Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Jag rapporterade ett inlägg för kanske 20 minuter sedan. Det inlägget syns inte som rapporterat för mig.
Jag rapporterade precis ett inlägg i en annan tråd. Kollade direkt efter, och det syns redan att det är rapporterat av mig. Mycket skumt att det inte syns för dig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Ja är ju ett problem om det används så. Detta är ju dock inte problem om jag klickar på någon annans inlägg. Då känns det ju onödigt att rapportera för t ex 0.03 om jag kan se att det redan är rapporteras för detta. Egentligen är det ju då bara sina egna inlägg som man borde spärras från att kunna se om de är rapporterade.
(fetstil tillagd av mig)
Det fetade är ju faktiskt en ganska briljant lösning!

Lite avundsjuk att jag inte tänkte på att föreslå det, heh. Det löser ju problemet, utan informationsbortfall angående rapportering av andras inlägg.
Sen skulle förstås en sån lösning generera en del klagomål och ifrågasättande, men det gör ju den nuvarande också, så där är det ju ingen skillnad.
Admin, det löser ju problemet med "rapportkrig" som du har antytt tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av
admin
När du rapporterar ett inlägg så framgår det idag tydligt att vi mottagit din RP.
Samtliga RP, även historiska, dokumenteras. Exakt tidpunkt när de gjorts och för vilken regel.
Orsaken till varför vi ändrat transparensen kring RP beror på att funktionen missbrukats under en längre tid. Missbruket kunde se ut på olika sätt, och utan att gå in på några närmare detaljer, så har frågan uppmärksammats även innan.
Exempel:
(FB) Uppdatera regelverket så rapportmissbrukare stängs av
Vad som fortfarande behöver fixas är att den som rapporterat ett inlägg även efteråt kan se att inläget blivit rapporterat. Detta kan göras på olika sätt, och är något som kommer att fixas. Men RP-funktionen funkar, och det redovisas att vi tagit emot den när man göra en RP. Däremot så vill vi ha en bättre historisk dokumentation. Denna kommer att vara klar under veckan. Det tog lite längre tid än väntat.
Däremot, vilket är viktigt, så kommer vi
inte att återlansera funktionen som visar vilka inlägg som rapporterats för samtliga medlemmar. Om du rapportera ett inlägg så ska du se detta, men inte övriga medlemmar i tråden.
admin
Vad tycker du om Jonas1968s föreslagna lösning? Låter inte den rimlig?