Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Västerås har sålt över 1 000 biljetter till bortasektionen mot Göteborg imorgon. Kul. Extra krydda till en redan superviktig match!
Citat:
Ursprungligen postat av
filurifix
Imponerande faktiskt.
Jag har inte sett någon siffra om hur många vi var på bortläktaren men dagen innan hade det i alla fall sålts nästan 1 100 biljetter. Men matchen låg idealiskt mitt i semestern och det var väldigt många som kombinerade matchen med en övernattning eller två eller några dagar längs västkusten. På söndag väntar Häcken borta och jag tror inte det kommer vara i närheten lika många på plats då. IFK lockar naturligtvis mer, men det var även mycket familjer och "vanliga" supportrar på bortaläktaren igår och de har nog gjort sitt lilla Göteborgsäventyr nu. Men för mig som varit med när vi periodvis har fått kämpa för att få ihop en buss till bortamatcherna så är naturligtvis det ökade intesset för klubben väldigt positivt och de bortasiffror vi haft i år är för oss smått otroliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
kottsnurrarn
blåvitt på gamla ullevi är volymmässigt rätt så usla.
Jag tycker de stundtals hade riktigt bra tryck igår. Hela arenan sjöng med och det ekade från alla sidor, inklusive ovanför oss. Det var klart bättre än vad jag upplevt som bortasupporter i Stockholm, men då ska man ha i åtanke att de arenorna är större och därmed ofta inte uppfyllda på samma sätt. Dessutom sades det att Blåvitt hade någon slags "sångdag" igår och att man gått ut med att hela arenan skulle sjunga med. Vet inte om det stämmer dock.