2024-10-02, 21:16
Medlem
outback4s avatar
Är det klarlagt att peddot CW inte var bög? Såna as dras ju till barn, oavsett kön.
Citera
2024-10-02, 21:18
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jo, anledningen att vara misstänksam fans där hela tiden.

Nej. Om där funnits en anledning - så borde alla reagerat, speciellt om man gjort detta på riktigt och inte tillsatt batikkärringar som chefer. Utan folk som klarar att utan personlig preferens utröna ifall folk klarar en plats eller inte. Kanske finns här lite tips att sno från militären?

Jag menar, dom kanske har lite mer erfarenhet än syjuntan?

Citat:
Där har vi skiljelinjen här.
Ja, det är klart. Du anser att syjuntan av kärringar som aldrig nånsin presterat nåt nu ska komma med värdelösa kommentarer och vi ska acceptera dom? Du kunde inte skrivit om det som att "vi ska göra om lite nu och..".

Du verkar försöka få det till att jag var CW's mentor. "Du har ju fått som du vill, han fick jobba på förskola".

Din tes är alltså att jag groomade honom att begå dessa brott. Då du förmodligen helt saknar IQ, så vet du vad detta innebär - men det är ok för dig. Bara du får hata män, så skitsamma vilken och hur.

Hur du kan sova nattetid undgår mig för ALLA som läst detta inser ju vad du gör.
Citera
2024-10-02, 21:21
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennholm
Det var inte dig jag svarade, blanda inte in mig i erat gnabb
Hmm .. det e sällan min anledning att dra in ovilliga. Eller givet trådens ämne, ffs, det sker aldrig!

Jag ber om ursäkt.
Citera
2024-10-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Nej, och inte för kvinnor heller. Du låter lite som om "nån snodde min cykel" som om det var första gången, trots allt.

Men när var det senast nån på dagis misstänktes för detta? Sätt fart.

Jag vet att det inte var första gången. Men sedan senast det skedde har ca 3 fångvaktare av kvinnlig övertygelse lockats att ge illegala fördelar till intagna.

Jag vill inte direkt relativisera. 1000 prostituerade fångväktare är > 1 barn som drabbas. Men denna rättfärdighet från idioter som Trues har bara inte här att göra.

Tvivlar på att vi har 1000 prostituerade fångvaktare i Sverige. Och låt se, var det inte 9 barn som har drabbats här?
Citera
2024-10-02, 21:28
Medlem
Citat:
Jag tycker synd om barnen som blev utsatta för sexuella övergrepp av en pedofil.

Alla ni som känner er så jävla kränkta å gärningsmannens vägnar: ingen man som har ett rent samvete behöver känna sig träffad. Det gäller både er och de som jobbar ute i verksamheten. Ni känner er väl inte kollektivt skyldiga för alla mord som begås heller, trots att de begås till allra största delen av män.

Vem har sagt att det inte är synd om barnen. Förstår att du verkligen behöver få ur dig dina självklara åsikter för att få ryggdunk 99% av befolkningen.
Vidriga brott likt detta för också med sig fler problem. Att behöva utstå misstänkta blickar från föräldrar på skolgården kan få vem som helst att känna sig illa till mods och vantrivas på sin arbetsplats.
Citera
2024-10-02, 21:29
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Säg att en "normal" avdelning på förskola har 3 personal på 18 barn. Alla är inne och ett barn har bajsat och måste byta blöja eller torkas beroende på ålder. Två ska övervaka detta moment så en blir kvar ensam med resterande barn? Hur löser du det? På en förskola hamnar personal konstant ensamma med barn spelar ingen roll om dom skulle påstå något annat utåt.

En och en ska gå på rast också 30 minuter vardera. Nu är man två personer på avdelningen. Ett barn går på toaletten och den andra vuxna måste då ta med 17 barn till toan så att ingen ensam hjälper detta barn? Realistiskt? Hur får man med 17 barn när man bara har två händer?

Enligt tjejen är man oftast bara två personer delaktiga med barnen i en grupp och den tredje faller bort större delen av dagen. Detta pga förskollärares möten med varandra i grupp, egen planering, raster, skriva utvecklingssamtal, lägga upp pedagogiskt material online till föräldrar med vad barnen gör och att någon måste duka för lunch och mellanmål samt sedan plocka bort och torka bord.

