2024-10-03, 16:01
Hur kan man komma i kontakt med Archetyps support om man glömt sitt lösenord?
Citera
2024-10-03, 20:28
Medlem
Kan nån hjälpa mig hur man kommer in på flugsvamps sida?? Står att man ska skriva in captchan och byta ut ##### mot captchN i länken men det funkar ju inte :/
Citera
2024-10-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Hur kan man komma i kontakt med Archetyps support om man glömt sitt lösenord?

Du måste skapa ett nytt temporärt konto, ta kontakt med supporten, och sedan förse dom med info som visar att du är ägaren. Bland annat TXID från dina senaste insättningar du gjort till archetyp.

Du hittar supporten längst upp i högra hörnet efter att du loggat in, det är den runga knappen två steg till vänster om "logga ut"-knappen.
Citera
2024-10-03, 23:49
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Du måste skapa ett nytt temporärt konto, ta kontakt med supporten, och sedan förse dom med info som visar att du är ägaren. Bland annat TXID från dina senaste insättningar du gjort till archetyp.

Du hittar supporten längst upp i högra hörnet efter att du loggat in, det är den runga knappen två steg till vänster om "logga ut"-knappen.
Okej super stort tack.

Men när jag skapa ett nytt konto behöver jag skriva "public pgp key" vad ska jag skriva där?
Citera
2024-10-03, 23:57
Jag kom vidare genom en public pgp nu fastnade jag Archetyps decrypted message. Det finns ingen knapp att få vidare. Jag skrev in min public php under deras. Hjälp uppskattas
Citera
2024-10-04, 01:09
Medlem
Citat:
Jag kom vidare genom en public pgp nu fastnade jag Archetyps decrypted message. Det finns ingen knapp att få vidare. Jag skrev in min public php under deras. Hjälp uppskattas

Se denna video (fram till 2:27 - allt efter 2:27 är om hur du krypterar ett meddelande med någon annans nyckel).
https://www.youtube.com/watch?v=lAblt1Qt_ng

Sen denna för hur du tar fram din egna PUBLIC key (INTE private key - private key ska du aldrig ge ut till någon. Private key är vad som används för att Avkryptera. Public key är vad som används av andra för att kryptera meddelanden till dig. Om du vill FÅ ett krypterat meddelande TILL dig, så ger du ut din PUBLIC key till personen som ska skicka ett krypterat meddelande till dig):
https://www.youtube.com/watch?v=0lCp0A1IrsE

Du laddar ner Kleopatra här.
https://www.gpg4win.org/download.html
(Detta är ett paket, Kleopatra följer med - du kan se vad paketet innehåller på högersidan av hemsidan om du klickar på länken)

Glöm inte att spara din PRIVATE key på någon säker plats. Typ, kryptera och zippa den med 7zip och maila till dig själv, eller något. Eller ett USB minne som du gömmer någonstans. Eller bara spara någonstans på datorn ifall du inte är särskilt orolig om din egna säkerhet.

För att att avkryptera ett meddelande (det du kallade "Archetyps decrypt message"):
Markera och kopiera den krypterade texten, sen i Kleopatra klickar du "Tools -> Clipboard -> Decrypt/Verify"
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-10-04 kl. 01:15.
Citera
2024-10-04, 02:15
Citat:
Se denna video (fram till 2:27 - allt efter 2:27 är om hur du krypterar ett meddelande med någon annans nyckel).
https://www.youtube.com/watch?v=lAblt1Qt_ng

Sen denna för hur du tar fram din egna PUBLIC key (INTE private key - private key ska du aldrig ge ut till någon. Private key är vad som används för att Avkryptera. Public key är vad som används av andra för att kryptera meddelanden till dig. Om du vill FÅ ett krypterat meddelande TILL dig, så ger du ut din PUBLIC key till personen som ska skicka ett krypterat meddelande till dig):
https://www.youtube.com/watch?v=0lCp0A1IrsE

Du laddar ner Kleopatra här.
https://www.gpg4win.org/download.html
(Detta är ett paket, Kleopatra följer med - du kan se vad paketet innehåller på högersidan av hemsidan om du klickar på länken)

Glöm inte att spara din PRIVATE key på någon säker plats. Typ, kryptera och zippa den med 7zip och maila till dig själv, eller något. Eller ett USB minne som du gömmer någonstans. Eller bara spara någonstans på datorn ifall du inte är särskilt orolig om din egna säkerhet.

