Citat:
Ursprungligen postat av
CrystalMesh
Va fan, ska hon bli ännu en influenser-charlatan, har vi inte tillräckligt av dem redan… Finns det verkligen så pass mycket folk att lura på sin ”healing” och ”andliga vägledning” att hon tjänar pengar på detta tro? Eller är det en side hustle för henne?
Det kryper i hela kroppen när jag läser sådant här. Att ha gått igenom egen skit kan absolut vara en fördel om man vill arbeta med att hjälpa andra, men det är liksom inte det som gör en till en bra behandlare. Man behöver rätt läggning, utbildning, handledning, praktisk erfarenhet och ett klientfokus (före ett me, me, me fokus).
Bella framstår som ännu en av alla dessa som istället för att fokusera på att ta itu med sitt eget, fått för sig att hon har någon oklar medfödd förmåga att hjälpa andra. Det är sjukt problematiskt eftersom sårbara individer sällan är i en position där de kan bedöma om de möter en seriös behandlare eller någon som bara lajvar. Självutnämnda helgon saknar verklighetsförankring.
Att hon därtill skriver att hon påbörjade socionomutbildningen men kände att "systemet saknade flexibilitet och förändringsvilja", tolkar jag som att hon bara inte pallade utbilda sig, med allt vad det innebär. Hade hon sagt samma sak efter att faktiskt ha arbetat som socionom några år hade det varit en annan femma, eftersom hon då faktiskt skaffat praktisk erfarenhet. Istället lägger hon upp bilder på IG på sig själv i gloria och änglavingar strösslat med mumbojumbo-visdomar. Är det en del av det "system" med "flexibilitet och förändringsvilja" hon önskar sig?
Jag hade bara garvat om det inte vore för all skada hon kan åstadkomma. Hela grejen är fett oseriös.