2024-09-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlshatt
Magiska orden:
"Request a refresh of outdated content in Google Search"

Exakt, men upplever att det inte har fungerat lika effektivt samt att Google oftare har nekat att hjälpa när jag har använt den metoden än den andra om rätten att bli glömd.
Citera
2024-09-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Kan ta upp till månader innan det indexeras på Google automatiskt.

Problemet är när du blir raderad från Mrkoll och sen ber om borttagning från Google sökresultat så kommer googla inte kunna hjälpa dig då ditt namn är borttaget från ”länken” du ger till Google som du vill få raderat. Du kommer få till svar från Google ”vi kan inte hitta ditt namn på hemsidan”

Det bästa är att först begära radering från Google sedan vända sig till hemsidan för radering.
Tack för svar. Märkligt att det fungerat med andra sidor där jag plockats bort (hitta, Eniro osv) men beror alltså på att de sidorna är HELT borta medan mrkolls länk skickas vidare till den där "den här personen finns inte längre"-sidan? (Som dessutom då blir en annan adress; https://mrkoll.se/fel-person/)

får väl vänta några månader då.. alternativt byta adress fram och tillbaka så jag hamnar på mrkoll igen, ta bort mig själv från google och sen ta bort mig från mrkoll igen..
Citera
2024-09-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlshatt
Magiska orden:
"Request a refresh of outdated content in Google Search"
Funkade det för dig?
Citera
2024-09-25, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Funkade det för dig?
Ja!
Citera
2024-09-25, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag håller med. Känslan är skön, slippa alla nyfikna jäklar som söker på mrkoll tex.

När man söker på mitt namn dyker jag upp på Googles sökmotor på mrkoll men när jag trycker på länken så kommer det error dyker era namn upp också? Trots att ni tagit bort er från allt.
Citera
2024-09-25, 06:55
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtie
Fan, Bing kräver ju dokumentation på att jag är jag. Tog du bild på ID-handling och skickade in?

Jag skickade inte legg. Jag gjorde steg 1 klickade submit sen kom jag fram till en annan sida men sket i den sidan där man var tvungen att skicka legg.

https://www.microsoft.com/en-us/concern/bing

Fick mail av bing att de kommer ta bort mig får se vad som sker om några veckor.

https://ibb.co/g7nvrfq
Citera
2024-09-25, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Det finns inga ägaruppgifter där. Inga uppgifter om ägare om man inte redan har bilnummer.
Samma med Transportstyrelsen. Det registret vill du ha bort lika gärna då alltså av samma anledning eller är det något mer på biluppgifter.se du vill få bort ?
Inga uppgifter om ägare om man inte redan har bilnummer.
Vad yrar du om?
Citera
2024-09-25, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valtie
Fan, Bing kräver ju dokumentation på att jag är jag. Tog du bild på ID-handling och skickade in?

Det behövs inte om du använder rätt sida.
Citera
2024-09-25, 16:38
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickwad.
Det behövs inte om du använder rätt sida.

Vad tänkte du annars att du ska ladda upp för dokument som styrker att du är du, vilket är obligatoriskt på sidan du länkar till?
Citera
2024-09-25, 18:46
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Tar Google bort en från söket även om länken vidare är borta? Plockades bort från mrkoll men syns fortfarande på Google " x x är x år gammal, bor på x" sen när man trycker där står det "personen finns inte på mrkoll längre". Så namnet är kvar på google OCH alla som söker vet att man plockat bort sig själv..
Känns som mrkoll har massvis med varianter, särskilt om man bor med någon, fast länkarna är borta.. har högerklickat, "kopiera länkadress" och skickat in på Googles formulär, vad gör jag fel? Hoppas det inte blir något slags limbo nu.

Ja precis samma här.

Skriver man mitt namn + staden jag bor i så får man fortfarande träff på MrKoll och birthday. Så jävla tröttsamt. Och ja, jag har mejlat google för över en månad sedan.
Citera
2024-09-25, 18:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
När man söker på mitt namn dyker jag upp på Googles sökmotor på mrkoll men när jag trycker på länken så kommer det error dyker era namn upp också? Trots att ni tagit bort er från allt.

Ja.
Citera
2024-09-25, 20:15
Medlem
Nu har Aftonbladet en guide också visserligen en Plus artikel.
"GUIDE: Så döljer du dig på nätet – steg för steg"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VP03kl/sa-doljer-du-dina-uppgifter-pa-natet-steg-for-steg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in