2024-09-17, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Åh, jag förstår. Det kan hända den bästa. Du är jätteduktig som vet så mycket, bra jobbat verkligen! Och du kan vara alldeles lugn för jag skämtade bara. Har inte sett Rosanna näck men mig veterligen har hon ingen piercing.

Citat:
Jag orkade helt enkelt inte med dina ifrågasättanden. Visste ärligt talat inte vad jag skulle svara på dina va va va??? Du är väldigt bossig, en riktig besserwisser som alltid vet bäst. Så fort nån skriver nånting så hoppar du på och ställer till svars, kritiserar och tillrättavisar. För du vet ju bäst. Enligt dig själv. "Kan vi prata om det", skriver du. Men du är inte intresserad av att prata som i att diskutera utan du vill föreläsa och berätta hur det ligger till. Det verkar jag inte vara ensam om att tycka (fast ingen säger det för att de inte pallar bli avstängda). Du saknar självinsikt men sätter en herrans massa etiketter på andra. Och det är därför du inte fattade varken att jag skämtade eller vad som var poängen med det skämtet. Du sabbar tråden så jag lämnar. Det är väl det du vill antar jag - att få ha tråden i fred och skriva långa fantasifulla uppsatser.

Citat:
Personen jag svarade (angående Carro) bredde ut texten om vilken motbjudande kropp Carro har, enligt honom. Samma användare har tidigare i tråden sågat de flesta av deltagarnas utseenden på ett onödigt nedlåtande sätt. Till exempel har han skrivit att Emys ansikte är missbildat och liknande överdrivna uttalanden. Man behöver inte tycka att alla är snygga men man behöver inte uttrycka sig onödigt elakt.

Om vi säger att det är så att jag är "grovt provocerad" av att alla inte tycker att Carro är snygg, so what? Den enda som verkar ha problem med mina åsikter är du. Jag får väl tycka vad jag vill? Vad spelar det dig för roll?

”Man behöver inte uttrycka sig onödigt elakt”. Självinsikten blomstrar.
Citera
2024-09-18, 05:34
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Ny säsong 3 oktober! https://www.svtplay.se/video/j16gZ9Q/gift-vid-forsta-ogonkastet/1-matchningen?info=visa
Citera
2024-09-18, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
”Man behöver inte uttrycka sig onödigt elakt”. Självinsikten blomstrar.

Så bra att du har självinsikt. Då inser du att du är en besserwisser.
Citera
2024-09-18, 09:25
Medlem
herrgurkas avatar
Deltagare säsong 11:

Nicklas, 34, projektledare, Örebro

”Följer lag och ordning och lagar mängder av paj i längtan efter någon att dricka ett enstaka glas med”.

Andreas, 26, lärare, Järvsö

”En norrlänning som hatar snö som söker pratglad att lyssna till.”

Elsa, 27, konsult, Göteborg

”Outtröttlig globetrotter som saknar någon att komma hem till.”

Hector, 40, musiklärare & dansare, Stockholm

”Sprudlande musikalartist som söker välvårdad intellektuell.”

Adam, 30, jurist, Stockholm

”Kan ett korttrick och kör stand-up, går igång på EQ och kvicktänkthet.”

Selma, 27, sjukhusadministratör, Malmö

”Är rädd för havet men älskar att snorkla och längtar efter någon som kan IT.”

Magnus, 46, sales manager, Stockholm

”Politiskt engagerad frankofil som söker någon med snygga muskler att gå på opera med.”

