2024-10-02, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Kan du inte bara lägga ner att berätta för andra hur dom känner och tycker, speciellt med tanke på att du inte har någon koll på hur det har sett ut runt bajen. Återigen är det här helt dina egna fantasier, både att ingen kritisera eller protestera mot rivandet/flytten eller att vi skulle se söderstadion som ersättningsbar.

Många av oss kallar Tele2 för Nya Söderstadion eftersom Söderstadion senaste 110 åren har varit platsen här Hammarby spelar sina hemmamatcher, så var det långt innan arenan Söderstadion byggdes och det kommer fortsätta vara så långt efter, på denna arena och kommande arenor.
Du säger alltså att er hemmaplan är utbytbar, att ni inte har något hem förutom där Bajen spelar för tillfället och att gamla traditionella platser saknar relevans för er. Säg mig då, varför klagar ni på att Djurgården flyttat till söder? Borde inte den principen du hävdar få gälla alla lag? Och varför hävda era traditioner som överlägsna när ni har en sådan attityd? Om Bajen blev tvungna att spela på Jordgubbsvallen i solna, skulle du se det som nya Söderstadion också? Och dessutom, kan du ge några exempel på dessa fantastiska protester ni hade mot rivningen av Söderstadion?

Citat:
Visst hade jag suttit och påstått att djurgården inte gjorde ett enda försök att få till en annan arena så vore jag snett ute och hade absolut förtjänat kritik för det. Nu tror jag däremot inte att jag gjort det. Mitt problem är att JagheterHenrik tror sig ha mandat att bestämma över hur bajare tyckt och tänkt, speciellt när han drar sina påståenden ur röven.
Det jag inte förstår är varför ni riktar er ilska mot oss Djurgårdare när den egentligen borde vara riktad mot UEFA:s regelverk som tvingade oss att spela på Tele2? Vad exakt har vi gjort egentligen annat än blivit påtvingade att spela på Tele2?
Senast redigerad av JagheterHenrik 2024-10-02 kl. 11:57.
Citera
2024-10-02, 14:11
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Du säger alltså att er hemmaplan är utbytbar, att ni inte har något hem förutom där Bajen spelar för tillfället och att gamla traditionella platser saknar relevans för er. Säg mig då, varför klagar ni på att Djurgården flyttat till söder? Borde inte den principen du hävdar få gälla alla lag? Och varför hävda era traditioner som överlägsna när ni har en sådan attityd? Om Bajen blev tvungna att spela på Jordgubbsvallen i solna, skulle du se det som nya Söderstadion också? Och dessutom, kan du ge några exempel på dessa fantastiska protester ni hade mot rivningen av Söderstadion?

Vad sa vi om att sluta berätta för andra hur dom känner och tycker? Den enda som har en attityd här just nu är du, så om du chillar med att fantisera ihop andras åsikter och lugnar dig med fultolkningar så kanske vi kan ha en vettig diskussion om ämnet. Innan dess är det tämligen meningslöst.

Citat:
Det jag inte förstår är varför ni riktar er ilska mot oss Djurgårdare när den egentligen borde vara riktad mot UEFA:s regelverk som tvingade oss att spela på Tele2? Vad exakt har vi gjort egentligen annat än blivit påtvingade att spela på Tele2?

Jag känner ingen ilska mot djurgården, däremot var man såklart full med hån efter hur djurgårdens svansföring var innan man vände på väldigt kort tid och kröp till söder.

UEFA var samma skit då som det är nu, regler som ska passa en affärsmodell där premiumstolar och sponsorer ska premieras framför vanliga åskådare. Så frågan är om det finns en tid då man inte varit arg eller irriterad på UEFA.
Citera
2024-10-02, 14:21
Avstängd
Citat:
Vad sa vi om att sluta berätta för andra hur dom känner och tycker? Den enda som har en attityd här just nu är du, så om du chillar med att fantisera ihop andras åsikter och lugnar dig med fultolkningar så kanske vi kan ha en vettig diskussion om ämnet. Innan dess är det tämligen meningslöst.

