2024-10-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jullerbyttan
Det är väl så dessvärre! Men jag tycker det är mycket märkligt. Som Al*x mamma som fick Maja utstött från FUB som är till för personer med funktionsnedsättningar.
Låter inte direkt som att Maja avviker från hur många andra med IF beter sig?
Det är väl ytterst vanligt att dessa kan bete sig något gränslöst, skifta fort och gärna vilja ha kärleksrelationer trots att den mentala åldern gör det knepigt.

Men är inte Alex mammas beteende stereotypiskt överbeskyddande svärmorsbeteende? Alex mamma kan ju dessutom mkt väl också ha en funktionsnedsättning, eller vara vara en vuxenmobbare som ger sig på barnets kompisar.

Om Alex varit vuxen hade han väl bett sin mamma att backa och löst sitt förhållande själv.
Senast redigerad av Entilltomte 2024-10-01 kl. 17:51.
Citera
2024-10-01, 17:57
Medlem
Efter att ha läst FUP en igen är jag nu övertygad om att alla vet om vad Tim gjort. Alla lögner ifrån dessa avarter är ju bland det sjukaste jag läst. Tex den här Roine när han säger att han städat...när polisen gör husrannsakan ser det ut som en grisstia milt utryckt. Värsta är väl dock Elsas alla otroliga lögner det blir nästan bara löjligt att läsa det. I dom sista förhören borde kanske förhören varit mkt tuffare men kanske dom kände att dom redan hade så stark teknisk bevisning och dom vart i hamn så att säga.

Tycker fortfarande det är märkligt det inte uppmärksammats som jag trodde från början det här fallet skulle göra. Titta på Tex Tovefallet där det blev en enorm uppståndelse.
Citera
2024-10-01, 21:58
Medlem
Är det ingen som har bild på Royne? (Pappan)
Blev oerhört nyfiken på att se hur han ser ut efter att ha läst gubbens förhör. Som många andra redan konstaterat är han garanterat också utvecklingsstörd, hade han varit åtminstone 30 år yngre så skulle han med största säkerhet vara diagnostiserad.

Fyfan vilka störda jävla människor det kryllar av runt detta fall.
Senast redigerad av jeffreythugga 2024-10-01 kl. 22:01.
Citera
2024-10-02, 10:46
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Blev oerhört nyfiken på att se hur han ser ut efter att ha läst gubbens förhör. Som många andra redan konstaterat är han garanterat också utvecklingsstörd, hade han varit åtminstone 30 år yngre så skulle han med största säkerhet vara diagnostiserad.

Se första inlägget i trådstarten….
Citera
2024-10-02, 22:47
Medlem
Jag undrar om man kom fram till att det vsr en våldtäkt innan död eller efter ? Hur ?
Usch, så berörd av detta fallet.
Citera
2024-10-02, 23:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga

Jag kan bara hitta en bild där man ser hur Tims pappa ser ut, men tyvärr dålig bild.
https://imgur.com/a/GzZYN1u

Ja han har ju en diagnos då han också har gått i särskola. Men vilken vet vi inte.
Citera
2024-10-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anits85
Jag undrar om man kom fram till att det vsr en våldtäkt innan död eller efter ? Hur ?

Innan hon dog.

"Och de här skadorna i ändtarmen är också före hon dör"

Sidan 534 (533 enligt pagineringen) i bilagan med förhören med Tim.
Citera
2024-10-03, 12:54
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anits85
Skador ser olika ut före/efter döden.
Citera
2024-10-03, 14:46
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatsBaldy
Innan hon dog.

"Och de här skadorna i ändtarmen är också före hon dör"

Sidan 534 (533 enligt pagineringen) i bilagan med förhören med Tim.

Själva åtalspunkten våldtäkt lär väl förutsätta ett offer som är vid liv? Vad jag kan läsa mig till räknas nekrofili som ett brott mot griftefrid.
Citera
2024-10-10, 15:30
Medlem
Polisen gjorde flera misstag inledningsvis. De skrev upp fel mobilnummer vilket de sedan sökte på och hittade i Norrköping. Hade de skrivit upp rätt nummer hade de hittat henne snabbt.

https://www.bt.se/mark/polisens-misstag-efter-majas-forsvinnande-skrev-upp-fel-mobilnummer/
Citera
2024-10-10, 17:12
Medlem
K.Blomkvists avatar
Polisen spårade fel mobil när 17-åring försvann och mördades
Publicerad 17:03

https://www.dn.se/sverige/polisen-sparade-fel-mobil-nar-17-aring-forsvann-och-mordades/
Citera
2024-10-10, 17:21
Medlem
Se där ja, förklarar va dom gjorde i Norrköping. Så jävla dåligt så man blir ta mig fan mörkrädd. Inte för att de hade räddat livet på henne, men hade gett familj och anhöriga mindre lidande om hon hade hittats snabbare.

Hoppas dom anmäler polisen, för detta är så amatörmässigt skött så de finns inte.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-10-10 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in