2024-09-22, 14:38
Medlem
Och här är lite bilder: https://www.instagram.com/expressen/p/DADVIrfKcp3/?img_index=1

SVT är rätt förutsägbara, så även den här säsongen lär vara lätt att förutspå. Häng me'...

De två äldre männen är uppenbart ihopparade med varandra (rätt få kvinnor drömmer om 20 års åldersskillnad). Samkönade par har aldrig funkat i någon säsong i något land, så det enda intressanta är väl att spekulera i varför de här två kommer att krasha.
Skäggfarbrorn är "politiskt engagerad". Eftersom han känt sig manad att ta upp det kan man anta att hans åsikter ligger åt vänster (högerfolk har sällan samma tvång att skryta med sitt engagemang). Vänstermänniskor är generellt trångsynta och inskränkta, vilket lär funka halvbra med en levnadsglad sydamerikan. Jag gissar att det tar slut när Hector vid något tillfälle inte orkar visa upp godkänd nivå av engagemang för nåt av skäggets otaliga hjärtefrågor, eller kanske för att han råkar erkänna att han en gång för 20 år sedan röstade på KD i ett kommunalval. Over and out!

Elsa och Nicklas är väsentligt snyggare än de andra, så de hänger förmodligen ihop. De verkar också ha coolast jobb. Personer som är ambitiösa och framåt paras ofta ihop, men med dåligt resultat. Rosanna och Christopher är det lysande undantaget, där väl ingen riktigt fattar hur det vände efter den usla starten. För den här projektledaren och konsulten tror jag snarare att de ryker ihop tidigt och aldrig räddar upp det.

Övriga deltagare bildar två snäll-par med hyfsat jämnt fördelad attraktivitet. Bra förutsättningar, men det kan fortfarande bli både tacopar och Torstastasia av det. Oavsett utfall lär det bli tråkigt att titta på.

Sådär, där har vi vintersäsongen. Vi ses om ett par månader!
Citera
2024-09-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue

Samkönade par har aldrig funkat i någon säsong i något land, så det enda intressanta är väl att spekulera i varför de här två kommer att krasha.

Stämmer inte. Ett lesbiskt par håller ihop i den engelska versionen:

Are Jenna and Zoe still together?
Fans were buzzing to see both Jenna and Zoe rock up to the reunion dinner together, declaring their love for each other. After two years of sharing cute photos together on social media, showing they are very much in love, their June 2024 announcement proved the experiment most certainly worked for them - as the pair are now happily engaged!

https://hellorayo.co.uk/hits-radio//entertainment/celebrity/mafs-uk-jenna-zoe-engaged/

Även ett bögpar håller troligtvis ihop i den engelska versionen.
Citera
2024-09-23, 22:05
Medlem
Citat:
Och här är lite bilder: https://www.instagram.com/expressen/p/DADVIrfKcp3/?img_index=1

SVT är rätt förutsägbara, så även den här säsongen lär vara lätt att förutspå. Häng me'...

De två äldre männen är uppenbart ihopparade med varandra (rätt få kvinnor drömmer om 20 års åldersskillnad). Samkönade par har aldrig funkat i någon säsong i något land, så det enda intressanta är väl att spekulera i varför de här två kommer att krasha.
Skäggfarbrorn är "politiskt engagerad". Eftersom han känt sig manad att ta upp det kan man anta att hans åsikter ligger åt vänster (högerfolk har sällan samma tvång att skryta med sitt engagemang). Vänstermänniskor är generellt trångsynta och inskränkta, vilket lär funka halvbra med en levnadsglad sydamerikan. Jag gissar att det tar slut när Hector vid något tillfälle inte orkar visa upp godkänd nivå av engagemang för nåt av skäggets otaliga hjärtefrågor, eller kanske för att han råkar erkänna att han en gång för 20 år sedan röstade på KD i ett kommunalval. Over and out!

Elsa och Nicklas är väsentligt snyggare än de andra, så de hänger förmodligen ihop. De verkar också ha coolast jobb. Personer som är ambitiösa och framåt paras ofta ihop, men med dåligt resultat. Rosanna och Christopher är det lysande undantaget, där väl ingen riktigt fattar hur det vände efter den usla starten. För den här projektledaren och konsulten tror jag snarare att de ryker ihop tidigt och aldrig räddar upp det.

