Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Lennart, Joz och Jessica genererade väl fler visningar är Sveriges största youtubers hade på den tiden och Rasken är känd för att mata ut otaliga videos. Att inte få ut mer än 15 per månad innan Skatteavdrag är ju rent löjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Jag har varit av uppfattningen att Youtube-intäkter kan man inte fuska med.
För mycket text för mig men om man vill kan man förkovra sig här.
Verkar hyfsat aktuell. Uppdaterad den här månaden:
https://influencermarketinghub.com/h...outubers-make/
A YouTuber earns around $0.018 for each view, which amounts to $18 for every 1,000 views.
However, this figure isn't set in stone. The earning potential differs across niches, geographical regions, and account sizes.
Ad Revenue: Average CPM ranges from $2 to $10 (although it depends on the industry), with creators keeping 55% of the revenue.
De 55%:en får han ju.
Sponsorships: Brands typically pay $10 to $30 per 1,000 views for sponsored content.
Det har han inget.
Merchandise Sales: Selling branded products can add thousands of dollars to your monthly income.
Det har han inget, så vitt jag vet. Han hade väl t-shirts förut?
Affiliate Marketing: Commission rates range from 5% to 50% per sale.
Det har han inget, så vitt jag vet.
Super Chats & Memberships: Additional income streams during live streams and through channel
memberships, with YouTube taking a 30% cut.
Det fick han på liven väl? Superchats?
EDIT:
De skriver även "Earnings on YouTube can vary widely depending on factors like audience size, engagement, and the monetization strategies used"
Han ligger på 25k visningar i snitt med 160000 följare. Det är ju inte så bra engagemang kan man tycka men vi vet ju att de flesta av följarna är köpta. Så om det är så att ju mer interaktion från din tittare, desto mer pengar så blir det inte många extra ören.
Jag kan också tänka mig att om han inte hade gjort bort sig och sumpat sin 100k-skylt så hade han nog haft större inkomst. Fan vad bitter han måste vara fortfarande för att han inte fick den