2024-09-30, 11:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
De flesta djurägare hade inte dragit slutsatsen att en hund är stulen efter någon timme utan istället att den sprungit bort.
Hela historien haltar och det rejält!
Jag håller med dig - i synnerhet när det handlar om en lös hund ensam ute på en tomt som inte är ordentligt inhägnad.
Citera
2024-09-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag håller med dig - i synnerhet när det handlar om en lös hund ensam ute på en tomt som inte är ordentligt inhägnad.

Det är vissa i tråden som envist påstår det men faktum kvarstår. Finns inget som bevisar någon stöld utan där finns bara en som påstår det, nämligen PÖ. Och några få i tråden som ingen tror på ändå. Inte ens i SVT sa de att det var någon stöld. Polisen har sagt i EP att de utesluter stöld.

Att det första man tänker på är stöld istället för att hunden hoppar över är utstuderat för att få bort misstankarna från sig själv. En bekants hund försvann för några år sedan och inte fan var det stöld han tänkte på i första hand utan det var att hunden sprungit bort.

Och varför leta med drönare om hunden är stulen? Om man stjäl en hund håller man den väl gömd? En drönare ser inte genom väggar och tak. Inom några timmar hade PÖ konstaterat att hunden var "stulen" och efter det kom drönaren. Motsäger sig själv!
Senast redigerad av Blondpion 2024-09-30 kl. 13:42.
Citera
2024-09-30, 15:46
Medlem
flashmaners avatar
Det fortsätter att spridas lögner kring stölden av Essie och hennes familj, ser jag.

Polisen har aldrig sagt att de utesluter stöld. Det är en lögn att påstå det. Varför vissa väljer att sprida lögner som den här i tråden kan man undra.

Men en sak är klar, och det är att polisen utreder stölden av Essie. Utredningen om hennes stöld är fortsatt öppen och det rapporterades om det i SVT så sent som i förra veckan.

Det är också helt klart att det finns vissa personer som hyser ett stort hat mot familjen och att det har spridits olika lögner om familjen ända sedan innan det blev offentligt känt att Essie blivit stulen, och ännu fler lögner därefter.

Vi vet att Hundhjälpen och dess företrädare Johanna Strandh sprider lögner om familjen, vi vet att personliga assistenter sprider lögner om familjen och vi vet att det fortsatt och fullt medvetet sprids lögner om familjen här i tråden.

Man kan också undra varför Hundhjälpens Johanna Strandh sprider lögner om familjen. Det har de knappast något behov av att göra om de inte har något att dölja. Men sprider lögner gör de! Så vad har de att dölja?

Essie stals från sitt hem den 11 juli, och polisen jobbar fortsatt med utredningen kring stölden. Familjen har delat med sig av mycket information sedan dess, och information som de har delat med sig av har visat sig vara korrekt och sanningsenlig information. Tvärtemot vad många av de som vi vet ljuger om olika saker, vill påstå. Liars will be liars, skulle man kunna säga.
Citera
2024-09-30, 16:41
Medlem
flashmaners avatar
Det här med att Hundhjälpen hade ett omedelbart behov av att hålla sanningen bakom ryggen och ljuga om både det ena och det andra har intresserat mig sedan start. Det är något där som inte stämmer. Varför försökte Hundhjälpen dölja sanningen och varför ljuger de om Essie och familjen!?

Så när jag fick information från andra hundägare om att en av Hundhjälpens närmaste samarbetspartners var polisanmäld av andra assistanshundägare förstod jag att det verkligen låg något i de funderingarna, att de nog är inblandade i detta på något vis.

Företaget som blivit anmält heter CrossTrials, med hemsida länkad nedan, och det nära samarbetet med Hundhjälpen kan man notera på Hundhjälpens hemsida länkad nedan.

https://www.crosstrials.se/startsida

https://hundhjalpen.nu/presentation/

Varför det sprids så mycket lögner om familjen och varför till och med de som varit inblandade i utbildningen av Essie och familjen ljuger om Essie och hennes försvinnande är anmärkningsvärt.
Det finns såklart anledningar för dessa att ljuga. De gör det dessutom inte bara i förbifarten, de gör det fullt och kallt medvetet i massmedia och på sociala medier. De utsätter sig själva för stora risker med sådana lögner, som i flera fall utgör direkt förtal.
Så vad annat kan ligga bakom detta risktagande med dessa lögner, annat än inblandning i stölden av Essie?
Citera
2024-09-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det här med att Hundhjälpen hade ett omedelbart behov av att hålla sanningen bakom ryggen och ljuga om både det ena och det andra har intresserat mig sedan start. Det är något där som inte stämmer. Varför försökte Hundhjälpen dölja sanningen och varför ljuger de om Essie och familjen!?

Så när jag fick information från andra hundägare om att en av Hundhjälpens närmaste samarbetspartners var polisanmäld av andra assistanshundägare förstod jag att det verkligen låg något i de funderingarna, att de nog är inblandade i detta på något vis.

