Citat:
Ursprungligen postat av
chran508
På mina barns förskola är det alltid öppen dörr, trodde det var standard.
Det är tyvärr inte det. Dessutom är många nya moderna förskolor planerade så att toalett och skötrum ligger avskilt från resten - istället för integrerat med övriga lokaler.
På mitt ena barnbarn var det t ex en stor hall - åt ena hållet låg kök, lekrum osv ... åt andra hållet hittade du vilrum och toaletter.
Så både vilan och blöjbyte skedde utan insyn från övrig personal.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlinge
Så trodde jag att alla tänkte och att det gick till så idag överallt. Även lärare har lärt sig att aldrig stänga dörren vid enskilda samtal för att slippa att riskera att någon fabricerar något. Men i Ljusdal lät man denna gris arbeta själv och ostört med barn???
Ja, men tyvärr fungerar det inte så överallt.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlinge
”
Så familjen har inte märkt någonting avvikande med denna pedofil under 30 år? Mindblowing.
Han verkar ha varit rätt outvecklad i skallen om man läser hans Facebook. Kanske närstående och vänner är likadana? En social och outbildad underklass?
Fast även om anhöriga har märkt att någonting är avvikande så är väl steget till att tänka att den anhöriga är pedofil och utnyttjar barn väldigt långt för de flesta. Det är väl något av det sista man kan tänka sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
TageBanan
Men detta kokar ju ner till ett problem som andra verksamheter också lider av idag- inget får kosta pengar och personalbrist är ett faktum. Känner flera som jobbar/jobbat inom barnomsorgen och där dom varit bara två med alldeles för många barn. Och där många inte ens har adekvat utbildning.
Ja, precis så är det.
Och varje år tycker jag det kommer nya besparingar på just känsliga verksamheter som förskola, skola och olika delar av vården.
Här i vår kommun är det t ex i princip alltid en som öppnar ensam och en som stänger ensam.