För att att avkryptera ett meddelande (det du kallade "Archetyps decrypt message"):
Markera och kopiera den krypterade texten, sen i Kleopatra klickar du "Tools -> Clipboard -> Decrypt/Verify"
Jag har gjort allt du har sagt. När jag ska kopiera texten i Archetyp och decrypt/verify. Står fail. Kommer inte vidare från PGP Decrypted Message. Det finns ingen knapp att komma vidare.
Citera
2024-10-04, 02:38
Medlem
Citat:
Jag har gjort allt du har sagt. När jag ska kopiera texten i Archetyp och decrypt/verify. Står fail. Kommer inte vidare från PGP Decrypted Message. Det finns ingen knapp att komma vidare.

Steg-för-steg:

Jag testade precis att skapa ett nytt konto.
Displayname: Test0000000000
Username: Test1111111111
Password: qwerty
PIN: 0123

Jag klickade på signup på Archetyp, och använde uppgifterna ovan.

I Kleopatra klickade jag "File -> New OpenPGP Key pair..." (CTRL + N är snabbknappen)
Name: Test
Email: *inget* - lämnade denna tom.

Under certifikat finns nu certifikatet "Test".
Jag högerklickade på "Test -> Export..." (CTRL + E är snabbknappen när certifikatet är markerat).
Jag sparade nu min PUBLIC KEY på skrivbordet (detta skapar en .asc-fil).
Jag öppnade denna fil med notepad och kopierade HELA texten. Texten ser ut på detta sätt:

Koden ovan klistras in under "Public Key" på Archetyp medans man skapar sitt konto (där man väljer displayname, login name, password, etc).

På nästa sida får jag följande:

Jag kopierade texten ovan (CTRL + C) och gick till Kleopatra.
(NOTERA: Det som ska kopieras är allt mellan OCH INKLUSIVE texten "-----BEGIN PGP MESSAGE-----" och "-----END PGP MESSAGE-----").
I Kleopatra klickade jag "Tools -> Clipboard -> Decrypt/Verify".
En ruta dykte upp som säger att avkrypteringen är klar.
Jag öppnade upp Notepad (eller, Notepad++, men vanliga notepad fungerar med).
I notepad tryckte jag CTRL + V för att klistra in det nu avkrypterade meddelandet.

Avkrypterade meddelandet:

I det avkrypterade meddelandet fick jag en URL:
s4wq4oz66bbyvsv2rg3ixwuwzvoxv226bg3563ptchx7xknelh fu3rqd.onion/sign_up/78736d2d56000b35e9d030d003a51993

Jag kopierade länken och klistrade in den i TOR.
Jag följde noggrant stegen på sidan.
Jag klickade på min user på bilden på sida 1.
Jag fyllde i de 8 tecknen enligt instruktionen på sida 2.
Jag klickade på "go to settings" på sida 3.

Klart.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-10-04 kl. 02:53.
Citera
2024-10-04, 11:23
Jag får Error in decryption import nör jag försöker deceypta. Får heller ingen text att importera till notepad.
Citera
2024-10-04, 11:37
Medlem
Citat:
Jag får Error in decryption import nör jag försöker deceypta. Får heller ingen text att importera till notepad.

Bara för att säkerställa så jag hänger med, har du alltså kopierat texten som man ska avkryptera på sida 2 efter att man valt username, password, etc?
Sedan går du till kleopatra och tar "Tools -> Clipboard -> Decrypt/Verify"?