Ninni, 26, mäklarassistent, Täby

”Letar efter någon snäll som gillar hemmakvällar och hundpromenader.”
Citera
2024-09-18, 09:43
Medlem
Magnus och Hector låter som världens härligaste par. Alla andra känns tråkiga och förutsägbara, "jag gillar hemmakvällar med film och att resa, och kanske ett ENSTAKA glas vin", för att sammanfatta dom alla.
Citera
2024-09-18, 14:32
Medlem
Antar att det blir:

Hector och Magnus

Elsa och Adam

Ninni och Andreas

Selma och Nicklas

Ska bli kul att se om jag har rätt, men ja, väldigt många helylle hemmasittare här. Men det är väl kanske just därför det har varit svårt att hitta någon.
Citera
2024-09-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Antar att det blir:

Hector och Magnus

Elsa och Adam

Ninni och Andreas

Selma och Nicklas

Ska bli kul att se om jag har rätt, men ja, väldigt många helylle hemmasittare här. Men det är väl kanske just därför det har varit svårt att hitta någon.
Tror du kan ha rätt, eventuellt att Nicklas-Selma och Elsa-Adam ska byta med varandra.
Citera
2024-09-19, 09:11
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Intressant hur hon valt att uttrycka sig. Hon är ute och reser mycket, men vill ha någon att komma hem till istället för någon att resa tillsammans med?

Visst, jag övertolkar nog den meningen, men tycker att det är lite speciellt formulerat.
Citera
2024-09-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Intressant hur hon valt att uttrycka sig. Hon är ute och reser mycket, men vill ha någon att komma hem till istället för någon att resa tillsammans med?

Visst, jag övertolkar nog den meningen, men tycker att det är lite speciellt formulerat.

Tänker samma, det står ju ”Outtröttlig globetrotter” så tydligt hon inte tänker sluta. Får mig tänka på äldre sjömän som kommer hem till kärringen och barnen ibland med historier och sjukdomar från den stora världen.
Citera
2024-09-20, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Indeed. Osympatisk Lina 2 spår jag.

Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Deltagare säsong 11:

Nicklas, 34, projektledare, Örebro

”Följer lag och ordning och lagar mängder av paj i längtan efter någon att dricka ett enstaka glas med”.

Andreas, 26, lärare, Järvsö

”En norrlänning som hatar snö som söker pratglad att lyssna till.”

Hector, 40, musiklärare & dansare, Stockholm

”Sprudlande musikalartist som söker välvårdad intellektuell.”

Adam, 30, jurist, Stockholm

”Kan ett korttrick och kör stand-up, går igång på EQ och kvicktänkthet.”

Selma, 27, sjukhusadministratör, Malmö

”Är rädd för havet men älskar att snorkla och längtar efter någon som kan IT.”

Magnus, 46, sales manager, Stockholm

”Politiskt engagerad frankofil som söker någon med snygga muskler att gå på opera med.”

Ninni, 26, mäklarassistent, Täby

”Letar efter någon snäll som gillar hemmakvällar och hundpromenader.”

Varför är alla kvinnliga deltagare 26 år medans männen är 30, 40 och 46?! Nåt nytt grepp för att hindra tjejerna att anmäla nya övergrepp och vara allmänt oerfarna och osäkra?
46-åringen verkar ju otäck.
Och vad personlighetslöst att ”längta efter någon som kan IT” bara för att hon jobbar som administratör 🤨.
Trevligaste killarna är juristen och läraren, trevligaste tjejen är hon som längtar efter hundpromenader.
”Globetrottern” som ser fram emot en partner utan eget liv som bara sitter och väntar på henne är årets Carro/Lina-casting.
Senast redigerad av Undringar 2024-09-20 kl. 12:13.
Citera
2024-09-20, 12:07
Avslutad
Ah, I see. Läskiga 46-åringen som gillar snygga muskler på opera ska matchas med musikalartisten. Tänkte väl att det var väldigt få kvinnor.
Citera
2024-09-20, 12:12
Avslutad
Citat:
Så bra att du har självinsikt. Då inser du att du är en besserwisser.

Som synes av alla dina inlägg som dryper av personangrepp är det allt du har att komma med. Tydligt också att det är två saker som provocerar dig; det ena är argument och det andra är kritik mot deltagaren Carro…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in