Citat:

Ursprungligen postat av 
P55

Ja vad ska man göra? Skratta eller gråta åt den här kraken?
Jag skrattar eftersom jag tar dessa kungligheter med en stor nypa salt.
Sen är det direkt pinsamt när skvallerpressens reportrar och fototografer jagar dem. Blask, blask och åter blask.
Vem i helsike betalar dem? Är det så lönsamt att driva såna här tidningar?

Tydligen. Och det ironiska är att kungligheter skulle förlora sitt existensberättigande om det inte skrevs om dem, och då menar jag inte bara vad de gör i offentliga sammanhang utan om deras privatliv. Annars skulle de bli totalt ointressanta. Så även om de kungliga klagar över intrånget i deras privata sfär är de beroende av skvallerpressen för att hålla folks intresse för dem vid liv.
Sedan är det sorgliga att Chris är välutbildad och borde ha alla förutsättningar att göra en framgångsrik karriär. Han har gått i några av världens bästa skolor och har hört sig i den europeiska societeten sedan barnsben. Han är bevisligen intelligent och skulle antagligen ha fått ett bättre liv om han inte gift in sig i kungafamiljen. Visserligen tackade han nej till en titel för att kunna fortsätta jobba, men han är ändå tvungen att rätta sig efter hustrun och svärfar. Ingen tror väl att han frivilligt flyttade till Sverige? Och han kommer att bli tvungen att ställa upp på de uppdrag som kungen tilldelar honom. Även om han inte är kunglig och inte representerar kungahuset förväntas han ställa upp vid Madeleines sida vid speciella tillfällen, som Nobel och riksmötets öppnande. Stackaren tvingas ställa upp på sådant han inte är intresserad av och utstå mediernas granskning när han uttryckligen sagt att han inte vill vara en offentlig person. Till skillnad från Sofia som verkar älskar kamerorna ser Chris verkligen lidande ut varje gång han visar sig offentligt. Jag tycker synd om honom, även om det är självförvållat.