Citat:
Ursprungligen postat av
blibbottczkhentzhk
Inte alls samma lag som när de åkte ur Shl 22/23. Brynäs har 13 nya spelare. Många bra, en ny stomme : M. Indrasis. D ' Astous. B Trivigno. V Söderström. Silvferberg. Schroeder. O Lindblom. T Vesel. Kopacka. Djoos. Nya målvakter. Plus 3 - 4 spelare till. Och Bertilsson, Rödin, J Larsson, Scott, Kinnvall, Ölund håller fortfarande bra nivå, speciellt som de fått en ny omgivning av bättre spelare och nytt spelsystem.
Till skillnad från er som håller på laget så är jag både medveten om att det har tillkommit nya spelare OCH att det finns motståndare att förhålla sig till.
Det är inte så att lagen som var 30 och 40 poäng bättre än Brynäs sist blivit sämre allihopa, snarare tvärtom. Brynäs har adderat ett par spelare som håller bra nivå men bland topp-8 lagen ifjol så har åtminstone 5 av lagen bättre trupp än i fjol och Leksand, Timrå och Växjö har fortfarande bättre lag än Brynäs enligt mitt sätt att se det, även om deras lag kanske är aningen sämre än i fjol.
Och där bakom kommer Rögle med ett bättre och mer harmoniskt lag i år än förra året och definitivt bättre än Brynäs de med.
Sen kommer naturliga saker som skador mm påverka såklart, vissa lag har redan fått sin beskärda del och det kommer även Brynäs.
Får jag gissa kommer ni 11-12 om det går som förväntat, 9-10 om det går bättre än förväntat och 13-14 om det går sämre än förväntat.