2024-09-24, 22:16
Medlem
nullbytes avatar
Blev inspirerad av en annan användare här som frågade AI om Anjo. Så jag frågade ChatGPT om Rask.

"Rask (Carl Fredrik Alexander Rask) är en kontroversiell Youtuber, känd för sina långa, oklippta monologer och sitt uppriktiga sätt att prata om olika ämnen. Hans videor är ofta enkla och direkta, vilket innebär att han spelar in och laddar upp utan redigering, något som kritiserats för att vara både lat och respektlöst, särskilt när oönskade detaljer som rapar eller andra personliga ljud lämnas kvar. Han har också varit i hetluften för att ha anklagats för grovt förtal och olaga integritetsintrång.

Många har också reagerat på hans uthängningar av personer i utsatta situationer, vilket har bidragit till hans ökända rykte på plattformen. Det har även rapporterats om hans konflikter och kontroverser kring hur han pratar om sin egen familj, inklusive sin mamma, och andra människor. "
Citera
2024-09-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tycker det är hemskt att Carl utnyttjar pappan för att slippa skaffa ett jobb (han överlever ju ändå inte).

Han gör liksom allt man inte ska göra för att hjälpa en medmänniska i missbruk. Han stampar på en som ligger ner och vägrar låta Freddan träffa barnen.

Alla som vet något om missbruk är att botemedlet är gemenskap. Varför ska han hålla sig nykter när han inte ens får träffa sin familj? Tycker så synd om honom men då har jag ju en empatisk förmåga också.

Men skithögen rask han kommer fortsätta tills han ligger I rännstenen... Han är alldeles för sjuk i skallen för att förstå. Att han skämmer ut sig & sina barn närmaste generationerna...
Citera
2024-09-25, 00:55
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa

Merchandise Sales: Selling branded products can add thousands of dollars to your monthly income.

Det har han inget, så vitt jag vet. Han hade väl t-shirts förut?

App app app, har du glömt säljsuccen Söt Apelsin?
Citera
2024-09-25, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
App app app, har du glömt säljsuccen Söt Apelsin?

Jag väntar fortfarande på Raskens alldeles egna parfym han skulle ta fram. Längtar verkligen efter att få lukta precis som han gör.
Citera
2024-09-25, 09:20
Medlem
Hans nya låt visar verkligen hur "frisk" han är..
"Kniven sjunker in, som i smör. Hon ligger på marken sexigt där och dör"..

Hade AI gjort låtarna helt själv utan att han skrivit vad de ska handla om, så hade jag kunnat köpa det.
Men enligt honom själv så skriver han alla texterna från grunden helt själv (även om vi alla vet att AI skapar en text som han bara ändrar lite på).
Oavsett vad så visar det hur extremt sjuk i huvudet han är. Det finns absolut ingenting sexigt med mord, att han ens får för sig att dra den parallellen visar hur sjuk han är.

Om man läser lite om psykopati och antisocial personlighetssyndrom med psykopatiska drag så fattar man att han utan tvekan har en diagnos av något slag.
Jag gjorde dessutom som Rask själv och frågade AI om hans beteende mönster och ifall det var ett friskt beteende. Svaret jag fick var långt, men i korta drag sa AIn att han inte är frisk i huvudet att det kan ligga i en diagnos så som antisocial personlighetssyndrom och att han bör söka professionell hjälp.

https://www.rmv.se/aktuellt/psykopat...kiatri-howner/
Citera
2024-09-25, 09:44
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Hans nya låt visar verkligen hur "frisk" han är..
"Kniven sjunker in, som i smör. Hon ligger på marken sexigt där och dör"..

Hade AI gjort låtarna helt själv utan att han skrivit vad de ska handla om, så hade jag kunnat köpa det.
Men enligt honom själv så skriver han alla texterna från grunden helt själv (även om vi alla vet att AI skapar en text som han bara ändrar lite på).
Oavsett vad så visar det hur extremt sjuk i huvudet han är. Det finns absolut ingenting sexigt med mord, att han ens får för sig att dra den parallellen visar hur sjuk han är.

Om man läser lite om psykopati och antisocial personlighetssyndrom med psykopatiska drag så fattar man att han utan tvekan har en diagnos av något slag.
Jag gjorde dessutom som Rask själv och frågade AI om hans beteende mönster och ifall det var ett friskt beteende. Svaret jag fick var långt, men i korta drag sa AIn att han inte är frisk i huvudet att det kan ligga i en diagnos så som antisocial personlighetssyndrom och att han bör söka professionell hjälp.

https://www.rmv.se/aktuellt/psykopat...kiatri-howner/

Fast är inte psykopater orädda? Han verkar ju väldigt rädd och feg av sig.
Citera
2024-09-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD

Carl-Fredrik är inte en fullfjädrad psykopat, men han har helt klart antisocial personlighetsstörning.

Det finns ganska mycket som talar emot att han är psykopatisk. Han är med sin kvinna som han varit med i närmare 15 år, han har barn, en fru och andra familjemedlemmar som han kan känna en viss empati till.

Men han har trots allt visat lite orädda tendenser. När han ger sig på Prefab-Andreas eller El Lobo. Två lirare med konstaterade band till kriminella MC-gäng. Han springer ändå på dem som en liten Pitbull när Jocke har problem med dem utan någon vidare eftertanke.

Men jag skulle inte tro att Baronen är psykopat. Men han är helt klart på spektrumet. Ta fram en lista över dragen för antisocial personlighetsstörning och jämför med Carl-Fredriks beteenden. Han stämmer in på så gott som allt!
Citera
2024-09-25, 10:23
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Carl-Fredrik är inte en fullfjädrad psykopat, men han har helt klart antisocial personlighetsstörning.

