller gör redan nu allt de kan. Spelar ingen roll ifall han ställer upp på TV eller inte.

EUD kommer inte tolka frågorna i rättsfallet på ett eller ett annat sätt, bara för att GDPRWarrior syns en gång på SVT. Ingen i Belgien som ens har koll på vad som pågår i Sverige.

Det enda som kan påverkas negativt är summan på skadeståndet som GDPRWarrior har yrkat. Verifiera kommer kunna använda hans intervju som argument för att bestrida skadestånd summan. Däremot var skadan gjort innan GDPRWarrior klev fram i SVT, så det är inte heller sannolikt att rätten ska ta hänsyn till den invändningen.
Citera
2024-10-07, 11:39
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenssonsol
Jag har skrivit det tidigare på FB, jag tycker att domstolarna ska göra brottmålsdomar synliga direkt på domstolarnas webbsidor. Extremt viktigt att allmänheten får tillgång till brottmålsdomstolar gratis online för en säkrare vardag, där kan vi pratat om rättighet för vi fortfarande en demokrati. Jag vill veta om kollegan varit dömd för våldsbrott eller bedrägerier, allt annat är fullständig galenskap. Sedan förstår jag argumenten från dömda brottslingar som verkligen vill förändra livet, vilka är en minoritet men ändå. Jag är helt övertygad om att en tidigare brottsling redogör för en arbetsgivare att hen vill börja om så är det inga problem. Problemen uppstår när den tidigare brottslingen vill dölja sin bakgrund. För att få en andra en andra chans så bör hen berätta att hen bränt sin första chans. Jag tror att majoritet av klagande brottslingar i denna tråd är aktiva kriminella och av den anledningen så vill de inte bli påkomna av allmänheten.
Fast de som blivit bedragna hängs ju också ut på Lexbase.

Jag blev lurad på pengar av en person och försökte anmäla det till polisen men de hänvisade mig till Kronofogden. Personen ville inte betala och hörde inte av sig till tingsrätten så det blev en tredskodom. Efter att jag fått pengarna stack personen hem till Afrika men jag är nu på Lexbase.
Senast redigerad av Prempion 2024-10-07 kl. 11:41.
Citera
2024-10-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siedler
1.Att vara en offentlig person, genom att ha varit med i en intervju på TV, innebär inte samma sak som att vara en offentlig person som till exempel poltiker som måste kunna tåla kritik. Finns många rättsfall där publiceringar av domar mot kändisar ansågs som förtal.

2 och 3 är rena spekulationer.

4. Man vet ju redan vem GDPRWarrior är och kan få tillgång till hans domar.

5.De som vill främja bakgrundskontroller gör redan nu allt de kan. Spelar ingen roll ifall han ställer upp på TV eller inte.

EUD kommer inte tolka frågorna i rättsfallet på ett eller ett annat sätt, bara för att GDPRWarrior syns en gång på SVT. Ingen i Belgien som ens har koll på vad som pågår i Sverige.

Det enda som kan påverkas negativt är summan på skadeståndet som GDPRWarrior har yrkat. Verifiera kommer kunna använda hans intervju som argument för att bestrida skadestånd summan. Däremot var skadan gjort innan GDPRWarrior klev fram i SVT, så det är inte heller sannolikt att rätten ska ta hänsyn till den invändningen.

Din lösning är alltså att slänga lite olja i elden och se vad som händer?

Du har inte redogjort för en enda fördel varför du tror att exponera sig själv på det där viset i TV ska hjälpa.

GDPRWarrior har hjältekomplex och vill slänga sig på svärdet likt Arnold i End of Days.

Sitt lugnt i båten istället och låt situationen med domstolarna spela ut.
Senast redigerad av KlinkersAerBra 2024-10-07 kl. 12:34.
Citera
2024-10-07, 12:34
Medlem
Citat:
Just nu styr narrativet Gunnar Axén och Gunnar Strömmer, och de förmedlar en falsk bild till svenska folket. Det är samma personer som jag möter rättsligt på EU-nivå, vilket är bisarrt.

Ja, men de är professionella snackare. Det är inte du.

Du kommer bli behandlad som Anders Tegnér i detta klassiska klipp:
https://youtu.be/xA_rOS3U15I?si=ZLRAEeJmLv5-mmV6
Citera
2024-10-07, 13:50
Medlem
För en tio dagar sedan skickade jag in begäran att ta bort vissa sökresultat på Google med motivationen att de sidor som resultaten länkade till bröt mot GDPR och att eventuella konsekvenser kunde spilla över på Google. Här är svaret jag fick idag, jag har kortat länkadresserna:
Din förfrågan till Google
7 oktober 2024, 12:11
Hej!
Tack för att du har kontaktat oss.
Vi har tittat på följande webbadresser:
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=+..............
https://mrkoll.se/person........
https://mrkoll.se/telefonnummer/....
Detta innehåll strider mot våra policyer och vi tar därför bort det från våra tjänster. Tack för att du har informerat oss om innehållet.
Vänliga hälsningar,
Googles team
Du hittar mer information om vår borttagningsprocess för innehåll på g.co/legal.
Citera
2024-10-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wacky50
För en tio dagar sedan skickade jag in begäran att ta bort vissa sökresultat på Google med motivationen att de sidor som resultaten länkade till bröt mot GDPR och att eventuella konsekvenser kunde spilla över på Google. Här är svaret jag fick idag, jag har kortat länkadresserna:
Din förfrågan till Google
7 oktober 2024, 12:11
Hej!
Tack för att du har kontaktat oss.
Vi har tittat på följande webbadresser:
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=+..............
https://mrkoll.se/person........
https://mrkoll.se/telefonnummer/....
Detta innehåll strider mot våra policyer och vi tar därför bort det från våra tjänster. Tack för att du har informerat oss om innehållet.
Vänliga hälsningar,
Googles team
Du hittar mer information om vår borttagningsprocess för innehåll på g.co/legal.

Hej, de vägrade ta bort det för mig. Vill du dela med dig vad du skrev till dem?
Citera
2024-10-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siedler
Hej, de vägrade ta bort det för mig. Vill du dela med dig vad du skrev till dem?

Förutom att ange exakt vilka sökresultat jag ville ha bort skrev jag som nedan. Bör ju omformuleras lite om någon annan använder det, ser aldrig bra ut med en exakt kopia.

Orsak till borttagningen:
Gemensamt för alla tre webbadresser: (1) Det finns ingen anledning till eller behov av att information dessa sidor tillhandahåller ska hanteras annat än genom myndigheter. (2) Sidorna bryter mot GDPR och Google fungerar som proxy för detta, vilket kan falla tillbaka på er som möjliggörare.
Citera
2024-10-07, 19:51
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Din lösning är alltså att slänga lite olja i elden och se vad som händer?

Du har inte redogjort för en enda fördel varför du tror att exponera sig själv på det där viset i TV ska hjälpa.

GDPRWarrior har hjältekomplex och vill slänga sig på svärdet likt Arnold i End of Days.

Sitt lugnt i båten istället och låt situationen med domstolarna spela ut.

Hjälte komplex är kanske att ta i.
Jag är glad och tacksam över hur långt han lyckas tagit detta ändå.

Men jag tror inte det är gynnsamt för varken han själv eller oss här i tråden att han ställer upp i en intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in