2024-10-01, 08:01
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tröttnar du aldrig på att tala om för andra hur deras historia egentligen va?

Finns det något annat du brinner för lika mycket?
Du menar att han brinner för att sanningen om er rotlöshet ska komma fram? Bra i så fall. Ni förtjänar all skit som ni kan få, speciellt de jävla asen som stöttar damlaget.
Citera
2024-10-01, 09:47
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej, du vet lika väl som jag att protesterna mot rivningen av Söderstadion var ytterst liten och försumbar i jämförelse med Djurgården. Faktum är att vi redan 2002 hade demonstrationer mot att inte spela på Stadion. Vidare protesterade vi 2004 mot att spela på Råsunda under vårderbyt mot aik, och 2010 fördes demonstrationer för en egen arena. Vi var högljudda i vår kritik. Er kritik riktade sig enbart mot att vi skulle spela på Tele2, inte att Söderstadion skulle rivas.

Jag fantiserar inte ihop någonting. Ni har valt att se Tele2 Arena som en ersättare för Söderstadion, du själv har sagt att du inte ser något konstigt i det. Och jag tycker att säger man sig slå vakt om traditioner borde man inte se Söderstadion, vilket var ert hem i drygt 70 år, som ersättningsbar. Återigen, varken vi eller aik, eller någon annan klubb för den delen, ser våra forna hem som ersättningsbara. Det är bara ni som gör det.

Kan du inte bara lägga ner att berätta för andra hur dom känner och tycker, speciellt med tanke på att du inte har någon koll på hur det har sett ut runt bajen. Återigen är det här helt dina egna fantasier, både att ingen kritisera eller protestera mot rivandet/flytten eller att vi skulle se söderstadion som ersättningsbar.

Många av oss kallar Tele2 för Nya Söderstadion eftersom Söderstadion senaste 110 åren har varit platsen här Hammarby spelar sina hemmamatcher, så var det långt innan arenan Söderstadion byggdes och det kommer fortsätta vara så långt efter, på denna arena och kommande arenor.
Citera
2024-10-01, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Kan du inte bara lägga ner att berätta för andra hur dom känner och tycker, speciellt med tanke på att du inte har någon koll på hur det har sett ut runt bajen. Återigen är det här helt dina egna fantasier, både att ingen kritisera eller protestera mot rivandet/flytten eller att vi skulle se söderstadion som ersättningsbar.

Många av oss kallar Tele2 för Nya Söderstadion eftersom Söderstadion senaste 110 åren har varit platsen här Hammarby spelar sina hemmamatcher, så var det långt innan arenan Söderstadion byggdes och det kommer fortsätta vara så långt efter, på denna arena och kommande arenor.

Här måste jag hoppa in och försvara djurgårdaren. Ska du hålla på med det där (markerade) så tar jag för givet att du inte är en av dom där bajarna som grinar om att djurgården inte gjort någonting för att få en annan arena än tele 2.
Citera
2024-10-01, 10:10
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Här måste jag hoppa in och försvara djurgårdaren. Ska du hålla på med det där (markerade) så tar jag för givet att du inte är en av dom där bajarna som grinar om att djurgården inte gjort någonting för att få en annan arena än tele 2.
Alla är på det klara och eniga med att Djurgården gjorde allt för att slippa flytta till Bajenland. Däremot har jag nyligen sett (på detta forum och i Twitter-hets) stories från djurgårdare som säger tvärtom, att DIF inte hade några som helst problem med att flytta till Bajenland.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-01 kl. 10:21.
Citera
2024-10-01, 10:33
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash

Visst hade jag suttit och påstått att djurgården inte gjorde ett enda försök att få till en annan arena så vore jag snett ute och hade absolut förtjänat kritik för det. Nu tror jag däremot inte att jag gjort det. Mitt problem är att JagheterHenrik tror sig ha mandat att bestämma över hur bajare tyckt och tänkt, speciellt när han drar sina påståenden ur röven.
Citera
2024-10-01, 13:03
Medlem
116-Sofias avatar
Spelare och ledare som står upp för sina supportrar behövs det fler av. https://x.com/hogerdojan/status/1841015563692216565?t=pIJ9lYM9-A2UnMub8h9Png&s=19
Citera
2024-10-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Spelare och ledare som står upp för sina supportrar behövs det fler av. https://x.com/hogerdojan/status/1841015563692216565?t=pIJ9lYM9-A2UnMub8h9Png&s=19
Här håller jag med.
Citera
2024-10-01, 14:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Känner en viss stolthet över Bajens publikstöd för damerna. Går ej själv, men 12,000 hemma mot Benfica är fan respekt! Kommer garrat bli mera framöver mot City och Barca.

Tror dock inte så många kat C är närvarande, snarare barnfamiljer som skapar en bra stämning.

Låt dom fortsätta och uppmuntra barnen till en bra läktarkultur.
Damfotboll (ex Bajen) är ju förvisso än så länge rätt mkt på event/jipponivån. Man ska stötta, kul att närvara, kul grej, orsak till fest en dag till osv. Snarare är ett starkt supporterskap.. i dagsläget alltså.