Jag känner ingen ilska mot djurgården, däremot var man såklart full med hån efter hur djurgårdens svansföring var innan man vände på väldigt kort tid och kröp till söder.

UEFA var samma skit då som det är nu, regler som ska passa en affärsmodell där premiumstolar och sponsorer ska premieras framför vanliga åskådare. Så frågan är om det finns en tid då man inte varit arg eller irriterad på UEFA.
Men saken är ju den att jag inte fantiserar ihop något utan det jag säger stämmer ju överens med det du säger. Du säger att Bajen inte har någon plats som är ett hem eftersom allt kan bli Söderstadion bara Bajen spelar där. Och jag förmodar att ni älskar Söderstadion, så stämmer det inte att ni älskar Söderstadion som den är idag? Och du kan väl inte påstå att ni inte gick på oss Djurgårdare för flytten till Tele2 Arena? Vi har ju sedan dess blivit era absolut största och värsta antagonister som ni ständigt återkommer till.

Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor till dig. Varför klagar ni på att Djurgården flyttat till söder? Borde inte den principen du hävdar få gälla alla lag? Och varför hävda era traditioner som överlägsna när ni har en sådan attityd? Om Bajen blev tvungna att spela på Jordgubbsvallen i solna, skulle du se det som nya Söderstadion också? Och dessutom, kan du ge några exempel på dessa fantastiska protester ni hade mot rivningen av Söderstadion? Om jag är helt bakom flötet om er bajare, svara då på dessa enkla frågor så slipper missförstå er utan får allt svart på vitt.
Citera
2024-10-02, 14:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Men saken är ju den att jag inte fantiserar ihop något utan det jag säger stämmer ju överens med det du säger. Du säger att Bajen inte har någon plats som är ett hem eftersom allt kan bli Söderstadion bara Bajen spelar där. Och jag förmodar att ni älskar Söderstadion, så stämmer det inte att ni älskar Söderstadion som den är idag? Och du kan väl inte påstå att ni inte gick på oss Djurgårdare för flytten till Tele2 Arena? Vi har ju sedan dess blivit era absolut största och värsta antagonister som ni ständigt återkommer till.

Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor till dig. Varför klagar ni på att Djurgården flyttat till söder? Borde inte den principen du hävdar få gälla alla lag? Och varför hävda era traditioner som överlägsna när ni har en sådan attityd? Om Bajen blev tvungna att spela på Jordgubbsvallen i solna, skulle du se det som nya Söderstadion också? Och dessutom, kan du ge några exempel på dessa fantastiska protester ni hade mot rivningen av Söderstadion? Om jag är helt bakom flötet om er bajare, svara då på dessa enkla frågor så slipper missförstå er utan får allt svart på vitt.
Nä, då blir det Solnastadion istället

Fan vad trött diskussion du och dickless-dan har för övrigt. Helt ofattbart att ni ens orkar efter flera dagar av ren skitsnack som ingen bryr sig ett skit om. Sluta förstör tråden med ert bråk om vad våningssängen ska heta.
Senast redigerad av Teu 2024-10-02 kl. 14:28.
Citera
2024-10-02, 15:27
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor till dig.

Ok, jag ska besvara alla dina frågor

Citat:
Varför klagar ni på att Djurgården flyttat till söder?

Se inlägg 1533

Citat:
Och varför hävda era traditioner som överlägsna när ni har en sådan attityd?

Jah har inte hävdat detta, det är något som du grundlöst påstår.

Citat:
Om Bajen blev tvungna att spela på Jordgubbsvallen i solna, skulle du se det som nya Söderstadion också?

Jag tror det hade varit svårt att kalla en påtvingad arena i Solna för Söderstadion, iaf för mig personligen.

Citat:
Och dessutom, kan du ge några exempel på dessa fantastiska protester ni hade mot rivningen av Söderstadion?

