2024-09-30, 11:22
Avslutad
Två personer anmäler varandra för misshandel och en polis för tjänstefel i efterspelet av SD-ledaren Jimmie Åkessons bröllop i helgen, rapporterar BLT.

Under natten ska två män, en i 40 och en i 45-årsåldern ha misshandlat varandra under oklara omständigheter.

– Det var hög berusningsgrad så de har inte kunnat höras. Men slag ska ha utdelats. Någon ska ha fått rivmärken i huvudet. Det verkar ha varit bröllopsgäster, säger Malin Andersson vid polisen till tidningen.

Den 40-åriga mannen har dessutom anmält en polis för tjänstefel.

– Han verkar inte nöjd med polisens agerande. Man ska inte ha lyssnat på honom tillräckligt. Men det där är nedlagt redan, säger Malin Andersson

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1294103
Citera
2024-09-30, 12:28
Avslutad
Kenth Ekeroth är ju 43 så han kan gå som "40årsåldern", Söder och Karlsson är 48 respektive 47 så dom kan med god vilja gå under "45årsåldern" även om jag personligen skulle klassa dessa herrar i femtioårsåldern.

Deras alkoholvanor är dock vida kända.

Edit: Ser nu att det blev lite oklart då det står också "Den 40-åriga mannen har dessutom anmält en polis för tjänstefel." Så det kanske utesluter Ekeroth då?
Senast redigerad av TageBanan 2024-09-30 kl. 12:31.
Citera
2024-09-30, 12:31
Medlem
Blev det många snapsvisor om Olof Palme och judarna i bastun, och till slut var det någon som tappade det helt eller?

Sverigedemokrater som festar hårt
Svårt att tänka mig mer misär faktiskt
Citera
2024-09-30, 12:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Misshandel ingår i bonnakalas. Vanligt i Blekinge o Skåne,

Nja svarar vi på den. Däremot kan jag mycket väl se att slagsmål ingår. Men att sen polisanmäla tyder väl mer på att det har varit några typ transvestiter till akademiker inblandade? En knegare kan väl ta några smällar på fyllan och svälja det?
Citera
2024-09-30, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nja svarar vi på den. Däremot kan jag mycket väl se att slagsmål ingår. Men att sen polisanmäla tyder väl mer på att det har varit några typ transvestiter till akademiker inblandade? En knegare kan väl ta några smällar på fyllan och svälja det?

Och sådana är välkomna till Åkessons bröllop? Vi kan ju anta att det var en stor tillställning med ett stort antal gäster. Vi kan också således anta att det var inbjudna gäster, så det lär ju varit vänner, släkt och partikamrater. Så där ska vi nog leta efter våldsmakarna. Vi kan definitivt utesluta MENA.
Citera
2024-09-30, 12:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
500 personer + gratis (?) alkohol och ett slagsmål. Ganska bra utfall...
Citera
2024-09-30, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
500 personer + gratis (?) alkohol och ett slagsmål. Ganska bra utfall...

Ett som anmäldes till polisen. Sen vet vi ju inte om det är fler slagsmål som det inte gjordes polisanmälan på?
Citera
2024-09-30, 13:01
Medlem
n0stalgis avatar
Det verkar ha gått lugnt till
Citera
2024-09-30, 13:07
Medlem
Psykpatient33s avatar
Idioter som blandade in polisen i sitt slagsmål, och inte bara löste det själva. Båda två var säkert goda vänner till Jimmie och deras idiotiska agerande smolkar ner hans bröllop i onödan. Riktigt jävla fult av dem.

Nu blir det mediacirkus sååå in i heeeelvete, vänsterklägget på redaktionerna går in i halleluleja-stämning, får hjärnblödning och börjar prata i tungor samt fångar andar i plastpåsar. Något måste man ju dryga ut storyn med så att det inte bara blir 3 rader.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-09-30 kl. 13:12.
Citera
2024-09-30, 13:13
Avstängd
Comitiums avatar
Men det där var vä inet. När jag var på semesterresa i Turkiet för ett antal år sedan var det ett bröllop i östra delen av Turket med stora släkter från ömse håll. Det slutade med 40 döda när de öppnat eld med maskingevär.
Citera
2024-09-30, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Idioter som blandade in polisen i sitt slagsmål, och inte bara löste det själva. Båda två var säkert goda vänner till Jimmie och deras idiotiska agerande smolkar ner hans bröllop i onödan. Riktigt jävla fult av dem.

Nu blir det mediacirkus sååå in i heeeelvete, vänsterklägget på redaktionerna går in i halleluleja-stämning, får hjärnblödning och börjar prata i tungor samt fångar andar i plastpåsar. Något måste man ju dryga ut storyn med så att det inte bara blir 3 rader.

En liten notis i Aftonbladet och Omni. Knappast vad jag kallar mediacirkus.

Så du kan vara lugn.
Citera
2024-09-30, 13:28
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Tyckte det inte var nån knegare där dock, mest politiker som inte har minsta aning. Så transvestiter är helt klart en möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in