Notera att du inte får någon text i någon ruta eller så efter att du har valt "decrypt/verify". Den byter ut din nuvarande clipboard automatiskt, så det enda du ska behöva göra efter att du klickat på "decrypt/verify" är att ta och paste:a, alltså "CTRL + V" (eller högerklicka -> paste) i notepad/webbläsaren/var du nu vill paste:a texten.
Citera
2024-10-04, 11:46
Medlem
Citat:

Fuck it, jag har ingen aning om varför det inte fungerar för dig. Det går utan problem att skapa konto för mig enligt instruktionerna jag skrev ovan. Har tyvärr inte ork att agera helpdesk-agent.

Jag har skapat ett nytt konto åt dig, jag skickar dig alla uppgifterna via PM.

Tänk på att byta lösenordet. Även om jag verkar hjälpsam så vet du aldrig vem man kan lita på, speciellt inte en anonym person på internet.
Eftersom du kommer behöva ge supporten dina senaste TXID så bör du verkligen byta lösenordet så jag, till exempel, inte kommer åt dom. Annars skulle jag kunna sno TXID:na och själv kontakta supporten för att sno ditt konto, så var noga med att byta lösenord INNAN du kontaktar supporten.

EDIT: insåg precis att jag inte har ditt username eller ens display name på Archetyp så jag skulle inte kunna sno ditt konto även om jag kom åt dina TXID.
Men vem vet? Jag kanske är en polis och vill samla info om dig, och vill komma åt dina transaktions-ID för att du har en pågående utredning mot dig, eller något?
Jag överdriver men försöker göra dig paranoid med flit. Seriöst, byt lösenordet på kontot jag skapade åt dig.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-10-04 kl. 11:59.
Citera
2024-10-04, 12:09
Citat:
Steg-för-steg:

Jag testade precis att skapa ett nytt konto.
Displayname: Test0000000000
Username: Test1111111111
Password: qwerty
PIN: 0123

Jag klickade på signup på Archetyp, och använde uppgifterna ovan.

I Kleopatra klickade jag "File -> New OpenPGP Key pair..." (CTRL + N är snabbknappen)
Name: Test
Email: *inget* - lämnade denna tom.

Under certifikat finns nu certifikatet "Test".
Jag högerklickade på "Test -> Export..." (CTRL + E är snabbknappen när certifikatet är markerat).
Jag sparade nu min PUBLIC KEY på skrivbordet (detta skapar en .asc-fil).
Jag öppnade denna fil med notepad och kopierade HELA texten. Texten ser ut på detta sätt:

Koden ovan klistras in under "Public Key" på Archetyp medans man skapar sitt konto (där man väljer displayname, login name, password, etc).

På nästa sida får jag följande:

Jag kopierade texten ovan (CTRL + C) och gick till Kleopatra.
(NOTERA: Det som ska kopieras är allt mellan OCH INKLUSIVE texten "-----BEGIN PGP MESSAGE-----" och "-----END PGP MESSAGE-----").
I Kleopatra klickade jag "Tools -> Clipboard -> Decrypt/Verify".
En ruta dykte upp som säger att avkrypteringen är klar.
Jag öppnade upp Notepad (eller, Notepad++, men vanliga notepad fungerar med).
I notepad tryckte jag CTRL + V för att klistra in det nu avkrypterade meddelandet.

Avkrypterade meddelandet:

I det avkrypterade meddelandet fick jag en URL:
s4wq4oz66bbyvsv2rg3ixwuwzvoxv226bg3563ptchx7xknelh fu3rqd.onion/sign_up/78736d2d56000b35e9d030d003a51993

Jag kopierade länken och klistrade in den i TOR.
Jag följde noggrant stegen på sidan.
Jag klickade på min user på bilden på sida 1.
Jag fyllde i de 8 tecknen enligt instruktionen på sida 2.
Jag klickade på "go to settings" på sida 3.

Klart.
När jag tar avkoda och verifiera så står det : Klippbordets innehåll → Klippbord: Avkodning misslyckades: No secret key.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in