Övriga deltagare bildar två snäll-par med hyfsat jämnt fördelad attraktivitet. Bra förutsättningar, men det kan fortfarande bli både tacopar och Torstastasia av det. Oavsett utfall lär det bli tråkigt att titta på.

Sådär, där har vi vintersäsongen. Vi ses om ett par månader!
Ok då vet vi att du tycker att Niklas och Elsa är snyggast. Själv är jag inte helt övertygad om att de tillhör de mest attraktiva, dels pga bilderna dels pga deras beskrivningar. Elsa, globetrottern som vill ha en snubbe hemma som väntar på henne när hon reser runt, låter ju minst sagt självupptagen, alternativt ha svårt för grundläggande svenska. Lag och ordning-mannen Niklas, som ibland kan busa till det med ett ENSTAKA glas vin, ser ut som valfri vikarie man hade på mellanstadiet. Och så spännande jobb har de väl ändå inte, vad det nu har med saken att göra. Du är med på att konsult ofta är en halvt arbetslös timvikarie med f-skatt?

Självklart har Hector det mest imponerande arbetet som musikalartist och danslärare, och det säger jag som någon som hatar musikaler. Ninni som mäklarassistent har det värsta, vara assistent till ett smilande rövhål i förhoppning om att en dag själv få vara rövhålet. Dina favoriter projektledar-Niklas och konsult-elsa är väl någonstans där emellan, men det beror också på att deras yrkestitlar säger absolut inget om vad de arbetar med.
Senast redigerad av Bastukuk 2024-09-23 kl. 22:19.
Citera
2024-09-26, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Som synes av alla dina inlägg som dryper av personangrepp är det allt du har att komma med. Tydligt också att det är två saker som provocerar dig; det ena är argument och det andra är kritik mot deltagaren Carro…

Nyss var det ju Idas utseende som provocerade mig? Hur ska du ha det?
Citera
2024-09-26, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Stämmer inte. Ett lesbiskt par håller ihop i den engelska versionen:

Are Jenna and Zoe still together?
Fans were buzzing to see both Jenna and Zoe rock up to the reunion dinner together, declaring their love for each other. After two years of sharing cute photos together on social media, showing they are very much in love, their June 2024 announcement proved the experiment most certainly worked for them - as the pair are now happily engaged!

https://hellorayo.co.uk/hits-radio//entertainment/celebrity/mafs-uk-jenna-zoe-engaged/

Även ett bögpar håller troligtvis ihop i den engelska versionen.

Angående samkönade par så har de väl bara haft med några få sådana, vad jag vet. Av samtliga par i programmet, oavsett kön/läggning, så är det väldigt låg procent som fortsätter att vara gifta. Ja, bara några enstaka, vad jag vet. Om man då har i åtanke hur låg procent av paren som är samkönade så är det kanske inte så konstigt att det inte är så många av dem som forsatt att vara gifta.

Det är antagligen färre homosexuella som söker till programmet. Samtidigt har produktionsteamet kanske ett intresse i att ta med samkönade par för mångfaldens skull (de får antagligen kritik på det området). Då kan de kanske inte ställa lika höga krav på att personerna i de samkönade paren ska "matcha" varandra, jämfört med de heterosexuella paren då de har många fler sökande att välja bland.
Citera
2024-09-26, 23:40
Medlem
Var anledningen för Emmy och Linnea att söka till programmet att de ville bli influencer? Speciellt Linnea gör allt för att bli känd inte minst hennes ”gomorris” bilder på instagram och att hon är gravid med en karl hon känt hur länge? Börjar mer och mer tycka synd om Jim. Stackaren har nästan försvunnit helt efter att blivit uthängd.
Citera
2024-09-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Deltagare säsong 11:

Nicklas, 34, projektledare, Örebro

”Följer lag och ordning och lagar mängder av paj i längtan efter någon att dricka ett enstaka glas med”.

Andreas, 26, lärare, Järvsö

”En norrlänning som hatar snö som söker pratglad att lyssna till.”

Elsa, 27, konsult, Göteborg

”Outtröttlig globetrotter som saknar någon att komma hem till.”

Hector, 40, musiklärare & dansare, Stockholm

”Sprudlande musikalartist som söker välvårdad intellektuell.”

