2024-09-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Ja rimlig tanke! Ja man får verkligen beundra poliserna som håller i förhören med dessa skadade individer, vilket tålamod! Ja jag får en känsla också precis som du nämner att familjen verkligen inte tror att han gjort detta dessa 4 dagar då innan Tim grips. Hade också velat höra rättegången via Prime, håller tummarna att den kommer ut där.

Ja, enormt tålamod.Tycker iofs att de kunde pressat Tim lite mer iaf i det sista förhöret för att få ur honom mer information. Möjligt att han hade svarat på en tuffare, mer auktoritär ton.
Citera
2024-09-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babidito
https://easyupload.io/m/mdks0f
117 är längst ned!
Tusen tack
Citera
2024-09-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Jag tänker det här med familjen alltså...har Tim berättat för dom tror ni vad som hänt eller är det bara så korkade att dom faktiskt bara tror på Tims berättelse att Maja gick ej med på tåget?? Ser en hel del lögner från alla men vad tror ni? Har dom snackat ihop sig och bestämt sig för att blåljuga eller var allt som vanligt under dessa dagar innan Tim blir gripen.

Jag tror 210% att dom visste hela familjen, men eftersom dom uppenbarligen har ett starkt band som även personen som bott hos familjen nämnde så försvarar dom nog varann och ljugit ihop något. Förhören känns för skumma för att dom inte ska veta. Varför skulle systern annars ringa deras mamma 7 gånger?
Citera
2024-09-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Jag tror 210% att dom visste hela familjen, men eftersom dom uppenbarligen har ett starkt band som även personen som bott hos familjen nämnde så försvarar dom nog varann och ljugit ihop något. Förhören känns för skumma för att dom inte ska veta. Varför skulle systern annars ringa deras mamma 7 gånger?

Jo det har jag också reagerat på det här med 7 ggr. Jag håller på att lusläsa FUP ännu en gång så får se vad jag missat. Men ljuger gör dom ju verkligen allihop. Den här Roine är ju katastrof till farsa som väldigt gärna leder in diskussionerna i sex. Noll empati för offret Maja här, för övrigt är det ju otroligt att ingen av dessa avarter visar någon som helst empati för Maja. Bästa hade väl varit och burat in hela klabbet o slängt nyckeln :-)
Citera
2024-09-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Så T’s pappa har alltså skickat en porrfilm (till och med kanske hemfilmad) till T’s kusin…

Vart ser du detta?
Citera
2024-09-30, 22:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullerbyttan
Vart ser du detta?
FUP 117 i förhör med Tims kusin som är 34 år. Tims mamma är hennes moster.

Sidan 685
Du sade att Royne hade skickat en porrfilm till dig, kan du kort bara beskriva vad det var för karaktär på den där filmen?
Jag kollade inte på den, den kom ju upp som en länk. Det verkade vara någon vuxenporrfilm.

Det var inte något anmärkningsvärt så sett?
Nej det var det inte, det var vuxna människor på filmen.

Var det hemmafilmat eller mer professionellt filmat?
Nej det var nog…

Jag tänkte mer om det var något som Royne hade spelat in själv eller om det var något som han hittat på nätet?
Det skulle kunna vara hemmafilmat, jag tog bort den direkt och skrev till honom att han var en jäkla snuskhummer.
Citera
2024-09-30, 22:55
Medlem
Har nu pinat mig igenom 1/3 av FUPEN. Alltså vad är T’s familj för empatilösa, IQ befriade hillbillys. Det är fullständigt oförståeligt hur socialen inte omhändertagit barnen redan vid typ födseln av dessa?

Sedan verkar ju inte heller de vuxna till mobbarna av Maja, alltså föräldrarna till T*ra, t*ndra, el*a och And*ea vara speciellt skarpa heller. Har de ingen insikt om att deras barn själva har intellektuella funktionsnedsättningar och precis som Maja har svårt att ”bete sig” i sociala sammanhang?

Alltså bojkotta hela orten, vad är detta för sjukt?
Citera
2024-09-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FUP 117 i förhör med Tims kusin som är 34 år. Tims mamma är hennes moster.

Sidan 685
Du sade att Royne hade skickat en porrfilm till dig, kan du kort bara beskriva vad det var för karaktär på den där filmen?
Jag kollade inte på den, den kom ju upp som en länk. Det verkade vara någon vuxenporrfilm.

Det var inte något anmärkningsvärt så sett?
Nej det var det inte, det var vuxna människor på filmen.

Var det hemmafilmat eller mer professionellt filmat?
Nej det var nog…

Jag tänkte mer om det var något som Royne hade spelat in själv eller om det var något som han hittat på nätet?
Det skulle kunna vara hemmafilmat, jag tog bort den direkt och skrev till honom att han var en jäkla snuskhummer.

Å herrejösses..
Citera
2024-10-01, 10:09
Medlem
Detta att förhörarna (cudos till deras tålamod som andra skrivit) i sista förhöret inte ens orkar fråga extra om heroinsprutorna, Tims kompis mördaren i Skene eller hans skottmärke i sidan.
Citera
2024-10-01, 10:33
Medlem
Citat:
Har nu pinat mig igenom 1/3 av FUPEN. Alltså vad är T’s familj för empatilösa, IQ befriade hillbillys. Det är fullständigt oförståeligt hur socialen inte omhändertagit barnen redan vid typ födseln av dessa?

Sedan verkar ju inte heller de vuxna till mobbarna av Maja, alltså föräldrarna till T*ra, t*ndra, el*a och And*ea vara speciellt skarpa heller. Har de ingen insikt om att deras barn själva har intellektuella funktionsnedsättningar och precis som Maja har svårt att ”bete sig” i sociala sammanhang?

Banjomusiken ljuder över Viskadalen.
Citera
2024-10-01, 11:39
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:

Mycket märkligt resonerat av kompisarnas föräldrar ja. Men som någon nämnt tidigare, intelligensnivån ärvs nog i många fall.
Citera
2024-10-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Mycket märkligt resonerat av kompisarnas föräldrar ja. Men som någon nämnt tidigare, intelligensnivån ärvs nog i många fall.

Det är väl så dessvärre! Men jag tycker det är mycket märkligt. Som Al*x mamma som fick Maja utstött från FUB som är till för personer med funktionsnedsättningar.
Låter inte direkt som att Maja avviker från hur många andra med IF beter sig?
Det är väl ytterst vanligt att dessa kan bete sig något gränslöst, skifta fort och gärna vilja ha kärleksrelationer trots att den mentala åldern gör det knepigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in