2024-09-24, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Man är ju inte direkt förvånad att Rask nu har fått kalla fötter och ändrar förutsättningarna för Therese skulder. Det är faktiskt viktigare att köpa trumset, köpa en skitbil och äta McDonalds varje dag. Hennes skulder har ALDRIG varit någon prioritet för Trosanarcissisten.

Rasken's tanke med ett ensligt hus på landet var självklart att isolera Tessan & barnen mer från omvärlden.. Allt för att sektledaren Rask ska ha full kontroll över familjen samt att ingen kan flytta eller fly... I Rasks värld handlar det om att äga människor & förnedra dom, så han får energi...
Citera
2024-09-24, 06:40
Medlem
Crabby88s avatar
In tycka vi samlar ihop pengar till Fredde och stöttar han!

Tänk så skoj vi hade kunnat ha ett par månader. Vi får han till att börja med youtube, där HAN hänger ut sin son. Om allt det sjuka han gjort och hur han förstörde för hela familjen under sin uppväxt.

Fredrik Rask - Sveriges stora youtuber!

Givetvis kommer det inte hända. Men en insamling till gubben, för allt skit han blir utsatthet, all uthängning och alla slantar hans vidriga son tjänat på han.

Ja jag vet att det är en utopi och bespara mig att han kommer knarka upp pengarna.
Men snacka om att lille rask hade ballt ur.
Citera
2024-09-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det låter som ett långt konstigt försvarstal för att han själv varit där och robbat och skyller på sin pappa.

Att alla förråd skulle vara uppbrutna om det var en annan tjuv är rent BS - det är inte helt ovanligt att just dödsbon robbas.

Jag tror han själv varit där och försökt mörka för Ludde genom att slå sönder låsen -- han har ju onekligen detaljkunskap om hur det skall göras.

Missbrukarn är knappast så organiserad så han står och sorterar plast i ett förråd med hänsyn till hur lägenheten och huset såg ut.

Edit
Hör ni hur han försöker prata för Alf?
"Han såg oss mer som söner än dig" .. Det är ju inte sant. Det är ju Fredrik han hela tiden ställde upp på - det är Fredrik han såg till att skydda t om från sina giriga barnbarn genom att ordna fonder.
Fy fan vad lågt att försöka sig på att ta Fredriks plats hos Alf. Men inte oväntat -- det är Alexanders personlighet från start till slut .. jag jag jag jag jag .. skit i alla andra ...
Stackars Fredde.
Det tror jag också.

Jag reagerar också på hur detaljerad han är, hur han upprepar och poängterar och beskriver in i minsta detalj hur det har gått till.
Han kan ju hela händelseförloppet.
Han ’såg direkt att det varit inbrott’, minsann.

Utifrån det tänkte jag ’det är nog Rasken själv’.

Det är vidrigt hur han har pajat hela arvet, förstört precis allt farfar har byggt upp under sin livstid.
Det är så man mår illa.

Det finns INGENTING kvar, bara slafsor.
Han är en asätare av rang.

Var bor hans pappa nu när han blivit avhyst från sin ’hyresvärd’?
Citera
2024-09-24, 09:42
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
In tycka vi samlar ihop pengar till Fredde och stöttar han!

Tänk så skoj vi hade kunnat ha ett par månader. Vi får han till att börja med youtube, där HAN hänger ut sin son. Om allt det sjuka han gjort och hur han förstörde för hela familjen under sin uppväxt.

Fredrik Rask - Sveriges stora youtuber!

Givetvis kommer det inte hända. Men en insamling till gubben, för allt skit han blir utsatthet, all uthängning och alla slantar hans vidriga son tjänat på han.

Ja jag vet att det är en utopi och bespara mig att han kommer knarka upp pengarna.
Men snacka om att lille rask hade ballt ur.

ser mer framemot när den nya generationen rasks börjar med youtube och rapporterar om sin far
Citera
2024-09-24, 10:04
Medlem
Slussenyaos avatar
Usch vad ego denna herre är. Idag har ju hans augusti pengar kommit. Typ 140k som han lovade betala vad tror no?
Citera
2024-09-24, 10:23
Medlem
Han har lagt upp en händelse på inta från igår där han kommenterar Paradise Hotel. Han låter verkligen på dåligt humör och upprepar som en grottmänniska ”ska dom knulla nu? Nu då? Nu då? När ska dom knulla då? Varför knullar dom inte?”
Therese i bakgrunden ”…snälla, jag orkar inte…”

Bra stämning i stugan nu.
Citera
2024-09-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Han har lagt upp en händelse på inta från igår där han kommenterar Paradise Hotel. Han låter verkligen på dåligt humör och upprepar som en grottmänniska ”ska dom knulla nu? Nu då? Nu då? När ska dom knulla då? Varför knullar dom inte?”

Han är så skruvad i huvudet så det liknar ingenting.
Finns det någonting annat han tänker på än bajs och knulla?
Citera
2024-09-24, 11:23
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Givetvis har han dragit in en hyfsad summa på det här under tiden Chrippa-videorna gick som bäst och han postade typ varje dag. Men jag har lärt mig att alltid vara skeptisk till det Baronen säger. Det brukar alltid finnas någon hake. Han hänvisar alltid till sina beräknade intäkter, aldrig till det det blir i slutändan.

