Citat:
Ursprungligen postat av
Actuallyso
När Brynäs vann 2012 hade de en enorm dålig försäsong Och de hade de nu också. Det överlag stämmer inte att nykomlingar har en bra start och blir sämre sen. Svårt att se egentligen Brynäs som nykomlingar, de sopade mattan av allt i Allsvenskan. Och är rent SHL mässiga redan från start, den kvaliteten. Och i matchen mot Färjestad så sa de på tv 4 play att Brynäs var det bättte laget. Och mitt perioden ägde Brynäs totalt! Emedan 1a och 3e perioden var rätt jämna. Och nån här sa att de filmade, Fbk gick på halvfart.. bl bla bla Går inte ens att kommentera, och målvakten var.. bl bla bla. Målvakten är ju också en del av laget, eller?
Man sopade banan med HA för att man hade ett mycket bättre lag än alla andra. Nu har man ingen fallskärm som ger en massa fler miljoner än konkurrenterna längre.
Ska erkänna att jag tycker Brynäs ser bättre ut än vad jag trodde inför. Men det är fortfarande ett lag som slåss med 5-6 andra mellan play-in och kval i min mening.
Färjestad, Frölunda, Luleå, Linköping, Rögle, Skellefteå och Växjö har bättre trupper, med en bredare spets och mer balans. Där bakom är det jämnt med flera andra lag.
Brynäs har faktiskt en ganska tunn trupp, de ledande spelarna är uppe i åren och kommer säkert missa sina matcher. Där bakom har man backar som Johannesson, Persson och Gröthalsen, forwards som Ohlsson, Lindblom den yngre och Lejon. Det är spelare som inte visat att de håller ens medelhög HA-nivå som nu ska in och vara SHL-mässiga och kunna kliva upp och hålla sitt när veteranerna missar sina matcher.
Jag tror inte att någon av de herrarna hade tagit plats i något annat SHL-lag. Möjligen Ohlsson i Timrås sorgliga botten-sex, men det är väl det.
Helt klart en bra start och blir spännande att se hur de tar det här vidare.