2024-10-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om de har nagelfarits och säkerhetskontrollerats så hade man ju inget att klaga på när det gällde den gästen - så din poäng?
Att gästen knappast var en icke-kollad +1. Trodde jag redan förklarat det?
Citera
2024-10-03, 22:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Att gästen knappast var en icke-kollad +1. Trodde jag redan förklarat det?
Han är kollad påstår du - och det fanns inget att klaga på.
Han klarade i så fall kontrollen - så vad gnäller du om.

Jag har dock aldrig varit med om att det görs säkerhetskontroller på personer som närvarar på politikers privata fester.
Säkerhetsarrangemangen brukar inte ta sig det uttrycket.
Citera
2024-10-03, 22:51
Medlem
Skottlossning och heilande? Varför är jag inte förvånad? Här blir skillnaden mellan SD och övriga partier extremt tydlig. Om det varit någon av de övriga partiledarnas bröllop hade sådant definitivt inte tolererats, det vill jag lova.
Citera
2024-10-03, 22:53
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Han klarade i så fall kontrollen - så vad gnäller du om.

Jag har dock aldrig varit med om att det görs säkerhetskontroller på personer som närvarar på politikers privata fester.
Säkerhetsarrangemangen brukar inte ta sig det uttrycket.
Om det inte kommer någon tjackhora kanske.
Citera
2024-10-03, 23:02
Medlem
Citat:
Han klarade i så fall kontrollen
Ja det är väl det vi diskuterar. Vilka Åkesson ansåg klarade kontrollen. Och hur bra hans omdöme är.
Citera
2024-10-03, 23:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja det är väl det vi diskuterar. Vilka Åkesson ansåg klarade kontrollen. Och hur bra hans omdöme är.
Åkesson gör nog ingen sådan kontroll själv.
Det är dessutom hans privata bröllop så rent krasst bjuder han vem han vill.
Citera
2024-10-03, 23:07
Medlem
Citat:
Uppenbarligen.
Citera
2024-10-04, 09:11
Medlem
Rumpkorvens avatar
En gängkriminell på en partiledares bröllop.. Vad fan alltså? Det är ju skandal. Är förvånande att media varit så tyst kring detta. Vad håller Jimmie Åkesson på med?
Citera
2024-10-04, 10:22
Medlem
Citat:

Men det är SDs presstjänst som svarat på frågor om bröllopet, så helt privat verkar det ju inte ha varit, annars hade la Jimpa svarat på frågorna själv. Nej visstja, han vet ju aldrig något
Citera
2024-10-04, 15:07
Citat:
Han är bjuden som respektive/partner till Martin Karlssons ex fru - och då har han normalt inte egen inbjudan nej.
Hans inbjudan står och faller med partnern i så fall.

Jimmie Åkessons presschef Oskar Cavalli-Björkman svarade skriftligen på Expressens frågor om relationen mellan SD-ledaren och Robert Hedarv under onsdagen:

Inbjudan inkluderade också respektive, vilket förklarar varför den här personen var på bröllopet. Relationen består alltså i att denna person numera är respektive till en gammal vän och partikollega till Åkesson.”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-pa-brollopet/

Det är oväsentligt dessutom - den larviga hysterin är just bara larvig.
Hackande handlar enbart om att måste rota fram något på Åkesson - ingen bryr sig när andra frotterar sig med kriminella element.

Alla hade nog reagerat likadant om en kriminell mc president hade kommit till både sossarnas eller borgarnas partiledares bröllop så tyvärr det där håller inte.
Däremot så har SD och i synnerhet Åkesson och hans anhang alltid gillat tycka synd om sig själva.

För övrigt så vet du nog inte att alla gästerna ja även din + 1 gäst kontrollerades noga innan de kom dit. Det är en sak jag vågar lova dig att det har gjorts.
Dels med tanke på hotbilden på svenska och utländska politiker idag över hela världen.
Samt att Åkesson är en ganska så extrem person (eller har varit).
Därför kan du vara säker på din +1 gäst även han varit anmäld hos Säpo innan han fick komma.
Det är inte Säpo s uppgift att sortera bort gäster utan det är ju upp till parterna som skall gifta sig om de vill ha dit denna kriminella person på festen

Säpo gjorde bedömningen att mc killen inte utgjorde hot mot Brudparet eller andra gäster.
Men lämpligheten att ta dit honom är inget som Säpo lägger sig i.

Micro du får igen ta och läsa på innan du och dina konstiga åsikter skall smutsa ner alla trådar när du bevisligen inte vet hur det fungerar
Innan du nu börjar skrika så ja jag har jobbat med personskydd och haft samarbete med Säpo genom mitt gamla yrkesliv.
Citera
2024-10-04, 15:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Alla hade nog reagerat likadant om en kriminell mc president hade kommit till både sossarnas eller borgarnas partiledares bröllop så tyvärr det där håller inte.
Däremot så har SD och i synnerhet Åkesson och hans anhang alltid gillat tycka synd om sig själva.

För övrigt så vet du nog inte att alla gästerna ja även din + 1 gäst kontrollerades noga innan de kom dit. Det är en sak jag vågar lova dig att det har gjorts.
Dels med tanke på hotbilden på svenska och utländska politiker idag över hela världen.
Samt att Åkesson är en ganska så extrem person (eller har varit).
Därför kan du vara säker på din +1 gäst även han varit anmäld hos Säpo innan han fick komma.
Det är inte Säpo s uppgift att sortera bort gäster utan det är ju upp till parterna som skall gifta sig om de vill ha dit denna kriminella person på festen

Säpo gjorde bedömningen att mc killen inte utgjorde hot mot Brudparet eller andra gäster.
Men lämpligheten att ta dit honom är inget som Säpo lägger sig i.

Micro du får igen ta och läsa på innan du och dina konstiga åsikter skall smutsa ner alla trådar när du bevisligen inte vet hur det fungerar
Innan du nu börjar skrika så ja jag har jobbat med personskydd och haft samarbete med Säpo genom mitt gamla yrkesliv.
Det kan jag lova dig att det inte gjorts.

Det är ingen konstig åsikt att tycka att media och andra partiledare blåser upp en skitsak när de blåser upp en skitsak.
Citera
2024-10-04, 15:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatsBaldy
Men det är SDs presstjänst som svarat på frågor om bröllopet, så helt privat verkar det ju inte ha varit, annars hade la Jimpa svarat på frågorna själv. Nej visstja, han vet ju aldrig något
Det är det vanliga att journalister får vända sig till presstjänsten faktiskt.
Det innebär inte att partiet står för bröllopet, utan det är helt privat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in