Det är ingen som sagt att protesterna var fantastiska, det är ditt eget påhitt. Jag har ingen aning om vad som finns att hitta online dessa dagar om detta, jag pratar om saker jag själv upplevde när det skedde. Jag vet att någon skrev ett universitetsarbete supportar och journalister i samband med flytten från Söderstadion, arbetet tar säkert tar upp detta.
Citera
2024-10-02, 16:34
Avstängd
Citat:
Ok, jag ska besvara alla dina frågor

Se inlägg 1533

Jah har inte hävdat detta, det är något som du grundlöst påstår.

Jag tror det hade varit svårt att kalla en påtvingad arena i Solna för Söderstadion, iaf för mig personligen.

Det är ingen som sagt att protesterna var fantastiska, det är ditt eget påhitt. Jag har ingen aning om vad som finns att hitta online dessa dagar om detta, jag pratar om saker jag själv upplevde när det skedde. Jag vet att någon skrev ett universitetsarbete supportar och journalister i samband med flytten från Söderstadion, arbetet tar säkert tar upp detta.
1. Inlägg 1533 ser jag inte som en mer legitim anledning att klaga på Djurgården än att bli förbannad på den toppstyrning som gjorde att ni tvingades byta arena.

2. Många bajare, exempelvis inlägg (FB) Supportersäsongen 2024, hävdar så.

3. Men du sa ju att alla arenor bajen spelar på kommer du kalla Söderstadion.

4. Dessa protester har du inga belägg för, men att ni ska "defenda Söderort" mot oss finns det gott om belägg för och därför ser jag det som något som visar att ni prioriterade att vara oss för en påtvingad flytt än att ni blev arga på er de facto påtvingade flytt.

Det måste ju finnas gränser för vad man accepterar, oavsett hur lojal man är till sin klubb. Om Bajen skulle flytta från Tele2 Arena till Jordgubbsvallen i Solna borde väl det anstifta ett stort motstånd bland Bajare, trots er påstådda princip om Wherever I Lay My Hat, that’s My Home? Och helt ärligt, borde inte er gräns passerats när ni flyttade från Söderstadion, där ni spelat sedan 1940-talet (jag förstod det som 1920-talet, men jag kan ha fel) till en helt annan plats och till en arena som så uppenbart är en evenemangsarena som ni tvingas dela med en konkurrent till er och med allehanda konserter och evenemang, allt från Melodifestivalen till UFC till Ariana Grande konserter, osv? Speciellt med tanke på att ni själva påstår er vara Sveriges största bärare av supportertraditioner och att ni åtminstone förr hade en image om att vara emot den moderna fotbollen.

Och helt ärligt ser jag inte samma hype hos andra lag kring deras nya arenor, som exempelvis Blåvitt kring Nya Gamla Ullevi, aik kring Jordgubbsvallen eller oss kring Tele2 Arena. De enda som möjligtvis har en liten hype är Malmö men där är det mer förståeligt eftersom de äger sin nya arena. Det är ingen som markerat ut att deras traditionella hemmabord är så utbytbar att de marscherar in under texten i deras nya hem med "This is [Namn på den gamla hemmaarenan]". Så mitt problem med Bajens hype kring Tele2 Arena ligger snarare i hyckleriet och bristen på självkritik hos era egna led. Jag är väl medveten om att det funnits Djurgårdare som försöker etablera Tele2 Arena som vårt nya hem, om än i en liten skala men fortfarande, och jag är är väl medveten om att vi sedan 2013 då vi flyttade in till rymdskeppet slutat kämpa för en egen arena, och jag tycker verkligen inte om det. Men du förnekar ju helt och hållet att ni håller om Tele2 Arena och ser det som ert nya hem.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nä, då blir det Solnastadion istället

Fan vad trött diskussion du och dickless-dan har för övrigt. Helt ofattbart att ni ens orkar efter flera dagar av ren skitsnack som ingen bryr sig ett skit om. Sluta förstör tråden med ert bråk om vad våningssängen ska heta.
Det krävs mindre muskler att skrolla förbi vår diskussion än att faktiskt svara på mitt inlägg, så varför lägga ner möda på det när du förlorar mindre kalorier på att inte svara?
Citera
2024-10-02, 16:49
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Det krävs mindre muskler att skrolla förbi vår diskussion än att faktiskt svara på mitt inlägg, så varför lägga ner möda på det när du förlorar mindre kalorier på att inte svara?
Resten av diskussionen försvinner i mängden av spam som ni vräker ur er. Finns väl annat att diskutera?

