2024-09-25, 07:54
Medlem
Leastons avatar
BNY Mellon (en av de största bankerna i USA) blir först ut att erbjuda Custody tjänster för Bitcoin.
Har länge pratat om att det bara varit en tidsfråga och nu är den verkligheten här.

Citat:

The Bank of New York Mellon (BNY) is moving toward providing custody services for its exchange-traded fund (ETF) clients’ Bitcoin and Ether after the United States Securities and Exchange Commission (SEC) gave it a pass on observing controversial crypto accounting guidelines.

The SEC’s Office of the Chief Accountant conducted a review earlier this year and concluded that the bank did not need to adhere to the SEC’s Staff Accounting Bulletin (SAB) 121, Bloomberg reported.

Detta är första steget. Nästa steg är att alla andra banker vill konkurrera på samma marknad.

https://cointelegraph.com/news/bny-mellon-bitcoin-ether-custody-sec
Citera
2024-09-25, 08:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Detta är första steget. Nästa steg är att alla andra banker vill konkurrera på samma marknad.
"Första steget" mot vad?

Och på vilket sätt är det här nytt? Det har funnits många sätt att köpa bitcoin utan att hålla dem själv. Dessutom förlorar då bitcoin alla de "egenskaper" som du gillar att lista i tid och otid.
Citera
2024-09-25, 08:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
"Första steget" mot vad?

Och på vilket sätt är det här nytt? Det har funnits många sätt att köpa bitcoin utan att hålla dem själv. Dessutom förlorar då bitcoin alla de "egenskaper" som du gillar att lista i tid och otid.
Läs nogrannare.

Detta är första stegen för TradFi bankerna att börja erbjuda Bitcoin tjänster. Precis som jag länge talat om, och som du lika länge motsatt dig.

Nu är vi dock här.
Citera
2024-09-25, 08:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Läs nogrannare.

Detta är första stegen för TradFi bankerna att börja erbjuda Bitcoin tjänster. Precis som jag länge talat om, och som du lika länge motsatt dig.

Nu är vi dock här.
Vad är en ”bitcoin tjänst”? Vad är skillnaden mot att låta t ex Celsius hålla dina bitcoins?

När har jag motsatt mig mot det faktum att företag vill tjäna pengar riskfritt på att folk vill köpa dumma tjänster?
Citera
2024-09-25, 09:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad är en ”bitcoin tjänst”? Vad är skillnaden mot att låta t ex Celsius hålla dina bitcoins?
Om folk inte vill hålla Bitcoin själva så skapas möjligheterna för en sälja en sådan tjänst, att hantera andra folks värden. Är ingen större skillnad när det gäller pengar på den fronten. Du förstår hur banker uppstod från första början va?

Citat:
När har jag motsatt mig mot det faktum att företag vill tjäna pengar riskfritt på att folk vill köpa dumma tjänster?
En dum en kallar bankindustrin för dum...
Citera
2024-09-25, 09:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om folk inte vill hålla Bitcoin själva så skapas möjligheterna för en sälja en sådan tjänst, att hantera andra folks värden. Är ingen större skillnad när det gäller pengar på den fronten. Du förstår hur banker uppstod från första början va?
Så vad är nytt med detta? Det har gått att göra i över 10 år. Samtidigt förlorar bitcoin sin poäng om man nu ska tro på dina argument.

Eller rättare sagt, detta avslöjar att dina argument för varför bitcoin skulle vara värdefullt är helt tomma och ingen bryr sig om dem. De hoppas bara på number go up.

Citat:
En dum en kallar bankindustrin för dum...
Har du problem med det svenska språket? Dum är den som köper tjänsten, inte den som säljer.
Citera
2024-09-25, 09:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så vad är nytt med detta? Det har gått att göra i över 10 år.
Det är andra gången jag svarar på frågan nu. Skillnaden är att BNY Mellon är en TradFi bank, en av de absolut största när det kommer till denna typ av custody tjänster.
Snart kommer SEB, Swedbank och Handelsbanken vilja erbjuda sina kunder Bitcoin tjänster, om det blir lättare för dig att få en bild i huvudet vad detta kan tänkas leda till.

Citat:
Samtidigt förlorar bitcoin sin poäng om man nu ska tro på dina argument.
Absolut inte. Jag har förklarat tydligt för dig, mot ditt protesterande, varför ETF:er kommer bli en stor succé. Du får helt enkelt ta lärdom av tidigare tankevurpor du gjort och öppna dina sinnen lite.
Jag personligen har svårt att se en sådan tjänst skulle locka mig, men det beror ju på vad jag kan tjäna på den. Men kan jag få bankgarantin och dessutom ränta genom att låta en bank få låna mina Bitcoin, så varför skulle jag inte överväga det?