Men ni och andra ska ju givetvis känna stolthet, damfotbollen behöver sin egna publik/underlag och det ska börja någonstans. Med tiden kommer det bli bra...det är ju lite Mello över det hela än så länge, men vad fan gör det.. de 12 000 mot Benfica hade säkerligen en kul match.

Jag o Konjak brukar ju inte ha så markant olika åsikter inom mycket, men i damfotbollens fall ser jag inte det som samma sak som herrarna. Ser ingen anledning att jämföra det riktigt, inte ner på publik, supporterskapsnivå .. tjejerna behöver publik, stålar, uppmärksamhet för att locka fler barnfamiljer o tjejer till läktarna. Det finns inget motsatsförhållande i det gentemot herrfotbollen för mig.

Att Bajens damer ska spela mot Barca o City kommer vara fantastiskt för massor av unga fotbollstjejer.
Citera
2024-10-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Damfotboll (ex Bajen) är ju förvisso än så länge rätt mkt på event/jipponivån. Man ska stötta, kul att närvara, kul grej, orsak till fest en dag till osv. Snarare är ett starkt supporterskap.. i dagsläget alltså.

Men ni och andra ska ju givetvis känna stolthet, damfotbollen behöver sin egna publik/underlag och det ska börja någonstans. Med tiden kommer det bli bra...det är ju lite Mello över det hela än så länge, men vad fan gör det.. de 12 000 mot Benfica hade säkerligen en kul match.

Jag o Konjak brukar ju inte ha så markant olika åsikter inom mycket, men i damfotbollens fall ser jag inte det som samma sak som herrarna. Ser ingen anledning att jämföra det riktigt, inte ner på publik, supporterskapsnivå .. tjejerna behöver publik, stålar, uppmärksamhet för att locka fler barnfamiljer o tjejer till läktarna. Det finns inget motsatsförhållande i det gentemot herrfotbollen för mig.

Att Bajens damer ska spela mot Barca o City kommer vara fantastiskt för massor av unga fotbollstjejer.
Ingen fara i sig att vi tycker olika. Inte minst bland våra äldre grabbar finns det många som tycker att jag är fånig när jag kämpar emot damfotboll. Det betraktas allmänt som omoget och folk tror att jag bara har en taskig kvinnosyn.

Men.. bit för bit urholkas den kultur som jag lever för. Little by little...
Citera
2024-10-01, 14:41
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ingen fara i sig att vi tycker olika. Inte minst bland våra äldre grabbar finns det många som tycker att jag är fånig när jag kämpar emot damfotboll. Det betraktas allmänt som omoget och folk tror att jag bara har en taskig kvinnosyn.

Men.. bit för bit urholkas den kultur som jag lever för. Little by little...
jag vet hur du funkar förstår ditt perspektiv och att du alltid kan diskutera kring det, som nu.
Citera
2024-10-01, 14:55
Medlem
lemmy124s avatar
Vet folk som fortfarande inte gått på nya. Varje matchdag sitter dem på Söder istället.

Jag börjar känna först nu att det börjar bli lite känsla runt arenan.

Inte som dif som fick sitt bästa drag någonsin så fort den öppnade och var skittaggade och började lajva Söder.

Idag börjar det dock bli klart att dif är rätt sopiga, alltid ser man dessa clowner stå tjackade och spända som fan när dem har matchdag- hemmalag eller hur! Ni har gjort bort er och det vet ni om, nu har ni sabbat överklasspubliken till gnaget, så nu är ni typ rörmokare från Västerhaninge.

Inflyttade bönder går till oss, Jämtlandsdifare a la 80/90-talet ett minne blott. Minst i stan - anabola för att vara tuffa, korkskruvskuk och middag hos farmor på lördag. Håll er till allsång på skansen istället era jävla plastsupportarar. Eran hobby - vår passion
https://www.youtube.com/watch?v=I_hReh9pfiQ
Citera
2024-10-01, 15:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Vet folk som fortfarande inte gått på nya. Varje matchdag sitter dem på Söder istället.

Jag börjar känna först nu att det börjar bli lite känsla runt arenan.

Inte som dif som fick sitt bästa drag någonsin så fort den öppnade och var skittaggade och började lajva Söder.

Idag börjar det dock bli klart att dif är rätt sopiga, alltid ser man dessa clowner stå tjackade och spända som fan när dem har matchdag- hemmalag eller hur! Ni har gjort bort er och det vet ni om, nu har ni sabbat överklasspubliken till gnaget, så nu är ni typ rörmokare från Västerhaninge.

Inflyttade bönder går till oss, Jämtlandsdifare a la 80/90-talet ett minne blott. Minst i stan - anabola för att vara tuffa, korkskruvskuk och middag hos farmor på lördag. Håll er till allsång på skansen istället era jävla plastsupportarar. Eran hobby - vår passion
https://www.youtube.com/watch?v=I_hReh9pfiQ
Du är så jävla bäst Lemmy, låt ingen säga något annorlunda

Frågan bör dock ställas om inte rörisar snart är överklass nu när alla gått och blivit för fina för att hålla i en skiftnyckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in