Eran europaturné-tröja t ex. Jag ska erkänna att jag gillar idén. Känns originellt och mycket DIF, då ni brukar ha ett bra följe i Europa:
https://x.com/DIFbutiken/status/1841161843085123880

En annan sak relaterad till Djurgården är det här uppropet:
https://x.com/Sofialaktaren1/status/1840853625998098559/photo/1

Varför är den bara signerad utav supporterföreningen och två grupperingar? Ert supporterkollektiv är väl betydligt större än så? Är de andra djurgårdarna inte med på att stötta DIF under slutfasen av säsongen?
Citera
2024-10-02, 17:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Resten av diskussionen försvinner i mängden av spam som ni vräker ur er. Finns väl annat att diskutera?

Eran europaturné-tröja t ex. Jag ska erkänna att jag gillar idén. Känns originellt och mycket DIF, då ni brukar ha ett bra följe i Europa:
https://x.com/DIFbutiken/status/1841161843085123880

En annan sak relaterad till Djurgården är det här uppropet:
https://x.com/Sofialaktaren1/status/1840853625998098559/photo/1

Varför är den bara signerad utav supporterföreningen och två grupperingar? Ert supporterkollektiv är väl betydligt större än så? Är de andra djurgårdarna inte med på att stötta DIF under slutfasen av säsongen?
Varsågod att börja diskutera det då! Den här tråden är öppen för alla.

Jag kan däremot inte sticka iväg så ofta till rymdskeppet under hösten för jag bor inte i Sverige, men önskar all lycka till de som gör det.
Citera
2024-10-02, 17:18
Medlem
Vad säger ni om Östers tifo i senaste matchen då? https://x.com/OscarJohan16884/status/1840843211050295740/photo/1

Jag har sett betydligt bättre själv, men säger man det är det många som rycker ut och försvarar ÖIF.

Tror att det finns mängder utav sådana små ämnen som hade varit kul att snacka om.
Citera
2024-10-02, 17:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Vad säger ni om Östers tifo i senaste matchen då? https://x.com/OscarJohan16884/status/1840843211050295740/photo/1

Jag har sett betydligt bättre själv, men säger man det är det många som rycker ut och försvarar ÖIF.

Tror att det finns mängder utav sådana små ämnen som hade varit kul att snacka om.

Fyfan tänk att få upp den där skitklubben från Växjö snälla snälla snälla se till att ta er upp ni istället.
Citera
2024-10-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fyfan tänk att få upp den där skitklubben från Växjö snälla snälla snälla se till att ta er upp ni istället.

Vi ska verkligen ge allt för att så ska bli fallet. Öster har ett litet försprång och i min mening ett lättare spelschema, men vi kan greja det.

Nu är vi dock i supportertråden så jag postar även en bild på Södra stå 1985's OH-flagga mot Gefle (de fyllde 10 år):
https://postimg.cc/PpmZ3N4d
Citera
2024-10-02, 20:04
Medlem
Slumlords avatar
Citat:

Vi ska verkligen ge allt för att så ska bli fallet. Öster har ett litet försprång och i min mening ett lättare spelschema, men vi kan greja det.

Nu är vi dock i supportertråden så jag postar även en bild på Södra stå 1985's OH-flagga mot Gefle (de fyllde 10 år):
https://postimg.cc/PpmZ3N4d

En fundering: Om de firar tio år, varför har de årtalet 1985 i namnet om de gissningsvis inte bildades då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in