2024-07-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandmannen03
Har ultras göteborg kvinnor med i sin grupp?

Ja, SI också tror jag?
Citera
2024-07-20, 18:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
IK Oddevold - Helsingborgs IF:
https://postimg.cc/JGMgWN7d
Citera
2024-07-20, 19:02
Medlem
helt knäppt tyst från aik twitter när hammarby inte bojkotta bp🫣
blev ju kalabalik när göteborg, dif och malmö inte bojkottade
Citera
2024-07-20, 22:30
Medlem
baggebo1s avatar
Västerås har sålt över 1 000 biljetter till bortasektionen mot Göteborg imorgon. Kul. Extra krydda till en redan superviktig match!
Citera
2024-07-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Västerås har sålt över 1 000 biljetter till bortasektionen mot Göteborg imorgon. Kul. Extra krydda till en redan superviktig match!

Imponerande faktiskt.
Citera
2024-07-22, 11:51
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Imponerande faktiskt.

Jag har inte sett någon siffra om hur många vi var på bortläktaren men dagen innan hade det i alla fall sålts nästan 1 100 biljetter. Men matchen låg idealiskt mitt i semestern och det var väldigt många som kombinerade matchen med en övernattning eller två eller några dagar längs västkusten. På söndag väntar Häcken borta och jag tror inte det kommer vara i närheten lika många på plats då. IFK lockar naturligtvis mer, men det var även mycket familjer och "vanliga" supportrar på bortaläktaren igår och de har nog gjort sitt lilla Göteborgsäventyr nu. Men för mig som varit med när vi periodvis har fått kämpa för att få ihop en buss till bortamatcherna så är naturligtvis det ökade intesset för klubben väldigt positivt och de bortasiffror vi haft i år är för oss smått otroliga.

Citat:
Ursprungligen postat av kottsnurrarn
blåvitt på gamla ullevi är volymmässigt rätt så usla.

Jag tycker de stundtals hade riktigt bra tryck igår. Hela arenan sjöng med och det ekade från alla sidor, inklusive ovanför oss. Det var klart bättre än vad jag upplevt som bortasupporter i Stockholm, men då ska man ha i åtanke att de arenorna är större och därmed ofta inte uppfyllda på samma sätt. Dessutom sades det att Blåvitt hade någon slags "sångdag" igår och att man gått ut med att hela arenan skulle sjunga med. Vet inte om det stämmer dock.
Citera
2024-07-22, 20:27
Medlem
Ziccco3s avatar
Götet är Svartgult,
Mäktig dag på Sveriges baksida/rövhål.

Inget regn för ovanlighetens skull.

Knäpptysst GAIS.

Kul för Häcken att se deras stad i svartgula färger.

Får se om vi får några poäng med hem, men alltid viktigt att sätta ner foten och visa vem som är storebror.

Hata hata hata Göteborg.
Citera
2024-07-22, 21:14
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Götet är Svartgult,
Mäktig dag på Sveriges baksida/rövhål.

Inget regn för ovanlighetens skull.

Knäpptysst GAIS.

Kul för Häcken att se deras stad i svartgula färger.

Får se om vi får några poäng med hem, men alltid viktigt att sätta ner foten och visa vem som är storebror.

Hata hata hata Göteborg.

11 823 kvällens publiksiffra. Hur många höll på gnaget?
Citera
2024-07-23, 09:16
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124

En tredjedel.
Citera
2024-07-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
En tredjedel.

Gnaget var alltså närmare 4000 pers en måndag i Göteborg? Visst, semestertider men siffror som vi ser denna säsong (på bortamatcher) har vi aldrig haft tidigare i Allsvenskan.
Citera
2024-07-23, 12:27
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Cirka 2000 aikare på plats. Men precis som Bajen lägger de gärna på 2000 enligt dom själva. Posörer verkligen både aik och bajen.
Citera
2024-07-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Cirka 2000 aikare på plats. Men precis som Bajen lägger de gärna på 2000 enligt dom själva. Posörer verkligen både aik och bajen.

Uppskattningsvis skulle jag säga närmare 3000 aikare på plats. Bajen hade väl ca 6500 på sin match mot GAIS. Riktigt bra siffror av båda.

Gaisklacken var dålig i matchen mot Bajen men faktiskt riktigt bra mot AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in