2024-10-04, 20:01
Medlem
Kosmos.s avatar
Alltså klubbdöden är ett fenomen i USA också och det har inte med invandrade MENA att göra där.

Även om det kan vara delförklaring i just Sverige kan vara babbar så är det inte hela sanningen om orsaken.
Citera
2024-10-04, 20:01
Medlem
LucioFontanas avatar
Jag skulle gärna vilja öppna ett renodlat 100% svenskställe, krog eller social/nattklubb. Men hur länge tror ni det skulle vara möjligt? Ca 10 minuter. Det är ganska sjukt att det är på det viset i ett land.
Citera
2024-10-04, 20:04
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

När jag var ung använde man mobilen till att ringa med, man söp i parker, hängde på krogen, åkte på festivaler, rökte bakom plugget, lirade hårdrock i gamla skyddsrum, gick på hemmafest så fort någons päron var borta och söp tills man spydde och fick hångla ändå, på semestern drog man till Aya Napa eller fjällen och kukade ur.

Fy fan för att vara ung i dag.

Väldigt spot on, faktiskt
Citera
2024-10-04, 20:05
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Yes bättre att vara hemma och äta och röka weed och möjligtvis gå till gymmet en att slita ut säg själv på krogen. det där är lite 50 tal kom tillbaka till 2024 weed är grejen nu inte alkohol.
Vakna svenssons man mår ju bara skit av alkohol.
Citera
2024-10-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Utöver att dejtingappar har tagit över den funktion som utelivet fyllde för 15-20 år sedan så är det ju även så att unga inte umgås särskilt mycket fysiskt idag. Fokus är istället på att vara hemma och hänga på sociala medier. Att ungdomar gick ut och klubbade, blev fulla och stohejade ligger nog minst en generation bort tyvärr.
Helt klart dejting appar, samt pandemin förstörde nattklubbar, man lärde sig ett nytt sätt o träffas o festa på, går man ut idag ligger pandemi effekten inrotad, man sitter vid samma bord, oftast beställer man även från bordet, gör dejting i princip omöjligt, man väljer istället o ta festerna hemma. ska man beställa i baren tar det en enorm tid. ska man dejta är det via app.
Citera
2024-10-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Jag är helt införstådd vad som är den enskilt största anledningen till krogdöden.
Där är vi 100% överens.
Kanske dumt av mig att inte förstå att du visste det. Enda lösningen är ju att förbjuda insläpp av vissa nationaliteter, men i vårt PK-land kommer det aldrig att inträffa.

Vissa problem har enkla lösningar:

Ska man förbjuda restauranger att drabbas av större springnotor, så måste man förbjuda zigenare som gäster, om de inte betalat i förskott. Detsamma gäller många andra branscher, som uthyrning av bilar eller släpvagnar, men senaste exemplen är restauranger.

Vill man ha en levande nattklubbsvärld, så får man inte släppa in en enda arab. Inte en enda. NOLL. Ja, det finns ett fåtal oskyldiga som drabbas, men det kan det vara värt för att behålla en industri.

Alla svenskar vet detta. Alla vet det!! Oavsett om man är V, C eller MP, så vet man vilka människor som är opålitlig ohyra. Men man kommer inte att våga säga sin åsikt, eftersom man då påstås vara rasist. Att vara rasist är bara accepterat mot vita människor och absolut mot judar.
Citera
2024-10-04, 20:10
Medlem
Av samma skäl som att jag som Göteborgare inte sätter min fot i nordstan. Det handlar om riskminimering. Som framkom redan på första sidan så har stadsbilden förändrats och det finns inte en chans att man som Svensk ska "kvällsvandra" stadens gator fram.
Citera
2024-10-04, 20:12
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?

”En trend i flera städer
Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet, forskar om nattliv. Han berättar att trenden med färre besökare på nattklubbar märks av i flera svenska städer.
– Vi ser en nedstängning av ganska många nattklubbar i Sverige, och vissa städer i Sverige har inte kvar nattklubbar, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/betyget-till-borlanges-nattliv-obefintligt

Verkligen positivt. Hela kulturen var sjuk på så många plan. Äntligen något positivt från ungdomen som annars mest verkar ha problem.
Citera
2024-10-04, 20:15
Medlem
Taebbans avatar
Vem vill betala överpris innan man ens har kommit in till baren?
Inträde: 150-200 kr på somliga ställen. Varför betala för något du inte vet vad du får?
Fullt med kaosbabbar som ska springa runt och hävda sig med fejk-kläder.
Gå till Sture-p, ställ dig på perrongen efter 03:00 på natten. Vilken perrong är det mest folk på?
Jo, södergående - där alla babbar bor!
Citera
2024-10-04, 20:21
Medlem
James.Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Svensk media lyckas ALLTID med att förklara bort saker med absurda anledningar.

Att ungdomar dricker mindre idag beror garanterat på att många håller sig borta från den "nedsmutsade" krogschenen.
Låt mig citera Docent Idiot:

Allt färre ungdomar går på nattklubb. Det säger Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet som forskar om nattliv, till SVT Nyheter Skåne.
– De tänker mer på sin hälsa och framtid, samt bekymrar sig för klimatförändringar och krig, säger han.

Tror han på det här själv eller hycklar han som alla andra ”experter”?
Citera
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Näe, det var inga bråk på 90-talet. Allt var perfekt. Eller vänta… Det stämmer inte. Det var faktiskt lika många mord per capita i början av 90-talet som år 2023. Google it!

Idag räddar sjukvården enorm många som kommer in med ett skadeläge de dött av på 90-talet.

Allt var inte perfekt på 90-talet, men tryggheten i samhället och bemötandet mellan människor var väldigt mycket bättre än det är idag.
Skjutningar var väldigt ovanliga, sprängningar ännu ovanligare och det var ovanligt ungdomar blev rånade av gäng.

Ont
Att krogarna får problem är inte konstigt.
Där där våra invandrare drar fram tar sig riktiga svenskar ifrån.
Eftersom krogarna inte säljer khat och vattenpipa i baren uteblir förtjänsten när klientelet som besöker de inte dricker alkohol.

Riktiga svenskar vill oftast inte beblanda sig med invandrarna, (bruschorna) så alla förstår vilka som åsyftas.
Citera
Avslutad
Vem fan vill gå ut och klubba i Sverige?

Dryga vakter, tråkiga människor överlag i Sverige, alkohol är dyrt, massa jävla kommunistregler så stället måste stänga kl 01.

På tiden att dessa ställen dör ut en efter en. Hoppas stureplansgruppen är nästa till räkning.

Går jag mot förmodan ut så tar jag med mig fickplunta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in