Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2024-09-22, 16:20
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
SmartTube finns inte ens till Windows så varför du tror att du skulle kunna använda det vet jag inte.

Ok tack för info, har inte kollat upp det så jag visste inte detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
SmartTube funkar inte med Windows.

Ok thanks, får kanske kika på FreeTube om det inte går som förut.
Senast redigerad av Oakenshield 2024-09-22 kl. 16:24.
Citera
2024-09-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Ok tack för info, har inte kollat upp det så jag visste inte detta.

Ok thanks, får kanske kika på FreeTube om det inte går som förut.
Annars är det bara att installera Brave browser, där funkar det reklamfritt utan problem med deras inbyggda blocker.
Citera
2024-09-22, 16:40
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Annars är det bara att installera Brave browser, där funkar det reklamfritt utan problem med deras inbyggda blocker.

Sweet, tack för tipset om Brave båda två.
Citera
2024-09-25, 13:24
Medlem
Youtube kräver inloggning ”Logga in för att bekräfta att du inte är en bot”

Senaste dagarna kan jag inte se Youtube någonstans utan att logga in, det står ”Logga in för att bekräfta att du inte är en bot” och ”På så sätt skyddas vår community”. Det gäller även om jag är på någon annan sida där det finns en liten ruta med ett youtubeklipp som länkas.

Loggar jag in går det naturligtvis att se men så ska det inte vara. Jag använder en windowsdator.

Jag vägrar att vara inloggad hela tiden och vill inte att allt jag ser loggas där. Är det någon annan som råkat ut för samma sak och kanske kommit på något sätt som kringgår problemet?
Citera
2024-09-25, 13:32
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
På TVn är det inte så. Där kan man fortfarande titta utan att vara inloggad. Men det har nyligen varit en uppdatering. Man ser inte lika många förslag på videos utan att vara inloggad längre. Så det är en viss skillnad på TV också. Men där behöver man som sagt inte logga in för att titta.
Citera
2024-09-25, 13:47
Medlem
Onanikrems avatar
Kör browsern Brave och ublock origin, behövs ingen inloggning här. Dock på en PC. Kanske annorlunda på telefon eller MAC.
Citera
2024-09-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kör browsern Brave och ublock origin, behövs ingen inloggning här. Dock på en PC. Kanske annorlunda på telefon eller MAC.

Jag kör Google Chrome på en PC och använder Windows 8.1, verkar tydligen vara ensam om problemet som började direkt efter att jag rensat cookies. Brukar rensa dessa då och då för att inte få så mycket skräp i datorn, det var synd att jag gjorde det för då hade detta inte hänt.

Kan det vara virus eller något annat skit som orsakar detta problem, kanske någon inställning eller så?
Citera
2024-09-25, 15:18
Medlem
Citat:
Behövs ingen blocker utöver Braves inbyggda.
Citera
2024-09-25, 15:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Jag kör Google Chrome på en PC och använder Windows 8.1, verkar tydligen vara ensam om problemet som började direkt efter att jag rensat cookies. Brukar rensa dessa då och då för att inte få så mycket skräp i datorn, det var synd att jag gjorde det för då hade detta inte hänt.

Kan det vara virus eller något annat skit som orsakar detta problem, kanske någon inställning eller så?
Det är inget virus, det är Google (som äger Chrome och Youtube) som krigar mot adblockers.
Google drar in pengar på reklam och de vill du skall vara inloggad och inte ha någon reklamblockerare så de kan skicka riktad reklam till dig.

Brave är en browser som bygger på Chrome men är fristående, än så länge funkar adblockers där.
Finns en stor tråd där det beskrivs, "Youtube förklarar krig mot..." Sök själv, mycket matnyttigt att läsa där.

Edit. (FB) Youtube Förklarar Heligt Krig mot Adblockers
Citera
2024-09-25, 16:34
Medlem
Citat:
Det är inget virus, det är Google (som äger Chrome och Youtube) som krigar mot adblockers.
Google drar in pengar på reklam och de vill du skall vara inloggad och inte ha någon reklamblockerare så de kan skicka riktad reklam till dig.

Brave är en browser som bygger på Chrome men är fristående, än så länge funkar adblockers där.
Finns en stor tråd där det beskrivs, "Youtube förklarar krig mot..." Sök själv, mycket matnyttigt att läsa där.

Edit. (FB) Youtube Förklarar Heligt Krig mot Adblockers

Tack för tipset och länken, det är där problemet sitter. Ett annat problem är att jag inte ens kan installera Brave då mitt operativsystem inte stöds längre, blir väl att krypa till korset och uppdatera så småningom.

Ska läsa igenom den där tråden sen vid tillfälle, det känns lite som David mot Goliat här eftersom det blir svårt att slåss mot jättarna här.
Citera
2024-10-22, 11:20
Medlem
volvo 240s avatar
Jag har en kort fråga. Jag avskyr shorts så hur gör jag så dessa ine dyker upp varken på min homepage eller i sökreslutat?

Senaste uppdateringen de gjorde har ju verkligen ställt till det. Jag ser helst videos runt 20 min till tre timmar.
Citera
2024-10-22, 14:05
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag har en kort fråga. Jag avskyr shorts så hur gör jag så dessa ine dyker upp varken på min homepage eller i sökreslutat?

Senaste uppdateringen de gjorde har ju verkligen ställt till det. Jag ser helst videos runt 20 min till tre timmar.

Installera ett tillägg i din browser. Jag använder YouTube Redux som ändrar utseendet till hur det var innan omvandlingen 2019 och tar bort Shorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in