2024-10-02, 03:13
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Helt sant. Guldet för 2024 är redan utdelat.

Aaaah och guldet 1939 är också utdelat
2024-10-02, 03:41
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Brynäs har startat säsongen mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. Det får gärna fortsätta så här!

Nykomlingar dock brukar kunna inleda starkt, innan verkligheten hinner ikapp. Ungefär som med Modo ifjol. Det återstår att se hur det blir för Brynäs.
2024-10-02, 03:58
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Nykomlingar dock brukar kunna inleda starkt, innan verkligheten hinner ikapp. Ungefär som med Modo ifjol. Det återstår att se hur det blir för Brynäs.

När Brynäs vann 2012 hade de en enorm dålig försäsong Och de hade de nu också. Det överlag stämmer inte att nykomlingar har en bra start och blir sämre sen. Svårt att se egentligen Brynäs som nykomlingar, de sopade mattan av allt i Allsvenskan. Och är rent SHL mässiga redan från start, den kvaliteten. Och i matchen mot Färjestad så sa de på tv 4 play att Brynäs var det bättte laget. Och mitt perioden ägde Brynäs totalt! Emedan 1a och 3e perioden var rätt jämna. Och nån här sa att de filmade, Fbk gick på halvfart.. bl bla bla Går inte ens att kommentera, och målvakten var.. bl bla bla. Målvakten är ju också en del av laget, eller?
Senast redigerad av Actuallyso 2024-10-02 kl. 04:09.
2024-10-02, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
När Brynäs vann 2012 hade de en enorm dålig försäsong Och de hade de nu också. Det överlag stämmer inte att nykomlingar har en bra start och blir sämre sen. Svårt att se egentligen Brynäs som nykomlingar, de sopade mattan av allt i Allsvenskan. Och är rent SHL mässiga redan från start, den kvaliteten. Och i matchen mot Färjestad så sa de på tv 4 play att Brynäs var det bättte laget. Och mitt perioden ägde Brynäs totalt! Emedan 1a och 3e perioden var rätt jämna. Och nån här sa att de filmade, Fbk gick på halvfart.. bl bla bla Går inte ens att kommentera, och målvakten var.. bl bla bla. Målvakten är ju också en del av laget, eller?
Man sopade banan med HA för att man hade ett mycket bättre lag än alla andra. Nu har man ingen fallskärm som ger en massa fler miljoner än konkurrenterna längre.

Ska erkänna att jag tycker Brynäs ser bättre ut än vad jag trodde inför. Men det är fortfarande ett lag som slåss med 5-6 andra mellan play-in och kval i min mening.

Färjestad, Frölunda, Luleå, Linköping, Rögle, Skellefteå och Växjö har bättre trupper, med en bredare spets och mer balans. Där bakom är det jämnt med flera andra lag.

Brynäs har faktiskt en ganska tunn trupp, de ledande spelarna är uppe i åren och kommer säkert missa sina matcher. Där bakom har man backar som Johannesson, Persson och Gröthalsen, forwards som Ohlsson, Lindblom den yngre och Lejon. Det är spelare som inte visat att de håller ens medelhög HA-nivå som nu ska in och vara SHL-mässiga och kunna kliva upp och hålla sitt när veteranerna missar sina matcher.

Jag tror inte att någon av de herrarna hade tagit plats i något annat SHL-lag. Möjligen Ohlsson i Timrås sorgliga botten-sex, men det är väl det.

Helt klart en bra start och blir spännande att se hur de tar det här vidare.
2024-10-02, 08:18
Medlem
Vad är det Isak Hedqvist har gjort? Florerar rykten på X att han gjort bort sig ordentligt
2024-10-02, 08:34
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenSvavelsyra
Vad är det Isak Hedqvist har gjort? Florerar rykten på X att han gjort bort sig ordentligt

Men håll dig till X då.

Nu åker Luleåspelare runt och försöker skada motståndare, så lång avstängning på dem.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-10-02 kl. 08:39.
2024-10-02, 08:51
Medlem
Citat:
Halva laget är väl kvar sedan man åkte ur?
Har tex Rödin blivit bättre sedan senast han var i SHL?
Tiden får utvisa.
Jag har sett Färjestad 2 senaste matcher och jag skulle verkligen påstå att Färjestad spekade på halvfart igår.
Färjestad har om jag inte minns fel 11 mål gjorda på bortaplan mot erkända lag som sällan släpper in 5 och 6 mål på sin hemmaplan.
Det var långt ifrån samma fart i från Färjestad igår om man jämför mot Luleå borta.

