Citat:
Ursprungligen postat av
Beroendeavsnus
Känner en viss stolthet över Bajens publikstöd för damerna. Går ej själv, men 12,000 hemma mot Benfica är fan respekt! Kommer garrat bli mera framöver mot City och Barca.
Tror dock inte så många kat C är närvarande, snarare barnfamiljer som skapar en bra stämning.
Låt dom fortsätta och uppmuntra barnen till en bra läktarkultur.
Damfotboll (ex Bajen) är ju förvisso än så länge rätt mkt på event/jipponivån. Man ska stötta, kul att närvara, kul grej, orsak till fest en dag till osv. Snarare är ett starkt supporterskap.. i dagsläget alltså.
Men ni och andra ska ju givetvis känna stolthet, damfotbollen behöver sin egna publik/underlag och det ska börja någonstans. Med tiden kommer det bli bra...det är ju lite Mello över det hela än så länge, men vad fan gör det.. de 12 000 mot Benfica hade säkerligen en kul match.
Jag o Konjak brukar ju inte ha så markant olika åsikter inom mycket, men i damfotbollens fall ser jag inte det som samma sak som herrarna. Ser ingen anledning att jämföra det riktigt, inte ner på publik, supporterskapsnivå .. tjejerna behöver publik, stålar, uppmärksamhet för att locka fler barnfamiljer o tjejer till läktarna. Det finns inget motsatsförhållande i det gentemot herrfotbollen för mig.
Att Bajens damer ska spela mot Barca o City kommer vara fantastiskt för massor av unga fotbollstjejer.