Adam, 30, jurist, Stockholm

”Kan ett korttrick och kör stand-up, går igång på EQ och kvicktänkthet.”

Selma, 27, sjukhusadministratör, Malmö

”Är rädd för havet men älskar att snorkla och längtar efter någon som kan IT.”

Magnus, 46, sales manager, Stockholm

”Politiskt engagerad frankofil som söker någon med snygga muskler att gå på opera med.”

Ninni, 26, mäklarassistent, Täby

”Letar efter någon snäll som gillar hemmakvällar och hundpromenader.”

Min gissning:
Adam och Ninni
Elsa och Nicklas
Selma och Andreas
Magnus och Hector

Kul med bögpar! Är nog få homosexuella som söker till programmet så är säkert extra svårt att få till en fungerande match. Men vem vet, det kanske slår sexuella gnistor om inte annat!
Citera
2024-09-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Det är antagligen färre homosexuella som söker till programmet. Samtidigt har produktionsteamet kanske ett intresse i att ta med samkönade par för mångfaldens skull (de får antagligen kritik på det området). Då kan de kanske inte ställa lika höga krav på att personerna i de samkönade paren ska "matcha" varandra, jämfört med de heterosexuella paren då de har många fler sökande att välja bland.
Min tanke också. Rätt ofta känns det som att "matchningen" har gått ut på att bägge verkar gilla killar, vilket experterna tagit som tillräckligt för äktenskap. Lite tunt.

Utöver allt annat som är svårt i en relation, så verkar det också som att gaydeltagarna ofta har olika förhållande till sin egen homosexualitet. Sam som var med för ett par år sedan verkade t.ex ha en fot kvar i garderoben, medan hans matchning var någon slags tidig Edvin Törnblom som körde standup-shower om att vara gay. Lite lika var det ju med Ica-bögen och party-bögen senast: Ica-killen ville bara vara en vanlig kille och kolla hockey med sina straighta killkompisar, medan partykillen verkade vilja "ta kampen" och gå i pridetåg etc. Sånt ställer såklart till det.

Vi får väl se hur det funkar med glade Hector och hans Yngve Gamlin-hangaround.
Citera
2024-09-28, 17:15
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:

De två äldre männen är uppenbart ihopparade med varandra (rätt få kvinnor drömmer om 20 års åldersskillnad).
Hur kan du veta att dom är bögparet bara för ett dom har samma ålder, låt mig citera RIckard WOlf
"vackra pojkar, vackra män"
Det hade ju varit kuligare om svt hade parat ihop en ung thailändska med en 46 åring man som ska vara hög som ett hus

Är detta vinterskrudsäsongen?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-09-28 kl. 18:11.
Citera
2024-09-28, 17:48
Medlem
Crapmagics avatar
Lesbisk debut för Elsa-Nicklas

Citat:
Ursprungligen postat av Bastukuk
Ok då vet vi att du tycker att Niklas och Elsa är snyggast. Själv är jag inte helt övertygad om att de tillhör de mest attraktiva, dels pga bilderna dels pga deras beskrivningar..
Japp, vad folk har för snygg preferenser ger ofta en bra bild över hur dom själva ser ut då man ofta dejtar på sin egen utssendeskala Nicklas är världens äldsta 34 åring vad jag kan se & jag kan inte utesluta att han är den oväntade tuta-&-kör bögen
Citat:
Nicklas, 34, projektledare, Örebro
Följer lag och ordning och lagar mängder av paj i längtan efter någon att dricka ett enstaka glas med”.
Elsa är nån slags borderline på snyggskalan, svårt att avgöra på bara den bilden.

Selma har bäst nylle pga av rätt skallform & årets lovely näsring, så nu vet ni det, det vore ju för bedrövligt ifall svt gör det enkelt för sig och matchar henne med Hector, bara för att båda är svartskallar ( ett annat ord för svarthårig bara)

Citat:
Min tanke också. Rätt ofta känns det som att "matchningen" har gått ut på att bägge verkar gilla killar, vilket experterna tagit som tillräckligt för äktenskap. Lite tunt.

