2024-10-04, 14:12
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Läser man om mordbrand på Karlberg idag och en man anhållen vet man att det tar några år innan vi hör från Teu igen.

Ja nu är jag bullar och saft-proggare precis som Teu och tror inte att hård satsning för barn är till någons gagn utom föräldrarna som får känna sig bra, men tror att det finns en balans och att våra föreningar kan ha den.

Tror pissdif tänker rätt https://www.difungdom.se/nyheter/?ID=439623&NID=1211754&fbclid=IwY2xjawFstRNleHRuA2 FlbQIxMAABHUZlxJkEzW-ot8HEIg-8OGha0nEEhvRhPStPFWoMSnHYLgH8A3z3X4ksfg_aem_ ElZJ71MclPoADwxLlarzZw
Citera
2024-10-04, 14:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Du behöver väl ändå inte få det att verka som att det sitter någon ungdomstränare och groomar in ungarna i vår verksamhet? Vi har oerhört många lag, de allra flesta breddlag. Att ungarna i södra Stockholm söker sig dit är knappast konstigt.

Är knappast som att det saknas konkurrens i Söderort heller. Eller tycker du det är lika ofräscht att Älvsjö AIK och Tyresö FF "dammsuger" sina områden? Alla kan inte parasitera på BPs ungdomar.

Ser du Tyresö eller Älvsjö gå utanför sina kommuner för att hitta småkids? Jag vet er filosofi och att ni har många lag och vad jag tycker om det tror jag även du vet. Det bästa för kidsen vore ju om de fick spela i sina lokala lag upp till åtminstone 13-14 för bredden är viktig. Du kan ju inte på allvar tro att man ser om en 8-10 åring kommer bli något, eller?
Citera
2024-10-04, 14:18
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ser du Tyresö eller Älvsjö gå utanför sina kommuner för att hitta småkids? Jag vet er filosofi och att ni har många lag och vad jag tycker om det tror jag även du vet. Det bästa för kidsen vore ju om de fick spela i sina lokala lag upp till åtminstone 13-14 för bredden är viktig. Du kan ju inte på allvar tro att man ser om en 8-10 åring kommer bli något, eller?
Det har jag aldrig påstått. Däremot förstår jag inte riktigt problemet med att spela i ett breddlag i Hammarby kontra Kärrtorp/Bagis BK. Huvudsaken är väl att man ser till att ungarna vill spela fotboll och att man inte försöker elitsatsa innan tonåren. Det större problemet tror jag snarare är föräldrarna i många fall.
Citera
2024-10-04, 14:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det har jag aldrig påstått. Däremot förstår jag inte riktigt problemet med att spela i ett breddlag i Hammarby kontra Kärrtorp/Bagis BK. Huvudsaken är väl att man ser till att ungarna vill spela fotboll och att man inte försöker elitsatsa innan tonåren. Det större problemet tror jag snarare är föräldrarna i många fall.
100% att det är föräldrarna. Jag ser problemet i breddlag i Hammarby kontra Kärrtorp exempelvis.. Lite som Vasalund höll på ett tag och det fanns Vasalund Upplands Väsby, Vasalund Husby osv. Nuförtiden tror jag dom håller sig inom Solna, men fortfarande helt bisarrt om du frågar mig.
Citera
2024-10-04, 14:21
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Krysset påverkar måendet mindre än själva spelet. Vi släpper in mycket mål trots en hyfsat defensiv spelidé. Där ligger vårt problem.

Trots typiskt dif-fusk så vann ni inte. Lås in dig i ditt pojkrum i växjö istället.
Citera
2024-10-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
”Nu ska jag inte dvälla i historia..” för att därefter dvälla i historia. Jag snackar självklart om nutid och där har vi högre chans att prestera i Europa än vad ni har. Ni åkte ut mot nåt skitgäng från Slovakien senast efter att ha haft enkel lottning hela vägen dessutom.

