Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Så vad är nytt med detta? Det har gått att göra i över 10 år.
Det är andra gången jag svarar på frågan nu. Skillnaden är att BNY Mellon är en TradFi bank, en av de absolut största när det kommer till denna typ av custody tjänster.
Snart kommer SEB, Swedbank och Handelsbanken vilja erbjuda sina kunder Bitcoin tjänster, om det blir lättare för dig att få en bild i huvudet vad detta kan tänkas leda till.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Samtidigt förlorar bitcoin sin poäng om man nu ska tro på dina argument.
Absolut inte. Jag har förklarat tydligt för dig, mot ditt protesterande, varför ETF:er kommer bli en stor succé. Du får helt enkelt ta lärdom av tidigare tankevurpor du gjort och öppna dina sinnen lite.
Jag personligen har svårt att se en sådan tjänst skulle locka mig, men det beror ju på vad jag kan tjäna på den. Men kan jag få bankgarantin och dessutom ränta genom att låta en bank få låna mina Bitcoin, så varför skulle jag inte överväga det?
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Har du problem med det svenska språket? Dum är den som köper tjänsten, inte den som säljer.
Gäller det även pengar, guld och andra tillgångar man inte vill spara i madrassen? Eller är det en åsikt som bara gäller för Bitcoin?
Kan du förtydliga vad du egentligen pratar om?