2024-09-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja du, inte vet jag hur du kan missa all information som finns på länken jag delade. Jag noterar bara att det står klart och tydligt Hundhjälpen i Uppland. Det står klart och tydligt om assistanshundar. Det finns en tydlig länk som leder till just Hundhjälpen i Uppland. Kollar man "Om oss" på Hundhjälpen i Upplands hemsida, så ser man Johanna Strandh. Och det var Hundhjälpen i Uppland som utbildade och sålde Essie.

Den stora frågan är väl vad du menar med ditt inlägg ovan?

Jaha, du ska dra in ännu en "misstänkt"?
För tidigare har det ju varit lite blandad kompott på vem/vilka som skulle ha "stulit" Essie.
Så nu är det inte Johanna som driver grenen ass.hundar utan hela hundhjälpen som är boven? För att inte glömma dom elaka ungdomarna på djurskyddet som säker åkt EPA och stulit essie...
Byt medicin.
Snart har du anklagat precis alla för att ha stulit Essie trots att polisen inte har ett enda spår på att hon är stulen.

Jag har skrivit det tidigare men upprepar mig, du måtte verkligen hata familjen.
För varenda inlägg du har skrivit har dragit fler ögon mot familjen, och fler och fler blir väldigt misstänksamma och läser igenom fler och fler inlägg, fler som läser dokumenten och fler onda blickar får familjen.
Du fattar nog inte själv men du skapar mer problem för familjen ju fler anklagelser du kastar ur dig till höger och vänster.
Att dessutom påminna folk och nya läsare om AÖ är riktigt taskigt.
Citera
2024-09-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jaha, du ska dra in ännu en "misstänkt"?
För tidigare har det ju varit lite blandad kompott på vem/vilka som skulle ha "stulit" Essie.
Så nu är det inte Johanna som driver grenen ass.hundar utan hela hundhjälpen som är boven? För att inte glömma dom elaka ungdomarna på djurskyddet som säker åkt EPA och stulit essie...
Byt medicin.
Snart har du anklagat precis alla för att ha stulit Essie trots att polisen inte har ett enda spår på att hon är stulen.

Jag har skrivit det tidigare men upprepar mig, du måtte verkligen hata familjen.
För varenda inlägg du har skrivit har dragit fler ögon mot familjen, och fler och fler blir väldigt misstänksamma och läser igenom fler och fler inlägg, fler som läser dokumenten och fler onda blickar får familjen.
Du fattar nog inte själv men du skapar mer problem för familjen ju fler anklagelser du kastar ur dig till höger och vänster.
Att dessutom påminna folk och nya läsare om AÖ är riktigt taskigt.

Nu är det ju jag som är tjuven...
Citera
2024-09-30, 23:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Återigen ställer jag då frågan varför polisen inte blivit informerade om vilka tjuvarna är samt varför personen ifråga inte berättade för Leif GW om detta inför TV-programmet?
Då hade ju allt varit löst för länge sedan. Får jag svar denna gången tro?

Fö hoppas jag Hundhjälpen och Cross Tails läser här och besvarar stöldanklagelserna.

Varför skriver du om Crosstrials namn?

Hur vet du att polisen inte blivit informerade om vilka tjuvarna är?

Hur vet du att det är mer än en tjuv?

Varför skriver du att du vet hur du skulle göra om du skulle stjäla Essie?

Citat:

Var det du som stal Essie?
Citera
2024-09-30, 23:13
Medlem
Citat:

Just ja, du med.
Är väl ett par till på forumet som blivit mer eller mindre utpekade..

Men det är märkligt att inte GW tog upp det?
Att HH Uppland och nåt stall var inblandade.
Och inte har polisen gått ut med att det är polisärt uppklarat heller för dom måste ju fått informationen?
Ja jisses... snart kan grisar flyga oxå.

Essie är borta.
Jag tror att det finns två fungerande vuxna som vet exakt vad som hänt.
Sen finns det förmodligen en till vuxen som vet vart Essies kropp finns.
Och dom kommer hålla det inom familjen..
Citera
2024-09-30, 23:15
Medlem
Citat:
Varför skriver du om Crosstrials namn?

Hur vet du att polisen inte blivit informerade om vilka tjuvarna är?