Jaja det får väll framtiden utvisa. Men om du tror ni ska ha det lika lätt att se sexiga ut i Europa tror jag du har fel. Att spela ”rolig” fotboll mot lag som Kalmar och Värnamo är inte samma sak som att spela rolig fotboll mot ECL motstånd. Jag tänker ofta på Malmös bästa CL matcher. Tror du dem dutta runt och spela trianglar i dessa? Själv tror jag stenhårt på mitt AIK under Thomassen om vi skulle lyckas ta en Europaplats när säsongen summeras. Vårat lag är helt plötsligt väl tränat, snabba och hungriga, stänger igen bakåt och öser på med full fart framåt när vi vinner bollen. Enligt min teori kommer det kunna såra en del kvalificerade lag. Men ni får gärna motbevisa mig om ni nu tar en europaplats.
Citera
2024-10-04, 15:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
100% att det är föräldrarna. Jag ser problemet i breddlag i Hammarby kontra Kärrtorp exempelvis.. Lite som Vasalund höll på ett tag och det fanns Vasalund Upplands Väsby, Vasalund Husby osv. Nuförtiden tror jag dom håller sig inom Solna, men fortfarande helt bisarrt om du frågar mig.
Men Dif har inte det problemet menar du?

Och vad är det stora problemet med att killar i vill spela i lag i andra kommuner?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-04 kl. 15:33.
Citera
2024-10-04, 15:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
”Nu ska jag inte dvälla i historia..” för att därefter dvälla i historia. Jag snackar självklart om nutid och där har vi högre chans att prestera i Europa än vad ni har. Ni åkte ut mot nåt skitgäng från Slovakien senast efter att ha haft enkel lottning hela vägen dessutom.

Nej vi åkte ut mot Slovacko från Tjeckien som var bättre än vad många trodde.

Annars om vi ska snacka oflyt så kan vi jämföra er utgång mot Basel med vår mot Braga när Linnér saboterade i min 122.
Citera
2024-10-04, 15:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Men Dif har inte det problemet menar du?

Och vad är det stora problemet med att killar i vill spela i lag i andra kommuner?

Har dålig koll om DIF har någon filial någon annanstans, vet du? Du pratade ju dock om damsugning så kanske är för ert heta CL-spel som ni jagar lirare, vad vet jag?
Citera
2024-10-04, 15:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Har dålig koll om DIF har någon filial någon annanstans, vet du? Du pratade ju dock om damsugning så kanske är för ert heta CL-spel som ni jagar lirare, vad vet jag?
Jag vet inte om Dif har någon filial. Har Bajen en filial någon annanstans menar du?

Vart pratade jag om dammsugning? Det var DU som nämnde ordet.
Jag pratade om att jag inte ser problemet med att spelare söker sig till bättre klubbar, oavsett vilken kommun dom kommer till.
Jag bad dig förklara, men du bara ställer motfrågor. Om du har dålig koll kanske du skall ta det lungt med åsikterna.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-04 kl. 15:43.
Citera
2024-10-04, 15:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag vet inte om Dif har någon filial. Har Bajen en filial någon annanstans menar du?

Vart pratade jag om dammsugning? Jag pratade om att jag inte ser problemet med att spelare söker sig till bättre klubbar, oavsett vilken kommun dom kommer till.
Jag bad dig förklara, men du bara ställer motfrågor. Om du har dålig koll kanske du skall ta det lungt med åsikterna.

Du missade verkligen hela poängen med din felskrivning... Att 8-åringar söker sig till bättre klubbar ifrågasätter jag. När dom är runt 12-14 är det mer ok iallafall men en 8-åring är för liten. Givetvis min åsikt och alla är väl fria att ha sina egna åsikter när det är ok att faktiskt satsa på ungdomarna. 8 år är inte ungdom~
Citera
2024-10-04, 15:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Du missade verkligen hela poängen med din felskrivning... Att 8-åringar söker sig till bättre klubbar ifrågasätter jag. När dom är runt 12-14 är det mer ok iallafall men en 8-åring är för liten. Givetvis min åsikt och alla är väl fria att ha sina egna åsikter när det är ok att faktiskt satsa på ungdomarna. 8 år är inte ungdom~
Ok.
Jag ser inte problemet med att 8 åringar söker sig till olika klubbar, oavsett om dom är bättre eller sämre. Har aldrig hört något bra argument för att det skulle vara ett problem. Att frågan ens diskuterats i Sverige tror jag är för att vi är så jävla progressiva att det ofta går till ordentlig överdrift.
Däremot har jag hört massor av argument som talar för att "europamodellen" med elitsatsningar i unga åldrar är att föredra.

Låt oss vara eniga om att vara oeniga i den frågan.

Sedan att flytta eller inte flytta över kommungränserna är en icke fråga. Geografi har inte med saken att göra vad jag ser.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-04 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in