2024-11-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Pga det hockeymässiga.
Trodde det var något mer bakom eftersom du skrev att det var så lite uppmärksammat att folk verkar ha glömt bort det
2024-11-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goorg
Fokusera på det hockeymässiga!

(Säg det till Robban Ohlsson det var ju liksom han som började om man säger som så....)

Nåväl man kan tycka att en hockeytokig stad som Ske skulle kunna få fram egna tränare men det verkar inte vara någon som står nog nära att kliva i de skorna

Är väl undantag i SHL att en HC kommer från de egna leden? Kanske kan det t.o.m. vara en fördel att ha en tränare som inte är från trakten?
2024-11-08, 17:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Är väl undantag i SHL att en HC kommer från de egna leden? Kanske kan det t.o.m. vara en fördel att ha en tränare som inte är från trakten?
Ja, det är en fördel då tränare i trakten är usla, inte annars. Skellefteå kommer säkert att agera när/om dom närmar sig nedflyttning.
2024-11-08, 17:55
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Fredrik Öberg fick sparken 2017, det var så lite uppmärksammat att alla verkar ha glömt bort det.

AF fick gå för att han gjort bort sig inom hockeyn, RO utanför. .

Klippt från aftonblaskan om allt som retade SAIK supportrarna:
” Som att det inte tillhör vanligheterna att det är fullt när Skellefteå spelar, inför en lördagsmatch med hög beläggning. Eller när Skellefteå 2023 slagit ut Rögle i kvartsfinal så valde Ohlsson att hylla publiken i Ängelholm och jämförde den med publiken på Hovet.
”Jag måste hylla fansen här nere, i Catena Arena. Jag var bortskämd med att jobba fem år på Hovet med Djurgårdens hemmapublik. Men de här supportrarna är... oj... riktigt, riktigt vassa. Hatten av dem för dem, eloge till dem.”

Jag förstår att Robban var besviken på hemmapubliken i slutspelet o särskilt finalserien.
2024-11-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, det är en fördel då tränare i trakten är usla, inte annars. Skellefteå kommer säkert att agera när/om dom närmar sig nedflyttning.
Med den truppen dom har lär dom aldrig hamna utanför topp-6.
2024-11-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Med den truppen dom har lär dom aldrig hamna utanför topp-6.

Nä! Klart de kommer att ligga bland topplagen. Media och folk ska måla fan på väggen.

Sen kan jag tycka att jobba för en klubb samtidigt som man har klart med annan klubb nästa säsong inte är en smart lösning. Det signalerar ju bara att man inte vill vara här och nu, jag vill och är på väg till nåt nytt, nåt bättre. Jag skulle aldrig gå med på något sådant.
Senast redigerad av Palkranen 2024-11-08 kl. 20:12.
2024-11-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Klippt från aftonblaskan om allt som retade SAIK supportrarna:
” Som att det inte tillhör vanligheterna att det är fullt när Skellefteå spelar, inför en lördagsmatch med hög beläggning. Eller när Skellefteå 2023 slagit ut Rögle i kvartsfinal så valde Ohlsson att hylla publiken i Ängelholm och jämförde den med publiken på Hovet.
”Jag måste hylla fansen här nere, i Catena Arena. Jag var bortskämd med att jobba fem år på Hovet med Djurgårdens hemmapublik. Men de här supportrarna är... oj... riktigt, riktigt vassa. Hatten av dem för dem, eloge till dem.”

Jag förstår att Robban var besviken på hemmapubliken i slutspelet o särskilt finalserien.
Om det här stämmer så bekräftar det bilden av att Robban gärna lyfter fram andra lag och dess supportrar än hans egna och i så fall gjorde nog SAIK helt rätt att sparka honom
2024-11-08, 21:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Om det här stämmer så bekräftar det bilden av att Robban gärna lyfter fram andra lag och dess supportrar än hans egna och i så fall gjorde nog SAIK helt rätt att sparka honom

Det var ju för att Skellefteåborna skulle ta scotern till arenan o öppna munnen... men det tålde de ej
2024-11-08, 22:00
Medlem
Jo Robban har genomgående haft konstiga uttalanden som representant för Skellefteå AIK. Dessa två intervjuer kom i Maj strax efter guldet:
Citat:
https://www.norran.se/sport/ishockey/artikel/aik-tranaren-om-heta-ryktet-blir-ett-attraktivt-jobb-ledigt/j8ekgvyj

Är det sista året?

– Det är inte omöjligt att det är det. Vi flyttade upp hit med målbild att vinna guld här uppe. Jag är ju mer en storstadskille också, så vore det inte för hockeyn skulle jag och familjen bo någon annanstans. Vi får väl se vad som händer. En stor anledning till att jag kom hit var ju för att laget har chansen att vinna.
Citat:
https://hockeysverige.se/shl/robert-ohlsson-om-djurgardsjobbet-det-storsta-coachjobbet-i-sverige/
– Jag är djurgårdare tills jag dör. Det är jag glad och stolt över och det kan jag sitta här och säga.

– Jag var faktiskt ett fan som blev coach. Det var grymt, alltså. I efterhand kan jag känna att jag blir mer emotionell i det. Nu har “Bulan” också spelat i Luleå och jag kan se mycket av hans känslor för Luleå på samma sätt som jag kände för Djurgården. Det blir dubbelt av allting, både när det går bra och dåligt. För mig var det fantastiskt. Det är det största coachjobbet i Sverige, för mig. Jag fick chansen att göra det i fem år. Det var som en dröm, säger Ohlsson i podcasten “Hockeysverige möter”.

Har varit en massa helt onödiga kommentarer över tid, som t.ex. när vi slog Björklöven i första träningsmatchen i år och han av någon anledning fick för sig att säga typ:
Citat:
- Jag är ju från Stockholm så för mig spelar det inte så stor roll.
Och det är klart han kan tycka det men varför säga det när man står och intervjuas brevid en smockfull bortastå som firar ditt lags vinst mot värsta antagonisten?
Bara ett väldigt underligt beteende men som sagt, kanske var det för att distansera sig från hans mindre smickrande rykte i schtaan.
2024-11-08, 22:20
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jo Robban har genomgående haft konstiga uttalanden som representant för Skellefteå AIK. Dessa två intervjuer kom i Maj strax efter guldet:

Har varit en massa helt onödiga kommentarer över tid, som t.ex. när vi slog Björklöven i första träningsmatchen i år och han av någon anledning fick för sig att säga typ:
Och det är klart han kan tycka det men varför säga det när man står och intervjuas brevid en smockfull bortastå som firar ditt lags vinst mot värsta antagonisten?
Bara ett väldigt underligt beteende men som sagt, kanske var det för att distansera sig från hans mindre smickrande rykte i schtaan.
De där intervjuerna och citaten/uttalandena kände jag inte till.
Det är ju minst sagt märkligt och otaktiskt att säga de där sakerna i media, även om det är så han innerst inne känner. Man får ju tänka på att man representerar hela klubben, med allt det innebär.
2024-11-08, 22:31
Medlem
Skellefteå är ovanligt dåliga iår.
2024-11-08, 22:40
Medlem
Leksand är på botten halvan av tabellen om Leksand grejar SHL kontrakt det är Leksands säsong nästa säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in