Märkte det nu också, konstigt, men dom borde ha nån email eller något sätt att kontakta dom, och ifall man hittar det borde mallen nog fungera. Behövde inte ta bort mig själv från lexbase så märkte inte detta
Jag hittade en lösning! https://www.lexbase.se/fragor-och-svar
Gå dit, skrolla ner, och tryck "Nej" på "har du hittat svar på din fråga?" sen kommer det upp en grej där du kan emaila dom
Jag hittade en lösning! https://www.lexbase.se/fragor-och-svar
Gå dit, skrolla ner, och tryck "Nej" på "har du hittat svar på din fråga?" sen kommer det upp en grej där du kan emaila dom
Sådär, då är man borttagen från Google och alla dessa datainsamlare.
Dock så är Birthday fortfarande en pina i ändan och låter registrerade medlemmar fortfarande få tillgång till mina personuppgifter.
I ett mail till dom så skrev jag följande.
Hej,
Jag skriver för att kräva omedelbar borttagning av mina personuppgifter från Birthday.se, inklusive all information som är tillgänglig för inloggade medlemmar. Detta krav baseras på min rätt till radering enligt artikel 17 i dataskyddsförordningen (GDPR).
Enligt artikel 6(1)(a) i GDPR måste personuppgifter behandlas baserat på samtycke, om inte annan rättslig grund föreligger. Jag har inte gett något uttryckligt samtycke till att mina personuppgifter publiceras för inloggade medlemmar. Dessutom, enligt artikel 5(1)(b) i GDPR, får personuppgifter endast samlas in för specifika, uttryckligt angivna och berättigade ändamål, och får inte vidarebehandlas på ett sätt som är oförenligt med dessa ändamål.
Eftersom jag inte har gett mitt samtycke till att mina personuppgifter ska vara synliga för inloggade medlemmar och eftersom detta bryter mot principerna för laglig behandling av personuppgifter, kräver jag att ni omedelbart raderar all information om mig från era system.
Om detta inte sker omedelbart, kommer jag att vidta rättsliga åtgärder för att säkerställa att mina rättigheter respekteras. Detta kan inkludera att rapportera er verksamhet till Datainspektionen och eventuellt inleda rättsliga förfaranden för att skydda min integritet.
Jag förväntar mig en skriftlig bekräftelse på att mina personuppgifter har raderats från er databas inom 14 dagar från detta meddelande. Om jag inte hör från er inom denna tidsram kommer jag att gå vidare med att eskalera ärendet.
Vänligen bekräfta mottagandet av detta e-postmeddelande och informera mig om att åtgärder har vidtagits.
Med vänliga hälsningar,
Namn
Personnummer
Hur gick det för er, finns er information fortfarande tillgängligt för medlemmar på Birthday?
På vilket domslut baseras tråden, är det mål 2807-24 som avses? Den gäller inte företag va för hur skulle jag kunna förtala er alla med ett klick.. Tack för att vi gavs chansen att kartlägga er.
Det är den enda som inte svarat ännu, men när MrKoll & Birthday gjort det som aldrig brukade göra det så tror jag att det ända jag behöver göra är att vänta
Menar du att man inte behöver gå tillbaks till Mr Koll en gång i månaden typ och göra om allt?
EDIT
Det går väl inte att bekräfta ens identitet om man inte gör det via BankID?
Samt det gick att hitta mig på Mr Kolla om man sökte på andra i samma trapp.... Den o den bor i din trapp.
Jag har skrivit till Google om detta men det räckte inte för dem att radera dessa uppgifter.
Senast redigerad av Giant Squid 2024-09-04 kl. 15:03.