Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Rapportspamma har väl även tidigare kunnat rendera en varning, så jag förstår inte heller riktigt problemet?
Ser din poäng, men användare kan ju inte veta vem det är som rapporterat och om de (felaktigt) utgår från att det är en antagonist och börjar trakassera denne med egna grundlösa rapporteringar, är det ju denne som ska straffas/varnas.
Tyckte det var bra att man kunde se vilka inlägg som rapporterats och för vad. Det blev en vägledning och bekräftelse på vilka regler som gäller för oss alla. Och när det gäller 1.08. så kan det vara positivt för den trakasserade att se att andra reagerat och anmält (även om man inte gjort så själv, samt att man inte står ensam. Den som trakasserar får även en näsbränna om denne kan se att flera tycker att han/hon gått överstyr.
På pricken. Väl formulerat. Tycker också rapporteringen i sin nya och nuvarande forum är en klar försämring, verkligen. Varför laga det som inte är trasigt? Jag kan så klart delvis förstå argumenten för
det nya, men det var långt bättre förr.

Dessutom har man ju inte tagit till sig kritiken gällande att rapporteringsskylten inte är särskilt användarvänlig för personer med risig syn. Även om jag inte själv har det så tycker jag att dess text är för tunn, liten och dessutom mot en bakgrund som gör att texten snudd på kamoufleras. Då FB är ivrare och vurmare för yttrandefrihet, kan man ju tycka att deras motto även borde lyda "alla ska få vara med", därför borde de göra om skylten. Tänk på de synskadade, de har också viktiga saker att bidra med.