Citat:
Ursprungligen postat av
Fyrhjulingen
Ursäkta, men du har ingen aning om hur många porrfilmer jag sett! Visst finns det lite "mjukare" porr, men även där finns ju ofta tecken på kvinnosynen (behöver inte handla om ren förnedring med flera deltagare) - tjejen suger av (ursäkta grovheten) och blir tagen av killen tills det går för honom. De filmer där båda blir tillfredsställda hör väl ändå inte till majoriteten?? Bara där framgår ju att kvinnan inte är lika viktig som mannen, utan hon är där för att behaga mannen. Säger självklart inte att det alltid är så, men nog är detta vanligare än det du menar ändå sker i sovrummet.
Ber om ursäkt att även detta blev off topic.
Du menar att en ganska, som jag vill påstå, ordinär sexakt, först oralsex, sedan samlag, är tecken på en förnedrande kvinnosyn ?. Vi kommer nog inte längre i diskussionen. Men för att säga något ytterligare så syns den kvinnliga orgasmen inte lika tydligt som mannens och blir heller inte lika spektakulärt som mannens "sprut". Vidare rent praktiskt, i mer professionell porrfilm, är det faktiskt den manliga aktören som därmed har ett ökat krav på sig att prestera. De kvinnliga aktriserna är därtill de som allt som oftast får en högre ersättning. Så vem som egentligen är den allra viktigaste kan man väl fundera på.
Men en sak ger jag dig. (Heterosexuella porrscener) slutar oftast efter att mannen haft orgasm och kunde väl många gånger uppmärksamma även den kvinnliga orgasmen bättre än den gör idag. Men det är samtidigt också ett ganska naturligt "bryt" för en samlagsscen. Inte minst med tanke på att en mans kuk brukar slakna efter orgasmen.