2024-09-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka-maskinen
Någon som minns att de var i Göteborg relativt nyligen? INTE när de skulle hämta hennes mamma på flygplatsen men en annan gång. Kan för mitt liv inte komma på vad de skulle göra men minns en händelse på stories i solljus. Någon mer som minns?

Kanske IVF-besök då? 🙃

Minns att hon la upp en to-do list i somras och då stod det kontakta livio, sen har jag för mig att dom var i göteborg och att det då spekulerades i ett livio-besök
Citera
2024-09-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Jodå, i Hannas värld har hon fått det beviljat🤪

Hahah ja i hennes värld ja. Hon tror säkert på tandfen och tomten också 😂
Citera
2024-09-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
En bekant till mig blev lovad snitt innan hon ens vågade bli gravid efter två jobbiga förlossningar, men det är några år sedan nu!

Hon kan absolut ja blivit lovad ett snitt av barnmorskan, men det är inte säkert förrän det är beviljat. Och att hon redan nu kan säga när snittet isåfall sker det går inte heller. Sådant bedömer man senare i graviditeten.
Citera
2024-09-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vbdlr8
Minns att hon la upp en to-do list i somras och då stod det kontakta livio, sen har jag för mig att dom var i göteborg och att det då spekulerades i ett livio-besök

Men gud när var detta? För det måste ju varit typ i mitten/slutet på augusti då.
Citera
2024-09-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffilurans
Nu kan jag inte svara på hur det är i Hannas fall. MEN efter min förra förlossning så står det i min journal att blir jag gravid igen är jag beviljad snitt OM jag vill. Nu kanske min förlossningsskada va värre än hennes, vem vet. Men är ju inget omöjligt att få ett planerat snitt beviljat.

Absolut inte omöjligt att få planerat snitt, men det är inget man blir beviljad så tidigt i en graviditet oavsett. Det görs alltid bedömningar under graviditetens gång och att spika både snitt och datum för snitt gör man oftast i trimester 3.
Citera
2024-09-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Mest otippade i fluns-världen må jag säga
Å ena hållet vill jag gratulera men å andra hållet undrar jag hur detta ska gå?

Får en obehaglig känsla av att hon gjort allt detta för att dra följare ( ja låter hemskt men det tyvärr känslan jag får)

Fick den känslan också, snart är väl den bebisen en levande reklampelare som L.
Citera
2024-09-30, 22:12
Medlem
Visst är det lite väl tidigt och gå ut med graviditeten? Hade gjort det efter V12 om jag var H för finns ju fortfarande risk för missfall.
Citera
2024-09-30, 22:14
Medlem
I en kommentar på gravidinlägget skriver någon att hon tycker det ser ut som en turkisk ultraljudsbild, att hon kände igen den för att hon själv gjort ul där.

Om hon gjort ivf, varför skulle man då göra ett ul utomlands? Samtidigt har jag så otroligt svårt att se att det här skett den gamla hederliga vägen iom alla Hannas krämpor..
Citera
2024-09-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Absolut inte omöjligt att få planerat snitt, men det är inget man blir beviljad så tidigt i en graviditet oavsett. Det görs alltid bedömningar under graviditetens gång och att spika både snitt och datum för snitt gör man oftast i trimester 3.

Helt korrekt! Jag har gjort fyra snitt och datum för snittet har jag alltid fått i vecka 37. Hanna kan omöjligt veta redan i vecka nio att hon kommer bli snittad i vecka 38.
Citera
2024-09-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vbdlr8

Jag kommer ihåg att jag reagerade på deras Göteborg besök. Det enda hon visade från det besöket var Ikea. Tyckte att det var konstigt att de åkte till Ikea Kållered när de brukar åka till det i Jönköping. Men om det var livio besök så förstår man varför.
Citera
2024-09-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Helt korrekt! Jag har gjort fyra snitt och datum för snittet har jag alltid fått i vecka 37. Hanna kan omöjligt veta redan i vecka nio att hon kommer bli snittad i vecka 38.

Hon sa ju inte direkt något bestämt datum dock? Bara att hon antar att bebisen föds innan BF pga kejsarsnitt.
Citera
2024-09-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Fast om man inte kan arbeta på SJU ÅR för att man försöker bli gravid och sedan när man blir gravid KNAPPT kan röra på sig, då anser jag faktiskt att man gör sig själv märkvärdig. Då anser jag att man anser sig själv ha det värre än andra. Nästan till graden att man känner vem fan tror hon att hon är. Hon hade foglossning typ andra veckan och ”fick råd att vila konstant för att inte riskera GROV havandeskapsförgiftning”.

Ja, hon berättar bara om sin erfarenhet! Men hon överdriver. Vanliga människor arbetar, tar hand om hus och hem och kanske till och med barn, samtidigt som de är gravida och mår dåligt.

Men visst. Det är bara min trådsanning.

Skönt att du äntligen kommit till den insikten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in