2024-05-31, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tycker att vi båda har rätt. Jag är kvinna själv. Jag resonerade inte som jag teoretiserar när jag var i hennes ålder för jag hade redan hittat min drömprins några år tidigare då, där var det verkligen att jag blev jättekär och sen var han bäst på alla andra sätt också. Men det jag insåg några år senare ännu mer är att såna som han inte växer på träd. Jag vet ingen bättre, jag vet några män som är bra partners och fäder och är hyfsat attraktiva, och de är ju också upptagna. Sen tycker jag att jag stött på så många par i 30-årsåldern med barn, medelklass, där jag undrar om de verkligen är attraherade av varandra eller bara ville gifta sig och skaffa familj.
Vi får väl se hur det står till med dem i slutet av programmet men jag tycker de verkar ha identisk humor, hon vet bara inte om att hon är likadan.

Skulle alla leta efter den perfekta partnern skulle det bli 0 barn gjorda. Noll.

Livet är inte som en romantisk komedi.
Citera
2024-05-31, 13:39
Medlem
vonblixens avatar
Jag lyssnade på Ursäkta, Sveriges största podd, och där gick Edvin Törnblom ut med att han kände "produktionen", och att han fått reda på att Jimmy pullat Linnea (alltså stoppat in fingrarna i hennes fitta), när hon låg och sov.

Är det verkligen sant?
Eller varför skulle Edvin Törnblom gå ut med det annars?
Citera
2024-05-31, 13:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Jag lyssnade på Ursäkta, Sveriges största podd, och där gick Edvin Törnblom ut med att han kände "produktionen", och att han fått reda på att Jimmy pullat Linnea (alltså stoppat in fingrarna i hennes fitta), när hon låg och sov.

Är det verkligen sant?
Det var väl någon här i tråden som skrev ifjol direkt efter förra årets säsong sa sig ha inside att det skulle bli en praktskandal eller liknande denna säsongen med att någon deltagaren skulle begått våldtäkt eller liknande?

Jag har definitivt en känsla av att det gått betydligt värre till än vad det har getts sken av. Betydligt värre än att det varit "intimt tafsande i sömnen".

Dels sett till det otydliga i att vi inte riktigt får reda vad som egentligen hänt plus att Kalle inte ens försöker anstränga sig att hjälpa till för en fortsättning eller alls vägleda. Utan det är han som bjuder snarare in Linnéa till att avsluta.
Senast redigerad av Steff83 2024-05-31 kl. 13:54.
Citera
2024-05-31, 14:03
Avslutad
Citat:

Är det verkligen sant?

Det riktigt äckliga är att han inte blivit nedringd av media för sina uttalanden och att ingen i produktionen gått ut och sågat honom för det. Som Maria Farm karaktärsmördade Roland Paulsen och psykologen Jenny (glömt efternamnet, känd psykolog och författare) för att de kritiserat experternas etik. Länkade till artiklarna på instagram och lät kommentarsfältet översvämmas av hat mot både Roland och Jenny. Men INGEN av ”experterna” går ut och skriver typ ”Det här är över gränsen, så här får inte programledare uttala sig, det här är förtal”.
Eller skulle det ha varit experterna själva som sagt det till honom eller vad?!
Alla journalister låtsas om som att han inte sagt det, han verkar ha hållhakar på varenda journalist.
Citera
2024-05-31, 14:33
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Kvinnor gillar töntar. Ingen normal människa vill bilda familj med en man som är ”cool” (Ola Rapace? Persbrandt?) . Då är hon bra trasig.

Ja, och kvinnor som är töntar själva finns det ju också gott om, så det går jämt ut den vägen.
Citera
2024-05-31, 14:45
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:

Är det verkligen sant?

Sa han det i podden ordagrant? Vill gärna inte ge podden fler lyssningar än vad den behöver. Jag har förstått det som att han bara sa att "någon i programmet" gjort det, men är det ett nytt avsnitt kanske?
Citera
2024-05-31, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Sa han det i podden ordagrant? Vill gärna inte ge podden fler lyssningar än vad den behöver. Jag har förstått det som att han bara sa att "någon i programmet" gjort det, men är det ett nytt avsnitt kanske?

Gick just in och lyssnade och mycket riktigt säger han ”någon i programmet” men också att kvinnan valt att fortsätta experimentet trots händelsen.

Hela grejen känns verkligen olustig! Om det är sant, varför avbröt inte SVT deras fortsatta medverkan? Om det inte är sant, varför har ingen dementerat?
Citera
2024-05-31, 15:16
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXPellessonzX.2
Kan någon bekräfta att detta är Rawa Majids CV som han använde för att söka tjänsten hos Iran? En anonym källa ..

https://gofile.io/d/eAgZYg

Ska han vara med i nästa säsong av gift första ögonkastet?
Citera
2024-05-31, 15:35
Medlem
Citat:

Är det verkligen sant?

Så det är därför alla kvinnor på facebook skällt ut mig och kallat mig för våldtäktsskrammare osv när jag diskuterat saken utan att veta om detta ovan? Dvs alla kvinnor på facebook förutsätter att detta är sant men vill inte påpeka det offentlig på facebook?
Citera
2024-05-31, 15:46
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jo, tjena, dom är fortfarande tillsammans och är fortfarande gifta och bor ihop.
Spolier. Men hur kan du veta det och i vilken stad bor de? Länk.
Citera
2024-05-31, 15:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Spolier. Men hur kan du veta det och i vilken stad bor de? Länk.
Alltså. Det är hur enkelt som helst ta reda på själv om man är nyfiken. Ratsit är bäst. Dom följer folkbokföringen närmast. Folk här har ju med spoilers avslöjat hur det ser ut för dom andra paren med tidigare.
Citera
2024-05-31, 15:52
Medlem
Storstark68s avatar
Kan de inte låta paren se på lite porrfilm efter att de druckit några öl? Sånt borde ju öka kåtheten och ge tittarna mer valuta för tv-avgiften. Skippa romansdravlet och skapa intima scener med stönande par. Det skulle även sätta fart på barnafödandet i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in