2024-09-27, 17:30
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
. . . . . För Chris, gissar jag, måste det i vissa stunder kännas helt outhärdligt att leva med Madeleine.
Avsevärt mycket mer outhärdligt för Chrille då han måste umgås och hålla god min inför knugen.
Citera
2024-09-27, 20:15
Medlem
P55s avatar
Citat:
Jag tycker att denna beskrivning av Chris känns träffsäker (av Stoppa Pressarnas ansvarige utgivare D. Nyhlén):

Vad trodde amerikanen egentligen? Att han skulle kamma hem prinsessan, halva kungariket och sedan leva ståndsmässigt och anonymt vid sidan av sin kungliga maka?

Kan man vara så dum i huvudet? Tydligen.

Såg ni förresten hur Madeleine-maken uppförde sig under kungens 50-årsfirande? Det var en bedrövlig syn på flera sätt.

Prinsessmakens plufsiga mungipor hängde ner till knäväcken och de lika trötta som mörka blickarna han skickade ut var allt annat än behagliga. Amerikanen såg för övrigt svettigt bakfull ut – lika ofräsch som efter en vild dyngfylla med grabbarna på Rhodos.

Kunde han inte ansträngt sig lite? I alla fall för svärfars skull.

Under den tv-sända konserten för kungen blev det extra tydligt. En trött Chris, bara någon halvmeter bakom monarken, gäspade trött och rakt in i kameran upprepade gånger.

Jag kan inte låta bli att vara fascinerad över den här udda fågeln i kungahuset Ja, jag tycker nästan synd om honom.

För Chris, gissar jag, måste det i vissa stunder kännas helt outhärdligt att leva med Madeleine.

Ja vad ska man göra? Skratta eller gråta åt den här kraken?
Jag skrattar eftersom jag tar dessa kungligheter med en stor nypa salt.

Sen är det direkt pinsamt när skvallerpressens reportrar och fototografer jagar dem. Blask, blask och åter blask.

Vem i helsike betalar dem? Är det så lönsamt att driva såna här tidningar?
Citera
2024-09-28, 23:02
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Chris verkar fast besluten att gå ner i vikt; han skippar t.o.m. mjukglassen...

https://alltomkungligt.se/chris-onei...l-i-stockholm/

Ja han kör säkert keto nu för att tappa kilon snabbt.
Citera
2024-09-29, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Ja han kör säkert keto nu för att tappa kilon snabbt.
Eller Ozempic.
Citera
2024-09-30, 13:49
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja vad ska man göra? Skratta eller gråta åt den här kraken?
Jag skrattar eftersom jag tar dessa kungligheter med en stor nypa salt.

Sen är det direkt pinsamt när skvallerpressens reportrar och fototografer jagar dem. Blask, blask och åter blask.

Vem i helsike betalar dem? Är det så lönsamt att driva såna här tidningar?
Tydligen. Och det ironiska är att kungligheter skulle förlora sitt existensberättigande om det inte skrevs om dem, och då menar jag inte bara vad de gör i offentliga sammanhang utan om deras privatliv. Annars skulle de bli totalt ointressanta. Så även om de kungliga klagar över intrånget i deras privata sfär är de beroende av skvallerpressen för att hålla folks intresse för dem vid liv.

Sedan är det sorgliga att Chris är välutbildad och borde ha alla förutsättningar att göra en framgångsrik karriär. Han har gått i några av världens bästa skolor och har hört sig i den europeiska societeten sedan barnsben. Han är bevisligen intelligent och skulle antagligen ha fått ett bättre liv om han inte gift in sig i kungafamiljen. Visserligen tackade han nej till en titel för att kunna fortsätta jobba, men han är ändå tvungen att rätta sig efter hustrun och svärfar. Ingen tror väl att han frivilligt flyttade till Sverige? Och han kommer att bli tvungen att ställa upp på de uppdrag som kungen tilldelar honom. Även om han inte är kunglig och inte representerar kungahuset förväntas han ställa upp vid Madeleines sida vid speciella tillfällen, som Nobel och riksmötets öppnande. Stackaren tvingas ställa upp på sådant han inte är intresserad av och utstå mediernas granskning när han uttryckligen sagt att han inte vill vara en offentlig person. Till skillnad från Sofia som verkar älskar kamerorna ser Chris verkligen lidande ut varje gång han visar sig offentligt. Jag tycker synd om honom, även om det är självförvållat.
Senast redigerad av PrincessAnne 2024-09-30 kl. 13:54.
Citera
2024-10-03, 12:10
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Så är det nog, men har han några glada vänner? Eller vänner överhuvudtaget här i Sverige?
Chris blir mer och mer lik prins Ernst August av Hannover som haft många sammandrabbningar med fotografer genom åren...så länge Chris inte urinerar offentligt får vi kanske vara glada:

https://alltomkungligt.se/chris-onei...pa-oppen-gata/
Citera
2024-10-04, 16:30
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Eller Ozempic.
Chris försöker tydligen dra ner på alkoholkonsumtionen...intressant nog sägs det att han redan dragit ner på chips och läsk, men att han försöker minska på alkoholen.