Det finns ganska mycket som talar emot att han är psykopatisk. Han är med sin kvinna som han varit med i närmare 15 år, han har barn, en fru och andra familjemedlemmar som han kan känna en viss empati till.

Men han har trots allt visat lite orädda tendenser. När han ger sig på Prefab-Andreas eller El Lobo. Två lirare med konstaterade band till kriminella MC-gäng. Han springer ändå på dem som en liten Pitbull när Jocke har problem med dem utan någon vidare eftertanke.

Men jag skulle inte tro att Baronen är psykopat. Men han är helt klart på spektrumet. Ta fram en lista över dragen för antisocial personlighetsstörning och jämför med Carl-Fredriks beteenden. Han stämmer in på så gott som allt!

Ja, han faller definitivt inom spektrumet. Det räcker med att man upprepar brottslighet och inte kan förstå varför man gör fel – för att ens beteende ska klassas som antisocialt.

Hur många gånger har man inte fått höra honom rationalisera bort djupt omoraliska handlingar?
Senast redigerad av LGD 2024-09-25 kl. 10:28.
Citera
2024-09-25, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Det där med att han springer på potentiellt farliga personer som en pitbull skulle jag tillskriva "dum i huvudet" störningar snarare än oräddhet. Möjligen att oräddheten är en konsekvens av dumheten.
Citera
2024-09-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ja, han faller definitivt inom spektrumet. Det räcker med att man upprepar brottslighet och inte kan förstå varför man gör fel – för att ens beteende ska klassas som antisocialt.

Så är det.

Det visar också på en orädd och vårdslös sida, att trots att han förstår att han gör det han blev straffad för så bortser han från det och fortsätter. Han verkar inte bry sig om att han riskerar att sätta både sig själv och sin familj i skiten. Bara han får ut någonting av det här och nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det där med att han springer på potentiellt farliga personer som en pitbull skulle jag tillskriva "dum i huvudet" störningar snarare än oräddhet. Möjligen att oräddheten är en konsekvens av dumheten.

Givetvis. Men det finns i och för sig inget motsatsförhållande mellan att vara sociopat och att vara dum i huvudet. Jag tror Baronen är båda delarna.
Citera
2024-09-25, 10:51
Medlem
Symptoms

People with ASPD may often do the following;

Lie, con, and exploit others

Det gör Carl-Fredrik som på rutin. Varenda händelse han är med om som han vet att folk kommer tycka synd om honom för, utnyttjar han för att sko sig själv. Han satt på riktigt och tiggde Swish inför ett avsnitt av sin jättedåliga podcast när hans farfar låg på stroke-avdelning. När det kommer fram att han spridit en porrfilm på internet skyller han det på någon annan, och sitter sedan och håvar in donationer i tiggarlives för att det är synd om honom.

Act rashly

Carl-Fredrik har inget konsekvenstänk. Som jag var inne på här innan. Han bara pumpar ut videor om Chrippa för att det ger mycket visningar och pengar, med en vetskap om att han håller på med grova förtal och har personlig erfarenhet av att dömas för det.

Be irritable and aggressive

Carl-Fredrik är ständigt dryg. Han besvarar kommentarer han inte gillar med en syrlig ton. Folk som inte förstår honom härmar han med en dum röst. Han brister ofta ut i ilskna utbrott över folk han har problem med i Youtube-videor.

Fight or assault other people

Carl-Fredrik slår inte personer rent fysiskt. Men hans content på Youtube kretsar kring att hänga ut och förnedra andra. Man kan säga att han ägnar sig åt digitala övergrepp.

Break the law and accepted social norms

Finns det en lag som förbjuder något Baronen ägnar sig åt så bortser han från den lagen. Han skiter också i sociala normer, när han t.ex pratar kuk, bajs och knulla i städade rum.

Not care about the safety of others or themselves

Carl-Fredrik skiter i om den han hänger ut är en kriminell buse, han gör det i alla fall. Han skiter i att hans beteende kan leda till att han får betala stora skadestånd vilket riskerar att sätta familjen i ekonomisk knipa. Han gör det ändå.

Not show signs of remorse after hurting someone else

När Carl-Fredrik blir konfronterad för sitt beteende är det ändå på något sätt synd om honom. Man kan inte klandra honom för det, det är alltid någon annans fel.

Fail to meet money, work, or social duties

Det här draget stämmer kanske bäst in på Carl-Fredrik. Han går hemma dagarna i ända och filmar sig själv. Det spelar ingen roll att det inte betalar sig, han gör det ändå, och låter människorna i sin omgivning betala för honom. Trots att han har ett föräldraansvar. Han struntar i det, för han vill inte göra det. Skulder låter han gå till kronofogden. Har han möten inbokade, rättegångar att närvara på, etc, så sjukar han sig om han inte känner för det.

Källa: https://www.webmd.com/mental-health/...order-overview

Det här är alltså alla drag som tas upp som exempel på antisocial personlighetsstörning i artikeln. Han stämmer verkligen in på allt, allt. Det finns inga undantag. Visst har han mer av vissa drag än av andra. Men alla är ju inte likadana heller.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-09-25 kl. 11:00.
Citera
2024-09-25, 11:22
Medlem
Citat:
Han är mer en person med antisocial personlighetssyndrom med psykopatiska drag.
Han behöver inte vara rädd, men psykopater och personer med dessa drag vet när det är dags att backa för att de är i underläge. Det handlar inte om rädsla utan om att de är smarta nog att förstå att det kan slå tillbaka på dem själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in