Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
Ok, jag ska besvara alla dina frågor
Se inlägg 1533
Jah har inte hävdat detta, det är något som du grundlöst påstår.
Jag tror det hade varit svårt att kalla en påtvingad arena i Solna för Söderstadion, iaf för mig personligen.
Det är ingen som sagt att protesterna var fantastiska, det är ditt eget påhitt. Jag har ingen aning om vad som finns att hitta online dessa dagar om detta, jag pratar om saker jag själv upplevde när det skedde. Jag vet att någon skrev ett universitetsarbete supportar och journalister i samband med flytten från Söderstadion, arbetet tar säkert tar upp detta.
1. Inlägg 1533 ser jag inte som en mer legitim anledning att klaga på Djurgården än att bli förbannad på den toppstyrning som gjorde att ni tvingades byta arena.
2. Många bajare, exempelvis inlägg
(FB) Supportersäsongen 2024, hävdar så.
3. Men du sa ju att alla arenor bajen spelar på kommer du kalla Söderstadion.
4. Dessa protester har du inga belägg för, men att ni ska "defenda Söderort" mot oss finns det gott om belägg för och därför ser jag det som något som visar att ni prioriterade att vara oss för en påtvingad flytt än att ni blev arga på er de facto påtvingade flytt.
Det måste ju finnas gränser för vad man accepterar, oavsett hur lojal man är till sin klubb. Om Bajen skulle flytta från Tele2 Arena till Jordgubbsvallen i Solna borde väl det anstifta ett stort motstånd bland Bajare, trots er påstådda princip om
Wherever I Lay My Hat, that’s My Home? Och helt ärligt, borde inte er gräns passerats när ni flyttade från Söderstadion, där ni spelat sedan 1940-talet (jag förstod det som 1920-talet, men jag kan ha fel) till en helt annan plats och till en arena som så uppenbart är en evenemangsarena som ni tvingas dela med en konkurrent till er och med allehanda konserter och evenemang, allt från Melodifestivalen till UFC till Ariana Grande konserter, osv? Speciellt med tanke på att ni själva påstår er vara Sveriges största bärare av supportertraditioner och att ni åtminstone förr hade en image om att vara emot den moderna fotbollen.
Och helt ärligt ser jag inte samma hype hos andra lag kring deras nya arenor, som exempelvis Blåvitt kring Nya Gamla Ullevi, aik kring Jordgubbsvallen eller oss kring Tele2 Arena. De enda som möjligtvis har en liten hype är Malmö men där är det mer förståeligt eftersom de äger sin nya arena. Det är ingen som markerat ut att deras traditionella hemmabord är så utbytbar att de marscherar in under texten i deras nya hem med "This is [Namn på den gamla hemmaarenan]". Så mitt problem med Bajens hype kring Tele2 Arena ligger snarare i hyckleriet och bristen på självkritik hos era egna led. Jag är väl medveten om att det funnits Djurgårdare som försöker etablera Tele2 Arena som vårt nya hem, om än i en liten skala men fortfarande, och jag är är väl medveten om att vi sedan 2013 då vi flyttade in till rymdskeppet slutat kämpa för en egen arena, och jag tycker verkligen inte om det. Men du förnekar ju helt och hållet att ni håller om Tele2 Arena och ser det som
ert nya hem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Nä, då blir det Solnastadion istället
Fan vad trött diskussion du och dickless-dan har för övrigt. Helt ofattbart att ni ens orkar efter flera dagar av ren skitsnack som ingen bryr sig ett skit om. Sluta förstör tråden med ert bråk om vad våningssängen ska heta.
Det krävs mindre muskler att skrolla förbi vår diskussion än att faktiskt svara på mitt inlägg, så varför lägga ner möda på det när du förlorar mindre kalorier på att inte svara?