2024-10-04, 14:21
Medlem
Många samverkade orsaker.

Invandringen är så klart en viktig orsak. Om vägen till klubben är farlig och många inne på den också är farliga och/eller otrevliga minskar naturligtvis lusten att gå dit. Då är det bättre med privata fester där man själv är med och bestämmer vilka som är välkomna.

Men det finns fler orsaker. Hela den gamla kulturen med att träffas och dansa och ragga mm. känns nog mossig för de yngre.
Citera
2024-10-04, 14:29
Medlem
Det enda som kunde göra nattklubben skoj var kokain eller tjack men numera är det så mycket hets kring "festknarkande" att det inte är värt risken.
Citera
2024-10-04, 14:32
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag vill inte beblanda mig med drogade babbar som söker bråk så därför går jag aldrig ut på sådana ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Finns det något mer att säga i denna frågan?

Möjligtvis är det intressant att se pk-forskare krumbukta sig, för att komma fram till något annat.

Det stämmer på vissa städer men inte alla. I exempelvis Ludvika och Nynäshamn finns de absolut men är inte lika "dominanta" i relation till svenskar. Där fanns ändå nattklubbar back in the days men inte längre. Bara pubar med en äldre publik.
Citera
2024-10-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Nej, USA har världens bästa universitet. Punkt.

Om en svensk kom 25:a i OS 100 meter och USA tog de 5 första platserna så hade du ropat "Sverige är bäst! Per capita! Allt annat är lögn!".

Det finns ingenting i det svenska studiestödet som visar att svenska studenter kan mer eller är duktigare när de går ut än amerikanska. Det är ren snällhet.

Andelen utländska studenter via amerikanska univesitet är mycket högt så att säga att "ameriknanerna"
är mycket duktigare blir lite snett.
Men vi är rejält OT nu
Citera
2024-10-04, 14:47
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Andelen utländska studenter via amerikanska univesitet är mycket högt så att säga att "ameriknanerna"
är mycket duktigare blir lite snett.
Men vi är rejält OT nu
Det är ju inte studenterna jag kommenterar utan vad de får på sitt valda universitet. Så nationaliteten på USAs studenter spelar ingen roll i min argumentation. Men visst, USAs universitet får naturligtvis mer högbegåvade sökanden än Lund så det är säkert lite mer givande att studera där. Dock är de kraftigt woke-utsatta och det förekommer knappast i Sverige.

Någon som vet om klubb-döden slagit i USA? Även där är ekonomin kraftigt försämrad vilket kan påverka.
Citera
2024-10-04, 14:48
Medlem
Reagerar som gubbe när jag rör mig i centrala Stockholm på helgkvällar och nätter det är ju för fan helt dött. Stor skillnad mot när jag var ute i svängen 20-30 år sedan.

Det är nog många faktorer som spelar in. Säkerhet tror jag är en stor anledning till att unga inte tycker det är kul att gå ut. Riskera rån, våld och våldtäkt är ju inte jättekul direkt. Sen är det ju jävligt dyrt numera en stor stark 70-80 spänn till ex.
Senast redigerad av TheJewelInTheSea 2024-10-04 kl. 14:53.
Citera
2024-10-04, 14:56
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Det är ju inte studenterna jag kommenterar utan vad de får på sitt valda universitet. Så nationaliteten på USAs studenter spelar ingen roll i min argumentation. Men visst, USAs universitet får naturligtvis mer högbegåvade sökanden än Lund så det är säkert lite mer givande att studera där. Dock är de kraftigt woke-utsatta och det förekommer knappast i Sverige.

Någon som vet om klubb-döden slagit i USA? Även där är ekonomin kraftigt försämrad vilket kan påverka.

Jag är i USA 2-3 ggr per år. NY. Aldrig på nattklubb. Men det påstås att det mest är turister på Manhattan som går på klubb. Vanliga kids går på rap venues i Brooklyn och Queens men det är dyrt
som fan det med.
Citera
2024-10-04, 14:57
Medlem
För kriminellt / för många blattar.

Sociala medier gör så klart inte saken bättre. Osociala medier, borde det kallas.
Citera
2024-10-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Många samverkade orsaker.

Invandringen är så klart en viktig orsak. Om vägen till klubben är farlig och många inne på den också är farliga och/eller otrevliga minskar naturligtvis lusten att gå dit. Då är det bättre med privata fester där man själv är med och bestämmer vilka som är välkomna.

Men det finns fler orsaker. Hela den gamla kulturen med att träffas och dansa och ragga mm. känns nog mossig för de yngre.

Dom extremt få gångerna jag dom senaste 2-3 åren varit på ställen med dansgolv så har dom tjejer
som varit uppe på golvet dansat nån jävla ringdans, dom ställer sej i ring ( med handväskorna i mitten av golvet ) och dansar med varandra för att inte släppa i babbekillar som skall äckla sej och tafsa.
Helt jvla bizzart. Är det konstigt att folk slutat gå ut ?

Man går ut och äter mat, kanske en drink eller två på något kul ställe sen åker man hem. 2024.
Citera
2024-10-04, 15:07
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Klubbdöd? Påstås bero på minskad alkoholkonsumtion.").

(i reportaget nämns ingenting om en ev. minskad alkoholkonsumtion)

Mod.
Citera
2024-10-04, 15:09
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Utöver att dejtingappar har tagit över den funktion som utelivet fyllde för 15-20 år sedan så är det ju även så att unga inte umgås särskilt mycket fysiskt idag. Fokus är istället på att vara hemma och hänga på sociala medier. Att ungdomar gick ut och klubbade, blev fulla och stohejade ligger nog minst en generation bort tyvärr.
Citera
2024-10-04, 15:09
Medlem
Invandrare/andragenerationens invandrare med mindrevärdeskomplex är anledningen till att jag inte går på klubb. De kan helt enkelt inte bete sig mot varesig män eller kvinnor. Sedan står det en hel drös utanför och hänger för att sälja bankad narkotika och råna när de får chansen. Polisen gör sig förstås bara påmind om höginkomsttagare kan tänkas vara kokainpåverkade.

Det är nog ett av skälen för många. Men andra faktorer som omnämns i tråden spelar garanterat också in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in