Citat:
Ursprungligen postat av
falurouge
Ja ser nu att mitt inlägg kan misstolkas
Jag själv är pro ketos eller vad man ska säga
Menar bara att sjukvårdens riktlinjer gör att man kanske inte direkt ska berätta sin diet för läkare, man kan bli placerad i samma fack som antivaxxare
Dock rekommenderar vissa läkare animalisk diet vid mensvärk, alltid något
Jo, jag såg det till slut och lade till "det är bra att det ifrågasätts" i kommentaren , ibland läser man inte ordentligt
Jo, jag kan förställa mig att läkaren försöker skicka en till en Dietist i primärvården, då många läkare inte har en aning om dieten utan reagerar på fettmängden, likaså dietisten , då blir man föreslagen en tallriksmodell som består av dagliga 200-400g kolisar, och det är ju precis det som många har gjort i många många år förut och känt att något inte riktig stämmer.
Finns liksom inget alternativ, förutom enstaka svenska läkare (T.ex.annika dahlqvist) som har webbsida och där man rekommenderar Keto/lchf med recept och medicinska rapporter. Då går etablissemanget igång och vill dra hennes legitimation. (sant)
Keto/Lchhf kommer aldrig att bli erkänd, det är tallriksmodellen som gäller, en välavvägd kompromiss men passar allt sämre till allt fler.