Hur vet du att det är mer än en tjuv?

Varför skriver du att du vet hur du skulle göra om du skulle stjäla Essie?

Var det du som stal Essie?

För en gång skull ska du få svar på ditt inlägg.

Du skriver ju det... o alla vet ju att du har rätt så då är jag väl tjuven. Eller var det Djurens Rätt, luffare, PA, kriminella, djurrättsaktivister, HH eller Saga? Du har många skyldiga på din lista utom den verkliga boven...
Citera
2024-09-30, 23:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
För en gång skull ska du få svar på ditt inlägg.

Du skriver ju det... o alla vet ju att du har rätt så då är jag väl tjuven. Eller var det Djurens Rätt, luffare, PA, kriminella, djurrättsaktivister, HH eller Saga? Du har många skyldiga på din lista utom den verkliga boven...

Men du svarar inte. Som vanligt.

Hur vet du att inte någon av de jag nämnt är inblandade?

De som är inblandade är kriminella. Så är det, per definition. Även om du inte förstår det.

Du utger dig för att veta en massa saker. Till och med hur man skulle göra för att stjäla Essie.
Och nu påstår du att du vet vem den verkliga boven är.

Varför gör du alla dessa påståenden om du inte vet det du påstår?
Antingen ljuger du eller så är du inblandad, något annat alternativ finns inte med de påståendena du gör! So which is it?
Citera
2024-09-30, 23:40
Medlem
Citat:
:lol:
Ta som exempel de personer som har startat facebook-grupper med huvudsakligt syfte att sprida förtal om familjen, och därefter också delar Hundhjälpens inlägg i sina grupper. Det är grova förtalsbrott det är frågan om också i sådana fall.

Jag håller inte med dig om mycket 😉 F men den här tråden under Brott med denna mängd inlägg är sjukt.

Jag har en annan uppfattning om orsaken till försvinnandet på hunden, men övertygad om att hunden blivit stulen men för att straffa familjen.

HT och PA,s är tyvärr bemannad av en viss typ av individer.
Inte direkt de mest högutbildade i vårt samhälle och många med en viss typ av snedvridna personligheter och kulturer.

Finns en här på tråden som tjatar att det finns inga belägg på att hunden är stulen, men det finns inget som motbevisar att hunden INTE bliva stulen, eller hur Einsteins?

fb är inte en plattform för att sprida näthat och förtal mot en enskild familj på nätet, denna uppmaning är riktad mot vissa nyreggade användere.
De flesta av oss här på fb är för luttrade för att gå på sådant, men det finns undantag.

Min uppfattning är att hunden blivit stulen, om så inte är fallet? Vem bryr sig! det är ett djur.
Inte mycken att bry sig om.

De som har stulit hunden och om den fortsatt befinner sig i Sverige så kommer hunden iallafall få en slägga i huvudet så fort hunden behöver besöka veterinär.

Hunden är taggad och märkt.
Senast redigerad av PR400 2024-10-01 kl. 00:09.
Citera
2024-09-30, 23:47
Medlem
Citat:
Men du svarar inte. Som vanligt.

Hur vet du att inte någon av de jag nämnt är inblandade?

De som är inblandade är kriminella. Så är det, per definition. Även om du inte förstår det.

Du utger dig för att veta en massa saker. Till och med hur man skulle göra för att stjäla Essie.
Och nu påstår du att du vet vem den verkliga boven är.

Varför gör du alla dessa påståenden om du inte vet det du påstår?
Antingen ljuger du eller så är du inblandad, något annat alternativ finns inte med de påståendena du gör! So which is it?

Var väldigt tydligt i mitt svar till dig. Du skrev ju att nu var det jag som var tjuven. Du verkar ändra vem som är tjuven hela tiden. Nästa inlägg var det Saga som var inblandad. Kommer det att vara Bella eller kungen nästa gång? MIXar du ihop allt nu?
Lämna tipset till polisen istället så vi får veta var Essie är.
Citera
2024-09-30, 23:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag håller inte med dig om mycket 😉 F men den här tråden under Brått med denna mängd inlägg är sjukt.

Jag har en annan uppfattning om orsaken till försvinnandet på hunden, men övertygad om att hunden blivit stulen men för att straffa familjen.