Företaget som blivit anmält heter CrossTrials, med hemsida länkad nedan, och det nära samarbetet med Hundhjälpen kan man notera på Hundhjälpens hemsida länkad nedan.

https://www.crosstrials.se/startsida

https://hundhjalpen.nu/presentation/

Varför det sprids så mycket lögner om familjen och varför till och med de som varit inblandade i utbildningen av Essie och familjen ljuger om Essie och hennes försvinnande är anmärkningsvärt.
Det finns såklart anledningar för dessa att ljuga. De gör det dessutom inte bara i förbifarten, de gör det fullt och kallt medvetet i massmedia och på sociala medier. De utsätter sig själva för stora risker med sådana lögner, som i flera fall utgör direkt förtal.
Så vad annat kan ligga bakom detta risktagande med dessa lögner, annat än inblandning i stölden av Essie?
Kan du vara snäll och länka till de polisanmälningar som du skriver om? Om det är svårt så kan du referera till vad anmälningarna handlar om så kan du få hjälp med att begära ut dem.

Citat:

Vad var det för information, vad handlade polisanmälningarna om och vad talar för att de nog är inblandade i Essies försvinnande?

Vad består förtalet av som du beskyller företagen för?
Citera
2024-09-30, 19:23
Medlem
Återigen ställer jag då frågan varför polisen inte blivit informerade om vilka tjuvarna är samt varför personen ifråga inte berättade för Leif GW om detta inför TV-programmet?
Då hade ju allt varit löst för länge sedan. Får jag svar denna gången tro?

Fö hoppas jag Hundhjälpen och Cross Tails läser här och besvarar stöldanklagelserna.
Citera
2024-09-30, 21:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Återigen ställer jag då frågan varför polisen inte blivit informerade om vilka tjuvarna är samt varför personen ifråga inte berättade för Leif GW om detta inför TV-programmet?

Fö hoppas jag Hundhjälpen och Cross Tails läser här och besvarar stöldanklagelserna.

Varför skriver du om Crosstrials namn?

Hur vet du att polisen inte blivit informerade om vilka tjuvarna är?

Hur vet du att det är mer än en tjuv?

Varför skriver du att du vet hur du skulle göra om du skulle stjäla Essie?

Var det du som stal Essie?
Citera
2024-09-30, 22:08
Medlem
flashmaners avatar
Och så dök den då upp, den där kopplingen som jag har efterfrågat, till djurrättsaktivister.
Här har vi just en sådan koppling, mellan Hundhjälpen och Djurskyddet Ungdom.

https://www.facebook.com/djurskyddetungdom/posts/410241438024923

Deras kontaktperson heter Saga.
Citera
2024-09-30, 22:11
Medlem
miamanias avatar
Citat:

Ja de har ju bra utgångsläge för en förtalsanmälan.
Citera
2024-09-30, 22:33
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Ja de har ju bra utgångsläge för en förtalsanmälan.

De har inget utgångsläge alls för det, de saknar rättslig grund. Men det vet du kanske inte vad det är, och än mindre varför de saknar rättslig grund?

Hundhjälpen sitter riktigt risigt till, det är jag helt övertygad om, särskilt efter att vi fått veta att det finns flera polisanmälningar som rör sådana saker som förtal och sekretessbrott. Här har vi alltså ett företag som förtalar en försvarslös neuropsykiatriskt funktionsnedsatt flicka och hennes familj, i massmedia såväl som i sociala medier.

Observera också att alla som har delat t.ex. Hundhjälpens facebookinlägg där de förtalar familjen, också begår brottet förtal när de delar det vidare. Varje sådan delning av den förtalande texten utgör ett eget nytt förtalsbrott.

Ta som exempel de personer som har startat facebook-grupper med huvudsakligt syfte att sprida förtal om familjen, och därefter också delar Hundhjälpens inlägg i sina grupper. Det är grova förtalsbrott det är frågan om också i sådana fall.

Spridningen av förtalet i de här fallen är enorm, så skadestånd i storleksordningen 100 000kr är absolut att räkna med. Ovanpå det kommer också straffet som vid förtalsbrott ofta är dagsböter, och då inte sällan i storleksordning som skadeståndet. Hundhjälpen riskerar alltså att åka på bortåt ett par hundra tusen kronor för sina lögner om dottern och familjen.
Senast redigerad av flashmaner 2024-09-30 kl. 22:45.
Citera
2024-09-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Och så dök den då upp, den där kopplingen som jag har efterfrågat, till djurrättsaktivister.
Här har vi just en sådan koppling, mellan Hundhjälpen och Djurskyddet Ungdom.

https://www.facebook.com/djurskyddetungdom/posts/410241438024923

Deras kontaktperson heter Saga.

Vad har den Hundhjälpen med Essie att göra?
Blandade du kanske ihop med den hundhjälpen du skrivit om tidigare som Johanna driver?
Jag förstår inte riktigt hur du tänker att den hundhjälpen eller djurskyddet ungdom ska ha med Essie att göra?
Citera
2024-09-30, 22:44
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Vad har den Hundhjälpen med Essie att göra?
Blandade du kanske ihop med den hundhjälpen du skrivit om tidigare som Johanna driver?
Jag förstår inte riktigt hur du tänker att den hundhjälpen eller djurskyddet ungdom ska ha med Essie att göra?

Ja du, inte vet jag hur du kan missa all information som finns på länken jag delade. Jag noterar bara att det står klart och tydligt Hundhjälpen i Uppland. Det står klart och tydligt om assistanshundar. Det finns en tydlig länk som leder till just Hundhjälpen i Uppland. Kollar man "Om oss" på Hundhjälpen i Upplands hemsida, så ser man Johanna Strandh. Och det var Hundhjälpen i Uppland som utbildade och sålde Essie.

Den stora frågan är väl vad du menar med ditt inlägg ovan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in