Detta är t.ex en post från honom som har över 6 år på nacken. Redan då flexade han sina beräknade intäkter med hänvisning till prints. Över 50 lax på en månad menade han. Vi vet att hans taxerade inkomst det året låg på ca 88 tusen.

Det finns ett skäl till att Baronen flexar med beräknade intäkter. För visade han vad det blev i slutändan hade det blivit uppenbart för alla att det han håller på med är ohållbart.
Rask har enligt skatteverks uppgifter bara kunnat försörja sig ett enda år som vuxen. Då räknar jag med att man inte gör det om årsinkomsten är under 250000.

Jag undrar för mitt stilla sinne om Skatteverket verkligen fått korrekta uppgifter.

Lennart, Joz och Jessica genererade väl fler visningar är Sveriges största youtubers hade på den tiden och Rasken är känd för att mata ut otaliga videos. Att inte få ut mer än 15 per månad innan Skatteavdrag är ju rent löjligt.
Citera
2024-09-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Rask har enligt skatteverks uppgifter bara kunnat försörja sig ett enda år som vuxen. Då räknar jag med att man inte gör det om årsinkomsten är under 250000.

Jag undrar för mitt stilla sinne om Skatteverket verkligen fått korrekta uppgifter.

Lennart, Joz och Jessica genererade väl fler visningar är Sveriges största youtubers hade på den tiden och Rasken är känd för att mata ut otaliga videos. Att inte få ut mer än 15 per månad innan Skatteavdrag är ju rent löjligt.

Ja, det kan tyckas märkligt.

Jag har varit av uppfattningen att Youtube-intäkter kan man inte fuska med. Lite som när man är anställd och det är arbetsgivaren som betalar in skatten. Men så verkar det visst inte vara. Inte minst har ju Anjo och Bajsmannen utmålat Chrippa som att han fifflar med det där.

Så vem vet, har han rundat det där på något sätt?

Samtidigt kan jag tänka mig att Baronens content även innebär att videor inte blir intäktsgenererande. Förtal, mobbing och trakasserier är uttryckligen förbjudet enligt Youtubes guidelines.

Vi får inte heller glömma bort att under tiden Skithögen var som mest högfärdig så körde han väldigt mycket tiggarlives där han tog swish-donationer rätt i fickan utan avdrag för skatt. Jag tänker mig även att många av hans betalda samarbeten han gjorde på den tiden inte beskattades.
Citera
2024-09-24, 12:18
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81

Så funderar den intellektuellt överlägsna mannen i kojan som aldrig pratar om annat än knulla, könsorgan, stjärthål och avföring på att göra reaktionsvideos på sin kanal. Det hade säkert blivit en dundersuccé. Sveriges sämsta reaktionskreatör som pissar och spyr galla över tio år yngre PH-deltagare som bara söker följare precis som han själv. Det konceptet hade nog inte bara varit värdelöst utan även retat upp klarna-kärringarna i kommentarsfältet. Otur när han tänker som vanligt.
Citera
2024-09-24, 12:23
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Skillnaden mellan rask och resten av världen är alltid att han går ut offentligt med allt, det mest privata, det mest elaka, det mest förnedrande.
Med allt!

Absolut! Helt utan att antingen skita i andra eller så är han så jävla blind och kåt på uppmärksamheten att han bara rusar in. Jag tror på det första.
Citera
2024-09-24, 12:36
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag har varit av uppfattningen att Youtube-intäkter kan man inte fuska med.

För mycket text för mig men om man vill kan man förkovra sig här.
Verkar hyfsat aktuell. Uppdaterad den här månaden:

https://influencermarketinghub.com/h...outubers-make/

A YouTuber earns around $0.018 for each view, which amounts to $18 for every 1,000 views.

However, this figure isn't set in stone. The earning potential differs across niches, geographical regions, and account sizes.

Ad Revenue: Average CPM ranges from $2 to $10 (although it depends on the industry), with creators keeping 55% of the revenue.

De 55%:en får han ju.

Sponsorships: Brands typically pay $10 to $30 per 1,000 views for sponsored content.

Det har han inget.

Merchandise Sales: Selling branded products can add thousands of dollars to your monthly income.

Det har han inget, så vitt jag vet. Han hade väl t-shirts förut?

Affiliate Marketing: Commission rates range from 5% to 50% per sale.

Det har han inget, så vitt jag vet.

Super Chats & Memberships: Additional income streams during live streams and through channel
memberships, with YouTube taking a 30% cut.

Det fick han på liven väl? Superchats?

EDIT:

De skriver även "Earnings on YouTube can vary widely depending on factors like audience size, engagement, and the monetization strategies used"

Han ligger på 25k visningar i snitt med 160000 följare. Det är ju inte så bra engagemang kan man tycka men vi vet ju att de flesta av följarna är köpta. Så om det är så att ju mer interaktion från din tittare, desto mer pengar så blir det inte många extra ören.

Jag kan också tänka mig att om han inte hade gjort bort sig och sumpat sin 100k-skylt så hade han nog haft större inkomst. Fan vad bitter han måste vara fortfarande för att han inte fick den
Senast redigerad av Krakatoa 2024-09-24 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in