Tja, på den punkten har vi då samma uppfattning. Jag har så gott som hela tiden menat att minst en PA ligger bakom stölden och att motivet till det är hat mot familjen.

Sedan håller jag det för sannolikt att det inte är en PA som agerat ensam, utan att det är flera inblandade, och nu har det dykt upp spår som pekar emot Hundhjälpen och en av deras samarbetspartners, och därtill finns det rimligen någon som har tagit hand om Essie efter stölden.

Kort kan det alltså vara en PA som initierar det hela, ger specifika detaljer om familjens rutiner. HH känner familjen och särskilt Essie och är delaktiga i planeringen och eventuellt bortförandet, och sedan någon som tar hand om hunden efteråt. Någon som anser sig stå över lagen i sitt engagemang för vad de anser vara djurens rätt.

Citat:
HT och PA,s är tyvärr bemannad av en viss typ av individer.
Inte direkt de mest högutbildade i vårt samhäööe och många med en viss typ av snedvridna personligheter och kulturer.

Finns en här på tråden som tjatar att det inga belägg på att hunden är stulen, men det finns inget som motbevisar att hunden INTE bliva stulen, eller hur Einsteins?

fb är inte en plattform för att sprida näthat och förtal mot en enskild familj på nätet, denna uppmaning är riktad mot vissa nyreggade användere.
De flesta av oss här på fb är för luttrade för att gå på sådant, men det finns undantag.

Så är det, och de sedvanliga trollen på forumet har inte heller det engagemanget och den detaljkunskapen, särskilt inte från start.

Det är ganska många olika sammanträffanden i den här soppan, och sammanträffanden är sällan av slumpen. De leder framåt och pekar på samband. Det är en liten skara som har möjlighet att stjäla Essie på det sätt som hon stals. Så det finns inte allt för många att söka de skyldiga bland. Om polisen bara gör sitt jobb som förväntat, så kommer de lösa den här soppan och reda ut vad som hände med Essie. Men visst, det kräver någon polis som engagerar sig.

Sedan har vi de tillkommande brotten om förtal och sekretess. Där kommer vi helt säkert att se åtal även om det kan ta ett tag innan åklagaren knyter ihop säcken. Därtill finns möjligheterna för familjen att väcka enskilt åtal. Det kan också tänkas komma att ske. Det är trots allt ganska allvarliga brott det handlar om.
Citera
2024-10-01, 00:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Var väldigt tydligt i mitt svar till dig. Du skrev ju att nu var det jag som var tjuven. Du verkar ändra vem som är tjuven hela tiden. Nästa inlägg var det Saga som var inblandad. Kommer det att vara Bella eller kungen nästa gång? MIXar du ihop allt nu?

Du verkar ha ett närmast tvångsartat behov av att ljuga.

Säg mig, var skrev jag att du var tjuven? Nej, just det, ingenstans.
Var skrev jag att Saga var tjuven? Nej, just det, ingenstans.

Jag frågade dig om du stal Essie, eftersom du skrivit att du vet hur du skulle göra för att stjäla Essie.

Men du undviker kategoriskt att svara på frågan. Det är tydligt att du upplever frågan obehaglig och vill undvika den. För mig är det mer eller mindre en bekräftelse på frågeställningen.
Citera
2024-10-01, 00:27
Medlem
Citat:

Jag uppfattningen inte F,s inlägg att hen belastar dig med brottet eller ens pekar ut dig.

Men att peka finger på en enskild familj som inte är svårt att få fram vilka de är tycker åtminstone jag inte är okej.

Det gör att jag ifrågasätter din agenda i denna tråd.

Min fråga är rak, vad vill du hävda med dina inlägg?
Citera
2024-10-01, 00:31
Medlem
Citat:
Jag uppfattningen inte F,s inlägg att hen belastar dig med brottet eller ens pekar ut dig.

Men att peka finger på en enskild familj som inte är svårt att få fram vilka de är tycker åtminstone jag inte är okej.

Det gör att jag ifrågasätter din agenda i denna tråd.

Min fråga är rak, vad vill du hävda med dina inlägg?

Därför hela detta luktar skit och alla lögner som PÖ kommit med pekar på ett håll, nämligen mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in