Hur kan du ta det som negativt att målvakten får beröm?
Vad det gäller Brynäs och filmningar, så vet den som följt Shl länge att det filmas rejält ifrån Brynäs spelare.
2024-10-02, 08:55
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Tiden får utvisa.
Jag har sett Färjestad 2 senaste matcher och jag skulle verkligen påstå att Färjestad spekade på halvfart igår.
Färjestad har om jag inte minns fel 11 mål gjorda på bortaplan mot erkända lag som sällan släpper in 5 och 6 mål på sin hemmaplan.
Det var långt ifrån samma fart i från Färjestad igår om man jämför mot Luleå borta.

Vad det gäller Brynäs och filmningar, så vet den som följt Shl länge att det filmas rejält ifrån Brynäs spelare.

Spekade på halvfart? Bönder, kommer alltid vara bönder. Färjestad gjorde så gott de kan, men är inte bättre. Det är nästan mer troligt att de har spelat över sin förmåga, och kommer göra färre mål, med sämre spel.

Brynäs har gjort det bra som nykomling, och Kopacka håller i Shl.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-10-02 kl. 09:01.
2024-10-02, 10:17
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Tiden får utvisa.

Det där med filmningar ni pratar om är ju bara löjligt. Det brukar alltid heta så när man inte hänger med o måste ut med klubban o trippa. Så är det, utvisningar kommer när man spelar sämre o inte hänger med. Och det om målvakter är det enormt vanligt att man säger ehh vi va ju bäst det var bara deras målvakt som var bra och annars hade vi bl bla bla bla.. och så vidare
Senast redigerad av Actuallyso 2024-10-02 kl. 10:30.
2024-10-02, 10:28
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Man sopade banan med HA för att man hade ett mycket bättre lag än alla andra. Nu har man ingen fallskärm som ger en massa fler miljoner än konkurrenterna längre.

Ska erkänna att jag tycker Brynäs ser bättre ut än vad jag trodde inför. Men det är fortfarande ett lag som slåss med 5-6 andra mellan play-in och kval i min mening.

Färjestad, Frölunda, Luleå, Linköping, Rögle, Skellefteå och Växjö har bättre trupper, med en bredare spets och mer balans. Där bakom är det jämnt med flera andra lag.

Brynäs har faktiskt en ganska tunn trupp, de ledande spelarna är uppe i åren och kommer säkert missa sina matcher. Där bakom har man backar som Johannesson, Persson och Gröthalsen, forwards som Ohlsson, Lindblom den yngre och Lejon. Det är spelare som inte visat att de håller ens medelhög HA-nivå som nu ska in och vara SHL-mässiga och kunna kliva upp och hålla sitt när veteranerna missar sina matcher.

Jag tror inte att någon av de herrarna hade tagit plats i något annat SHL-lag. Möjligen Ohlsson i Timrås sorgliga botten-sex, men det är väl det.

Helt klart en bra start och blir spännande att se hur de tar det här vidare.

" bättre trupper " säger ingenting. Så extremt vanligt att lag inom fotboll och hockey har bra/ bäst trupper på pappret men floppar rejält. Det är inte på pappret som mästerskap och matcher avgörs - det är vad som händer på isen som spelar roll! Dvs det är resultaten som spelar roll och som är relevant. Inget annat.
Senast redigerad av Actuallyso 2024-10-02 kl. 10:35.
2024-10-02, 11:24
Medlem
Citat:
" bättre trupper " säger ingenting. Så extremt vanligt att lag inom fotboll och hockey har bra/ bäst trupper på pappret men floppar rejält. Det är inte på pappret som mästerskap och matcher avgörs - det är vad som händer på isen som spelar roll! Dvs det är resultaten som spelar roll och som är relevant. Inget annat.

Då går vi på vad som presterats på SHL-is av den här kärnan i truppen. Rödin, Larsson, Bertilsson, Söderström, Scott och Ölund med all deras talang och hockeykunnande var med och cementerade Brynäs i SHLs botten under deras senaste SHL-säsonger. Det är vad som presterades på isen och vad resultatet blev.

5 av dessa var dessutom med och spelade ner Brynäs, det är vad som presterades på isen och vad resultatet blev.

Det är väl mer relevant än att man vann hockeyallsvenskan med 5 ggr mer pengar än konkurrenterna. Det är vad som presterades i SHL sist när de hade samma förutsättningar som de andra lagen.

Så går vi efter den måttstocken så drattar ni ur igen då?

Det tror jag kanske inte, men att det här är ett topplag baserat på de fem första matcherna är verkligen en svag analys, SHL spelas över 52 omgångar och att Brynäs skulle vara ikapp lagen man var 30-40 poäng efter under sin senaste SHL-sejour tror jag inte.

Däremot tror jag att man är bättre än då, men inte mycket bättre.

Brynäs kommer tillhöra botten 5-6 och skulle man komma 9-10 är det en riktigt bra säsong.
Senast redigerad av Zorrkan 2024-10-02 kl. 11:32.
2024-10-02, 11:24
Medlem
Tuff torsk för Luleå igår mot Skellefteå trots lite guldfeber efter de första matcherna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in