Citat:
Han är kollad påstår du - och det fanns inget att klaga på.
Han klarade i så fall kontrollen - så vad gnäller du om.
Jag har dock aldrig varit med om att det görs säkerhetskontroller på personer som närvarar på politikers privata fester.
Säkerhetsarrangemangen brukar inte ta sig det uttrycket.
Han klarade i så fall kontrollen - så vad gnäller du om.
Jag har dock aldrig varit med om att det görs säkerhetskontroller på personer som närvarar på politikers privata fester.
Säkerhetsarrangemangen brukar inte ta sig det uttrycket.
Om man tänker en hög politiker som Jimmie Åkesson så finns det troligen en process för att kolla gästerna, man lär inte få komma som enbart en +1, detta pga attentatsrisk. Åkesson har säkerligen en hyfsad hotbild mot sig, som partiledare för Sveriges näst största parti (samt att det finns så mycket åsikter kring just honom).
Frågan är på vilket sätt man kollade och vilka som gjorde det, om man lät detta gå igenom.
Om man vänder på det, låt oss säga att det varit Dadgostars bröllop och det varit en högt uppsatt gängledare på bröllopet då hade nog hela högerblocket gått i taket? SD hade definitivt propagerat för en avgång och man kan inte se detta som något annat än problematiskt.
Jag misstänker att S hade försökt få henne att ta time-out, kanske rent av hade hon fått gå.
Nu menar jag oavsett om man är anhängare av SD eller inte så borde man kunna se nyktert på att en politiker bjuder en ledargestalt i ett gäng på sitt bröllop.
Comanche har dessutom i år varit i konflikter i gängmiljön, så rent teoretiskt kan faktiskt den gästens närvaro varit en säkerhetsrisk (bröllopet lär dock ha haft rejält skydd så kanske inte jättestor risk).
Läs mer om våldsdåden i närtid kring Comanches i Danmark
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/d...ll-ismail-abdo