2024-10-04, 11:29
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tycker man ska vara man nog att erkänna när man har fel. Jag minns en diskussion här när jag var kritisk till Elfsborgs vägran att släppa Ouma och Baidoo i sommarfönstret. Jag hade sopfel. Jag såg inte att klubben skulle kunna fortsätta med den här gruppsammanhållningen (trodde det skulle bli mer gnäll och slitningar), och jag trodde inte att man skule kunna prestera så här bra mot lag som Roma. Nu verkar det vara en jävla fin sammanhållning PLUS att spelare som Ouma stiger ännu mer i värde. Fel av mig, rätt av Elfsborg.
Citera
2024-10-04, 11:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Minnet är extra starkt denna morgon av någon anledning?

Fast det är lätt att föreställa sig vad en aik-hörna är. Vilket är själva poängen.
Nä, minnet är ganska dåligt överlag faktiskt, och jag är egentligen inte så intresserad av att leva i det förflutna när det händer nya och spännande saker hela tiden, men ibland skriver ni så oerhört dumma saker att man blir tvingad till att ge er en historielektion.

Det är inte alls svårt att föreställa sig vad du tror en AIK hörna är.
Citera
2024-10-04, 12:40
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Ja alltså vad menar han? nu ska jag inte dvälla i historia allt för mycket då det var ändå några år sen och jag gärna blickar framåt men skalpen mot CSKA och hemmasegern mot PSV 2012 är redan där större än Basel och Twente. Vi stod upp otroligt bra mot Napoli i samma gruppspel men blir fällda av en skitstraff. Gruppspel i Europa League Hammarby… det kan ni ju prova först. Tikitaka hit och trianglar dit och allt vad dem blajjar om generade alltså i torsk mot Basel där typ Joe Mendes lirar idag. Inget ont om han så men det säger väll nivån ändå. Och Twente vet jag inte en enda spelare ifrån. Nej Europa behöver Mikkjals Järnridåbacklinje och Pittas kontringslungor. Det kommer bära mer frukt än nått jävla duttande. Förövrigt grattis Malmö till segern ikväll ni är ett föredöme för svensk fotboll i Europa, er kan man verkligen se upp till och inte Hammarby. Punkt!

”Nu ska jag inte dvälla i historia..” för att därefter dvälla i historia. Jag snackar självklart om nutid och där har vi högre chans att prestera i Europa än vad ni har. Ni åkte ut mot nåt skitgäng från Slovakien senast efter att ha haft enkel lottning hela vägen dessutom.
Citera
2024-10-04, 13:06
Medlem
eternussermos avatar
Solnalaget följer nu Bajens exempel och elitsatsar tidigt. De slamsuger nu andra solnaklubbar från talanger från det de är åtta år.

AIK scoutar barn till nya elitlag

https://www.aftonbladet.se/a/4Bm8A6
Citera
2024-10-04, 13:15
Medlem
bananjuices avatar
Beklagar, Teu
Citera
2024-10-04, 13:23
Medlem
mishimas avatar
Ältar AIK:arna fortfarande den där hörnan mot Barcelona.

Dags att komma över den nu.
Citera
2024-10-04, 13:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Solnalaget följer nu Bajens exempel och elitsatsar tidigt.
Lider med Teu. Bara lägga konstgräs på Jordgubben, sedan har Aik kopierat allt från pionjärerna Hammarby.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-04 kl. 13:35.
Citera
2024-10-04, 13:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Lider med Teu. Bara lägga konstgräs på Jordgubben, sedan har Aik kopierat allt från pionjärerna Hammarby.
Att vara pionjärer på att dammsuga Sthlm på 8-åringar är inte direkt fräscht om du frågar normala människor.
Citera
2024-10-04, 13:39
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ja för ni är verkligen vassa. Hade vi fått lika enkel lottning som er hade vi redan spelat i gruppspel. Istället ut på straffar mot Basel och förlängning mot Twente som spelade 1-1 på Old Trafford förra veckan, där flera spelare i laget är kvar sedan vi mötte dem. Värnar man om svensk fotbolls framtid får man hoppas ni inte representerar Sverige nästa år.
Jag vill jättegärna se era trianglar ute i Europa nästa år, se till att komma fyra!
Citera
2024-10-04, 13:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Att vara pionjärer på att dammsuga Sthlm på 8-åringar är inte direkt fräscht om du frågar normala människor.
I Bajens fall är det fritt fram för barn att själva söka sig till Hammarby akademi om dom tror dom får en av de få platserna där.

Eller damsuger Dif stockholm på spelare när dom antar spelare också?
Citera
2024-10-04, 14:07
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Beklagar, Teu

Läser man om mordbrand på Karlberg idag och en man anhållen vet man att det tar några år innan vi hör från Teu igen.
Citera
2024-10-04, 14:10
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du behöver väl ändå inte få det att verka som att det sitter någon ungdomstränare och groomar in ungarna i vår verksamhet? Vi har oerhört många lag, de allra flesta breddlag. Att ungarna i södra Stockholm söker sig dit är knappast konstigt.

Är knappast som att det saknas konkurrens i Söderort heller. Eller tycker du det är lika ofräscht att Älvsjö AIK och Tyresö FF "dammsuger" sina områden? Alla kan inte parasitera på BPs ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in