2024-10-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
De ser onekligen större ut men det är ju bara hon själv som kan bekräfta. Hon färgade håret när hon var gravid med L. Det skulle väl inte jag heller gjort kanske. Hon kanske inte vill vara gravid?

Men blåmärken ser jag inte.

Det är absolut inte skadligt att färga håret som gravid.
Citera
2024-10-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
De ser onekligen större ut men det är ju bara hon själv som kan bekräfta. Hon färgade håret när hon var gravid med L. Det skulle väl inte jag heller gjort kanske. Hon kanske inte vill vara gravid?

Men blåmärken ser jag inte.

på vilket sätt skulle hårfärg vara skadligt för gravida? då hade ju alla med frisörverksamhet fått stänga om de inte kan jobba med hårfärg när de själva är gravida. Så ta fram evidens för att färga håret skulle vara skadligt gärna med trovärdiga källor och inte blogg, jag hördekällor 😉
Citera
2024-10-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
på vilket sätt skulle hårfärg vara skadligt för gravida? då hade ju alla med frisörverksamhet fått stänga om de inte kan jobba med hårfärg när de själva är gravida. Så ta fram evidens för att färga håret skulle vara skadligt gärna med trovärdiga källor och inte blogg, jag hördekällor 😉

Jag har inga källor, bara att jag sa att jag inte skulle välja att göra det. Försökte hålla kroppen så ren som möjligt och undvika kemikalier i möjligaste mån.
Citera
2024-10-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Har den här pantade latmasken på riktigt gått och fyllt på läpparna i turkland samtidigt som hon är gravid??? Säg att det inte är så. Man ser ju två tydliga blåmärken och läpparna är ju uppenbarligen större. Inte kan man vara så otroligt dum i huvudet????
Vad är det som är dumt att göra det som gravid? Menar du att det finns risk att bebisen i magen tat skada av det?
Citera
2024-10-07, 12:50
Medlem
Hanna har stressat i flera veckor för ett kalas där det enbart bjöds på köpekakor och som dom inte ens hade hemma hos sig själva!
När mina barn var små bjöd jag enbart på hembakat och hade storstädat ett helt hus innan, men det tog kanske max ett par dagar att förbereda! 🤪
Citera
2024-10-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Hanna har stressat i flera veckor för ett kalas där det enbart bjöds på köpekakor och som dom inte ens hade hemma hos sig själva!
När mina barn var små bjöd jag enbart på hembakat och hade storstädat ett helt hus innan, men det tog kanske max ett par dagar att förbereda! 🤪

Reagerade på detta jag med. Alltså resultatet av de förberedelser hon menar att hon stressat med i flera veckor. Det har hon säkert. Och jag kritiserar inte heller köp av färdig fika för så gör vi med. Men kan det verkligen vara en sådan utmaning att hon måste förbereda sig inför det i flera veckor?
Citera
2024-10-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Vad är det som är dumt att göra det som gravid? Menar du att det finns risk att bebisen i magen tat skada av det?
Läste på nu att det kan försämra blodflödet för kvinnan, så det skadar inte barnet iallafall
Citera
2024-10-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin

Ja alltså sjukaste! Stressat sönder i veckor för ett kalas med ja vadå? 10ish gäster och köpefika. Men ja alla har olika preferenser för vad som är krävande. Men ändå synd om Hanna som har under den här tiden stressat så mkt så att glömt bort att hon är gravid. Tänk om hon hade ett vanligt jobb på detta. Och inte nyss haft semester. Då hade hon väl dött.
Citera
2024-10-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BulleBeck
Ja alltså sjukaste! Stressat sönder i veckor för ett kalas med ja vadå? 10ish gäster och köpefika. Men ja alla har olika preferenser för vad som är krävande. Men ändå synd om Hanna som har under den här tiden stressat så mkt så att glömt bort att hon är gravid. Tänk om hon hade ett vanligt jobb på detta. Och inte nyss haft semester. Då hade hon väl dött.

Sen så typiskt Hanna att bara prata kring saker men inte vara specifikt. Det har varit stressigt och kaos, men hon säger inte vad som var stressigt och varför det var kaos, eller hur det löste sig
Citera
2024-10-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans

Det rekommenderas hos typ varje seriös klinik att varken göra fillers eller botox vid graviditet eller när man ammar. Finns ingen forskning på detta då man troligtvis inte vågar testa risken med gravida kvinnor.
Tänker att om man är vettig så kan man nog avstå från fillers/botox i 9+ månader för att vara på den säkra sidan för sitt barns skull

https://swedeye.org/wp-content/uploads/2020/03/Kirurgi-under-graviditet-och-amning.pdf
Citera
2024-10-07, 13:13
Medlem
En stillsam undran jag har efter att ha tagit del av hennes story där hon pratar om varför de inte visar L:s ansikte är varför hon låter de äldre bilderna ligga kvar, jag hade nog försökt vara konsekvent i mitt beslut och tagit bort dem också annars fyller det ju inte så stor funktion att maska nu.
Citera
2024-10-07, 13:21
Medlem
Krabbfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
En stillsam undran jag har efter att ha tagit del av hennes story där hon pratar om varför de inte visar L:s ansikte är varför hon låter de äldre bilderna ligga kvar, jag hade nog försökt vara konsekvent i mitt beslut och tagit bort dem också annars fyller det ju inte så stor funktion att maska nu.
Håller med! Däremot glad för Ls skull att det görs, trots att anledningen är väldigt diffus. Undrar hur det blir med samarbeten nu framåt? Tycker att det är fel att öht involvera barn på det sättet, men blir intressant att se om det blir smileys för då eller inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in