Okej men kanske se till att de få männen som arbetar på dagis iaf inte är ensamma med barn.
Citera
2024-10-02, 21:30
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tvivlar på att vi har 1000 prostituerade fångvaktare i Sverige. Och låt se, var det inte 9 barn som har drabbats här?
Det var ett sätt att relativisera, men ok .. inte bra. Inga andra brott "försvarar" pedofili såklart. Man, helt enkelt, gör inte det. Sen finns det varianter - den som tar en bild vid blöjbyten hade jag nog mest skakat på skallen åt men den som *gör nånting fysiskt inklusive att dra fram sin egen snopp* kunde jag nog göra saker som utan lite ovidkommande diversifieringar vore allvarligt. Men vem visste att snubben snulle hoppa från taket?

Med det sagt - eftersom vi inte vet vad som skett, så finns ännu ingen anledning för taket. Men lemmeltåget i tråden vill övertrumfa varandra i dramatiska resultat, merparten som inte ens klarar att ta bort en död mus från musfällan.

Kom igen, lixom.
Citera
2024-10-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är det så galet alltså? 😱
Det är väl fullt rimligt att en som inte kan försvara sig inte heller kan bli dömd. Däremot så kan jag i vissa fall tycka att det skulle vara möjligt med bevisprövning för att fastslå att ett brott begåtts.
Citera
2024-10-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Okej men kanske se till att de få männen som arbetar på dagis iaf inte är ensamma med barn.

Finns inte utrymme att vakta dom. Säg att det är Beata ute på gården som ska övervaka personalen Mats men ett barn ramlar framför Beata och måste ha tillsyn medans Mats går in i lekhuset där ett litet barn befinner sig. Beata ska springa dit med ledsna barnet i famnen och titta? Så gör dom inte Beata går in och plåstrar om.

Män ska inte arbeta på förskolor. Män ska arbeta på skolor. Skolor och fritids bör också ha kameraövervakning överallt utom på toaletter.
Citera
2024-10-02, 21:34
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Nej inte någon läggning.
Pedofili är en psykiatrisk diagnos:
ICD-10 - F654

Haha, vad svarar man på det? Är det många som söker och vill ha stämpeln i sina papper?

Tror du att vår vän dagisfröken gick igång på så smått från början, eller var det något han vande sig till via arbetet?

Om han hade haft den diagnosen utfärdad och sökte jobb som dagisfröken. Skulle han ändå få jobbet?
Citera
2024-10-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Känns som det kanske blir lite överskott av kvinnliga förebilder då?

Newsflash: förskolelärare/barnskötare är redan ett till största del kvinnodominerat yrke och har så varit så länge förskolor har funnits. Och det har gått bra. Ni kunde visa lite ödmjukhet och uppskattning för de som tar hand om era barn istället för att kalla dem för kärringar, batikhäxor, trötta kärringar osv och att ni minsann kan göra det så mycket bättre. Ja men var hemma med era barn då, var pappalediga. Vi har den möjligheten i Sverige. Min uppfattning är att många på förskolor är ganska unga, typ 20-30 årsåldern.

Det handlar inte om ”förebilder” med såhär små barn. Det handlar om omvårdnad.

Måste säga att det är smått chockerande att se att en tråd som handlar om sexuella övergrepp mot barn domineras av typ kvinnohatare som nu rusat hit för att dels skylla på kvinnor, dels försvara pedofilen. Tycka synd om män men inte tycka synd om de utsatta barnen. Mycket märkligt beteende. Och ni vill ta hand om andras barn? Ni ÄR själva mansbebisar som sitter om gnäller över hur kränkta ni är och hur synd det är om er om man påpekar att manlig personal är den enskilt största riskfaktorn. Så börja med att växa upp i så fall.

Vill man jobba med omsorg så handlar det om att se till någon annans välbefinnande. Inte om att sitta och tycka synd om sig själv och gnälla för att man inte föredras till att ta hand om en viss grupp. Det får man ta. Tror man att barnomsorg handlar om vuxnas känslor så har man alltså inte förstått något av detta.
Citera
2024-10-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
1. Det finns ingen att idka domslut emot,
2. Det finns inget sätt för en avliden att ha ett försvar,
3. Det .. finns ingen poäng.

Det viktiga är att vi lär oss, hur kan vi upptäcka det tidigare, hur kan vi motverka det, av den anledningen fortsätter ofta en utredning även efter en MGM avlider.
Har inte argumenterat för något här. Men som jag svarade tidigare så tycker jag i vissa fall att man skulle kunna ha en bevisprövning för offrens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in