2024-10-04, 16:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Solnalaget följer nu Bajens exempel och elitsatsar tidigt. De slamsuger nu andra solnaklubbar från talanger från det de är åtta år.

AIK scoutar barn till nya elitlag

https://www.aftonbladet.se/a/4Bm8A6
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Beklagar, Teu
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Lider med Teu. Bara lägga konstgräs på Jordgubben, sedan har Aik kopierat allt från pionjärerna Hammarby.
Helt klart en jävligt dyster dag för svensk fotboll. Ni ska få se att några av dom klubbarna vi nu rånar kommer i sinom tid förvandlas till AIK II, AIK III osv., och jag hoppas alla har på det klara att detta är ett race mot botten.
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Läser man om mordbrand på Karlberg idag och en man anhållen vet man att det tar några år innan vi hör från Teu igen.
Jag knyter nog handen i fickan ett tag till iaf. och hoppas SvFF vaknar ur sin dvala och faktiskt sätter ner foten mot denna skiten med ett tydligt reglemente som bannlyser farmarklubbar, och all form av rekrytering/gallring av småbarn. Men ja, denna skiten ska naturligtvis bekämpas med alla medel.
Citera
2024-10-04, 16:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du missade verkligen hela poängen med din felskrivning... Att 8-åringar söker sig till bättre klubbar ifrågasätter jag. När dom är runt 12-14 är det mer ok iallafall men en 8-åring är för liten. Givetvis min åsikt och alla är väl fria att ha sina egna åsikter när det är ok att faktiskt satsa på ungdomarna. 8 år är inte ungdom~
En 8 åring vill spela i samma lag där alla kompisarna spelar. Alla andra faktorer är helt ovidkommande i den åldern. Börjar vi rycka i småbarnen kommer vi antingen att tömma hela klubbar på årskullar eftersom alla kommer följa efter när en-två kids lämnar, eller så kommer vi börja neka 8 åringar från att få flytta efter sina kompisar vilket kommer krossa dom.
Citera
2024-10-04, 16:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tycker man ska vara man nog att erkänna när man har fel. Jag minns en diskussion här när jag var kritisk till Elfsborgs vägran att släppa Ouma och Baidoo i sommarfönstret. Jag hade sopfel. Jag såg inte att klubben skulle kunna fortsätta med den här gruppsammanhållningen (trodde det skulle bli mer gnäll och slitningar), och jag trodde inte att man skule kunna prestera så här bra mot lag som Roma. Nu verkar det vara en jävla fin sammanhållning PLUS att spelare som Ouma stiger ännu mer i värde. Fel av mig, rätt av Elfsborg.
Folk har generellt fått en säljmani , påhejad av att Stockholmsmedia faktiskt har hittat ett område där Bajen har gjort det bra senaste tiden.

En seger som igår är otroligt viktig för en klubb som Elfsborg. Det är en självförtroende höjare för all framtid . Rent ekonomiskt så tjänar man faktiskt pengar på att vinna matcher . Nästan 7 miljoner direkt för vinsten i prispengar. Ett höjt publiksnitt de kommande matcherna som säkert resulterar i någon miljon i ökade publikintäkter för resten av säsongen. Qarabag matchen kan helt plöstligt ha storpublik exempelvis. Även säsongskortförsäljningen kommer öka till nästa säsong.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-10-04 kl. 16:27.
Citera
2024-10-04, 19:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Folk har generellt fått en säljmani , påhejad av att Stockholmsmedia faktiskt har hittat ett område där Bajen har gjort det bra senaste tiden.

En seger som igår är otroligt viktig för en klubb som Elfsborg. Det är en självförtroende höjare för all framtid . Rent ekonomiskt så tjänar man faktiskt pengar på att vinna matcher . Nästan 7 miljoner direkt för vinsten i prispengar. Ett höjt publiksnitt de kommande matcherna som säkert resulterar i någon miljon i ökade publikintäkter för resten av säsongen. Qarabag matchen kan helt plöstligt ha storpublik exempelvis. Även säsongskortförsäljningen kommer öka till nästa säsong.
Så är det naturligtvis men samtidigt så är det en balansgång. Kolla vår situation med Djukanovic. Vi har möjlighet att sälja för 8-9 miljoner € i vintras. Väljer att behålla, han blir skadad och senare petad. Går på låneavtal till Belgien istället och kan i bästa fall inbringa 4-5 miljoner €, dvs halva summan mot i vintras.

Men absolut har det blivit en hysteri. Så är det tyvärr med moderna fotbollen i Allsvenskan. Alla klubbar måste sälja och så fort en ung talang gör det bra ser man dollartecken istället för titlar på horisonten. Otroligt tråkig utveckling där spelarna knappt ens är startspelare innan de sticker.
Citera
2024-10-04, 20:20
Medlem
Ziccco3s avatar
Nu är det dags!
Säsongen går in slutskedet.
Vi är taggade till tusen.
Straff mot BP (felaktig), torsk hemma mot Sirius, GAIS och topplaget Kalmar( de spelade ut oss totalt).
Utan dessa bottennapp hade vi varit i topp.
Nu ger vi järnet.
Framåt stolta AIK
Citera
2024-10-05, 04:05
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Nu är det dags!
Säsongen går in slutskedet.
Vi är taggade till tusen.
Straff mot BP (felaktig), torsk hemma mot Sirius, GAIS och topplaget Kalmar( de spelade ut oss totalt).
Utan dessa bottennapp hade vi varit i topp.
Nu ger vi järnet.
Framåt stolta AIK

Skönt att se att du är nöjd med 4-1 mot Häcken.
Citera
2024-10-05, 04:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Skönt att se att du är nöjd med 4-1 mot Häcken.

Äh Häcken är väcken på Söndag kommer ni få känna på vår vrede!
Citera
2024-10-05, 05:39
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Äh Häcken är väcken på Söndag kommer ni få känna på vår vrede!
Bahahaha

Vet inte varför jag fick upp en bild i huvudet på en lejonunge som försökte morra för första gången någonsin när jag läste detta?

Det blir lite sött när Solna försöker ta ton mot stora stygga Häcken.
Citera
2024-10-05, 06:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Bahahaha

Vet inte varför jag fick upp en bild i huvudet på en lejonunge som försökte morra för första gången någonsin när jag läste detta?

Det blir lite sött när Solna försöker ta ton mot stora stygga Häcken.
För att du kände igen dig och inser att det inte finns mycket tid kvar att leka storlag?
Citera
2024-10-05, 07:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej vi åkte ut mot Slovacko från Tjeckien som var bättre än vad många trodde.

Annars om vi ska snacka oflyt så kan vi jämföra er utgång mot Basel med vår mot Braga när Linnér saboterade i min 122.
Slovacko!
Citera
2024-10-05, 07:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
För att du kände igen dig och inser att det inte finns mycket tid kvar att leka storlag?
Nej. För att jag vet att vi kommer pusta och frusta imorgon medan Solna sitter inne i sin lilla stuga av halm och väntar på att bli uppätna.
Citera
2024-10-05, 08:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nej. För att jag vet att vi kommer pusta och frusta imorgon medan Solna sitter inne i sin lilla stuga av halm och väntar på att bli uppätna.
Kanske, men det är som när Kalmar bröstar upp sig för att dom kan slå ett storlag då och då. Det var kul så länge det varade för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in