Inga chips och inget öl...vad ska han då mumsa på i hemmabion?!

https://alltomkungligt.se/chris-onei...e-lyda-kungen/

Det är som upplagt för Chris att törna på den nya livsstilen och återgå till den gamla. Han känns som en livsnjutare som inte vill försaka något av livets goda. Jag tycker det skulle vara roligt om han gav svärfar fingret, lade på sig alla trivselkilon igen och drog tillbaka till USA.
Citera
2024-10-04, 17:23
Medlem
P55s avatar
Citat:
Chris försöker tydligen dra ner på alkoholkonsumtionen...intressant nog sägs det att han redan dragit ner på chips och läsk, men att han försöker minska på alkoholen.

Inga chips och inget öl...vad ska han då mumsa på i hemmabion?!

https://alltomkungligt.se/chris-onei...e-lyda-kungen/

Det är som upplagt för Chris att törna på den nya livsstilen och återgå till den gamla. Han känns som en livsnjutare som inte vill försaka något av livets goda. Jag tycker det skulle vara roligt om han gav svärfar fingret, lade på sig alla trivselkilon igen och drog tillbaka till USA.

Javisst. En riktig krydda om kungafamiljen om han gjorde det.
Men frågan är om han kan. Tänker närmast ekonomiskt för någon framgångsrik affärsman tror jag inte han är. Och en halvalkis över 50 måste både tänka smart och jobba hårt i USA för att komma nån vart.
Citera
2024-10-06, 17:35
Medlem
PrincessAnnes avatar
Detta kan väl inte vara Madeleine?

https://www.svenskdam.se/kungligt/he...ta-in/10419134

I så fall har hon blivit skrämmande tunn på kort tid. Så här såg hon inte alls ut vid riksdagens öppnande för ett par veckor sedan.
Citera
2024-10-06, 18:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Detta kan väl inte vara Madeleine?

https://www.svenskdam.se/kungligt/he...ta-in/10419134

I så fall har hon blivit skrämmande tunn på kort tid. Så här såg hon inte alls ut vid riksdagens öppnande för ett par veckor sedan.
Jag sa ju det, Ozempic. Noterade det redan när hon landade i Sverige, men fick då mothugg här. Verkar vara svårt att sluta i tid när man väl börjat med den skiten.
Citera
2024-10-06, 21:47
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag sa ju det, Ozempic. Noterade det redan när hon landade i Sverige, men fick då mothugg här. Verkar vara svårt att sluta i tid när man väl börjat med den skiten.
Tycker mest det är märkligt att just hon skulle ta sprutor för att bli smalare, Madeleine har alltid varit smal av naturen. Hon är hälsosam så jag tror inte hon vill mixtra med mediciner.

Hade varit mer troligt om det var Chris som tog ozempic. De äter nog keto-baserat båda två, hon vill väl stötta sin man nu när han gått in för att bli mer hälsosam.

Personligen tycker jag många 40+ kvinnor ser äldre ut när de blir så där smala. Det är inte smickrande när ansiktet blir sådär stramt som det ofta blir vid undervikt.
Citera
2024-10-06, 21:58
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Tycker mest det är märkligt att just hon skulle ta sprutor för att bli smalare, Madeleine har alltid varit smal av naturen. Hon är hälsosam så jag tror inte hon vill mixtra med mediciner.

Hade varit mer troligt om det var Chris som tog ozempic. De äter nog keto-baserat båda två, hon vill väl stötta sin man nu när han gått in för att bli mer hälsosam.

Personligen tycker jag många 40+ kvinnor ser äldre ut när de blir så där smala. Det är inte smickrande när ansiktet blir sådär stramt som det ofta blir vid undervikt.
Madde hälsosam? Var har du fått det ifrån? Hon har i alla fall rökt sedan ung ålder. En del är smala utan att behöva träna (jag är själv en av dem). Och många kändisar använder Ozempic trots att de inte är överviktiga. De vill ner till "size 0", som man ska vara för att vara hipp i USA. Ozempic syns mest i ansiktet, och det har t o m myntats ett namn på fenomenet, Ozempic face. Googla på det så ser du en del kändisar med detta utmärglade hålögda utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in