Citat:
Har du problem med det svenska språket? Dum är den som köper tjänsten, inte den som säljer.
Gäller det även pengar, guld och andra tillgångar man inte vill spara i madrassen? Eller är det en åsikt som bara gäller för Bitcoin?
Kan du förtydliga vad du egentligen pratar om?
Senast redigerad av Leaston 2024-09-25 kl. 09:23.
Citera
2024-09-25, 09:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det är andra gången jag svarar på frågan nu. Skillnaden är att BNY Mellon är en TradFi bank, en av de absolut största när det kommer till denna typ av custody tjänster.
Snart kommer SEB, Swedbank och Handelsbanken vilja erbjuda sina kunder Bitcoin tjänster, om det blir lättare för dig att få en bild i huvudet vad detta kan tänkas leda till.
Så skillnaden är alltså vilket företag som erbjuder tjänsten? Tjänsterna har funnits i många år som sagt.

Skillnaden är väl att du får betala för tjänsten hos ett seriöst företag istället för 20% APY hos Celsius som du så varmt rekommenderade för alla läsare på forumet

Citat:
Absolut inte. Jag har förklarat tydligt för dig, mot ditt protesterande, varför ETF:er kommer bli en stor succé.
Vilket du hade fullständigt fel om. De finns bara till för spekulation.

De är heller ingen ”succé” förutom möjligtvis för de företag som tjänar pengar på avgifterna. Det är i praktiken bara småsparare som spekulerar på dessa ETF:er, vilket du blev varse om nyligen.
Citera
2024-09-25, 10:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så skillnaden är alltså vilket företag som erbjuder tjänsten?
Exakt.
SEB, Swedbank och Handelsbanken har helt enkelt en stor kundbas redan från början.

Citat:
De finns bara till för spekulation.
Spekulation OCH investering, precis som med ALLA andra värdepapper du kan köpa.

Citat:
De är heller ingen ”succé” förutom möjligtvis för de företag som tjänar pengar på avgifterna. Det är i praktiken bara småsparare som spekulerar på dessa ETF:er, vilket du blev varse om nyligen.
Och Cirkle K tjänar pengar på att att folk efterfrågar bensin och diesel...
Senast redigerad av Leaston 2024-09-25 kl. 10:12.
Citera
2024-09-25, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
El Salvador rensar inte sitt land på kriminalitet, de buntar bara ihop sin befolkning i massfängelser utan rättegångar. Ska de sitta där för evigt och kosta skattepengar som inte finns, eller kommer de behöva släppas ut inom kort? Och medan landets extrema fattigdom växer så satsar dom på att få igång sitt eftersatta jordbruk och sin industri? Nej dom satsade allt på… bitcoin?!

Ett av världens främsta skräckexempel på hur man INTE gör. Inte undra på att omvärlden stoppat långivningen till dem.

El Salvador rensar sitt land på kriminalitet och minear bitcoin.

Resultat:

Citat:
President Bukele announces that El Salvador will no longer borrow external debt to finance its budget.

Bitcoin country is winning

Att detta inte är populärt hos IMF, ja vilken skräll.

Bhutan följer efter:

Citat:
Firstpost America reports that the Kingdom of Bhutan has “nearly a third of its GDP” in #Bitcoin 👀

"Bhutan has become the 4th largest government holder of Bitcoin

Bitcoiniseringen fortskrider ..
Citera
2024-09-25, 10:20
Medlem
Citat:

Skillnaden är väl att du får betala för tjänsten hos ett seriöst företag istället för 20% APY hos Celsius som du så varmt rekommenderade för alla läsare på forumet

Jag åkte inte dit på Celsius, men väl lite grann på LUNA. Så blir det ibland om man ger sig in i nya saker.
Att alternativt fortsätta att hävda att internet bara är en fluga, är ingen vinnande strategi enligt mig.
Med sunt förnuft slipper du i alla fall saker som bitconnect, eller HEX.
(Personligen får jag Carlos-Matos-vibbar av pratkvarnen Michael Saylor, men men...)
Citera
2024-09-25, 10:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag åkte inte dit på Celsius, men väl lite grann på LUNA. Så blir det ibland om man ger sig in i nya saker.
Att alternativt fortsätta att hävda att internet bara är en fluga, är ingen vinnande strategi enligt mig.
Samma trötta replik, som om bitcoin och ”internet” hade någonting gemensamt.

Citat:
Med sunt förnuft slipper du i alla fall saker som bitconnect, eller HEX.
Eller Luna för den delen? Lika uppenbar scam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in