Utöver allt annat som är svårt i en relation, så verkar det också som att gaydeltagarna ofta har olika förhållande till sin egen homosexualitet. Sam som var med för ett par år sedan verkade t.ex ha en fot kvar i garderoben, medan hans matchning var någon slags tidig Edvin Törnblom som körde standup-shower om att vara gay. Lite lika var det ju med Ica-bögen och party-bögen senast: Ica-killen ville bara vara en vanlig kille och kolla hockey med sina straighta killkompisar, medan partykillen verkade vilja "ta kampen" och gå i pridetåg etc. Sånt ställer såklart till det.

Jag tror inte att Hector är bögen, utan en slamkrypare där vi ska tro att han är det bara för att han är danslärare i baskisk styrdans?

Adam! rödhåriga män har dålig uppklarningsprocent i detta program, jag tror inte han kan bryta den klubbens förbannelse då han går igång på EQ istället för EQ, vilket indikerar att han är hanrej & hyser en usel kvinnosyn där hon kräver IQ men han kräver EQ-förståelse tillbaka från henne för sina egentids handikapp, Nye Labero....han kan 1 korttrick, min gissning är man bör kunna 2 kortrick om man vill imponera på en pot partner & 0 korttrick för att impa på mig, kan också vara bög 2 men det är framåtippade odds på det

Citat:
Magnus, 46, sales Manager, Stockholm
”Politiskt engagerad frankofil som söker någon med snygga muskler att gå på opera med”.
Mig lurar ni inte svt, Magnus må vare bögen! ett sånt där skägg är ju enormt oattraktivt though.
Politiskt engagerad, bergis lokalpolitiker för partiet 'Operativ' samling eller nått liknande

Här är den ersatta deltagaren Georg 19 https://www.instagram.com/p/DAdcSoYsfLl/ som blev utslängd i sista stund
Senast redigerad av Crapmagic 2024-09-28 kl. 18:26.
Citera
2024-09-28, 18:17
Medlem
Crapmagics avatar
Snubbe, gubbe, jävla man, bäst du börjar springa för här ser du en kille som hatar di

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Indeed. Osympatisk Lina 2 spår jag.

Varför är alla kvinnliga deltagare 26 år medans männen är 30, 40 och 46?! Nåt nytt grepp för att hindra tjejerna att anmäla nya övergrepp och vara allmänt oerfarna och osäkra?
46-åringen verkar ju otäck.
Och vad personlighetslöst att ”längta efter någon som kan IT” bara för att hon jobbar som administratör 🤨.
Trevligaste killarna är juristen och läraren, trevligaste tjejen är hon som längtar efter hundpromenader.
”Globetrottern” som ser fram emot en partner utan eget liv som bara sitter och väntar på henne är årets Carro/Lina-casting.
Därför att ni kvinnor har en fetisch för att mannen ska vara 4-5 år äldre helst för då han hunnit känslomossigt mogna samt hunne jobbat upp sig på den åtråvärda karriärstegen & kan hiva in mer sprängdeg till hushålle

Så när svt fått fatt sina 27 åriga tittarlockfåglar så måste han i sin tur vara strax över 30, svt anpassar sig till marknaden, det kommer att sticka i ögonen ifall 40 plusarna inte är bögar med varandra det håller jag med om, men jag tror inte svt vågar utmana, för det blir ju fördomsfullt åt båda hå(l)len
Senast redigerad av Crapmagic 2024-09-28 kl. 18:43.
Citera
2024-09-28, 20:21
Avslutad
Citat:

Ibland är det kanske bara ett spel för galleriet. Att de betalar två homosexuella personer - som vill synas i tv och/eller tjäna pengar - för att vara med i programmet, för att de vill visa på "mångfald". Lite som nåt slags skådespelaruppdrag. Det så kallade "gay-alibit".

Tänker på en tv-serie som hette "Den rätte för Rosing", som gick ut på att Linda Rosing (b-kändis från nån dokusåpa?) skulle få hjälp med att hitta kärleken. Liknande upplägg som i "Bonde söker fru", med speed-dejting, gruppdejter, romantisk weekend och "slutval" i sista avsnittet. Men egentligen var Linda Rosing redan i förhållande när programmet spelades in. Och killen som till slut blev den lycklige, utvalde var - om jag inte minns helt fel - egentligen gay. Även i "Bonde säker fru" har det förekommit att deltagare varit i förhållanden men ändå medverkat i programmet och låtsats vara singlar. Det är nog inte helt ovanligt att det går till så.
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-09-28 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in