2022-12-28, 19:51
Avslutad
Vad bra att hon pluggar till socionom.
Då kan hon ju bli soc kärring och suga mer blattekuk.
Citera
2023-01-01, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Vad bra att hon pluggar till socionom.
Då kan hon ju bli soc kärring och suga mer blattekuk.

Å herregud så rätt du har.
Citera
2023-02-17, 21:55
Medlem
Hon heter julieisabels på instagram.
(dock låst konto)
Citera
2023-06-26, 22:26
Avslutad
Något nytt?
Citera
2023-12-22, 05:40
Medlem
Undrar också; nån som ligger på någon uppdaterad info?
Citera
2024-08-24, 07:51
Medlem
Storebrossans avatar
Någon som kan ladda upp dom+fup igen då dom inte går att ladda ner längre?
Citera
2024-08-24, 08:53
Medlem
Jag glömmer aldrig hur poppis bella var bland kollegor och poliser. I fupen ligger hon med en polis och det skulle vara ett sista ligg, men dom låg gång på gång. Ett praktexempel på att det ibland är lättare för en ung snygg kvinna att flirta och ligga och få fördelar. Flera poliser på Norrmalm blev ledsna när Bella torskade. Faktiskt humor. Hon är en tjej som alltid klarar sig på ett eller annat sätt. Ni som inte läst fupen, gör det.
Citera
2024-08-26, 14:15
Medlem
FÖRUNDERSÖKNINGSPROTOKOLL B 10955-20: https://archive.org/details/solna-tr-b-10955-20-aktbil-2-forundersokningsprotokoll

DOM B 10955-20: https://archive.org/details/solna-tr-b-10955-20-dom-julie-skoglund
Citera
2024-09-22, 09:27
Medlem
Föga förvånande att hon idag är föreläsare. Hennes föreläsning går ut på att det är dåligt att knulla med gängkriminella.

https://spirribella.se/
Senast redigerad av Treschow 2024-09-22 kl. 09:46.
Citera
2024-09-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Föga förvånande att hon idag är föreläsare. Hennes föreläsning går ut på att det är dåligt att knulla med gängkriminella.

https://spirribella.se/

Va fan, ska hon bli ännu en influenser-charlatan, har vi inte tillräckligt av dem redan… Finns det verkligen så pass mycket folk att lura på sin ”healing” och ”andliga vägledning” att hon tjänar pengar på detta tro? Eller är det en side hustle för henne?
Citera
2024-09-22, 13:38
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalMesh
Va fan, ska hon bli ännu en influenser-charlatan, har vi inte tillräckligt av dem redan… Finns det verkligen så pass mycket folk att lura på sin ”healing” och ”andliga vägledning” att hon tjänar pengar på detta tro? Eller är det en side hustle för henne?

Det kryper i hela kroppen när jag läser sådant här. Att ha gått igenom egen skit kan absolut vara en fördel om man vill arbeta med att hjälpa andra, men det är liksom inte det som gör en till en bra behandlare. Man behöver rätt läggning, utbildning, handledning, praktisk erfarenhet och ett klientfokus (före ett me, me, me fokus).

Bella framstår som ännu en av alla dessa som istället för att fokusera på att ta itu med sitt eget, fått för sig att hon har någon oklar medfödd förmåga att hjälpa andra. Det är sjukt problematiskt eftersom sårbara individer sällan är i en position där de kan bedöma om de möter en seriös behandlare eller någon som bara lajvar. Självutnämnda helgon saknar verklighetsförankring.

Att hon därtill skriver att hon påbörjade socionomutbildningen men kände att "systemet saknade flexibilitet och förändringsvilja", tolkar jag som att hon bara inte pallade utbilda sig, med allt vad det innebär. Hade hon sagt samma sak efter att faktiskt ha arbetat som socionom några år hade det varit en annan femma, eftersom hon då faktiskt skaffat praktisk erfarenhet. Istället lägger hon upp bilder på IG på sig själv i gloria och änglavingar strösslat med mumbojumbo-visdomar. Är det en del av det "system" med "flexibilitet och förändringsvilja" hon önskar sig?

Jag hade bara garvat om det inte vore för all skada hon kan åstadkomma. Hela grejen är fett oseriös.
Citera
2024-09-22, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Det kryper i hela kroppen när jag läser sådant här. Att ha gått igenom egen skit kan absolut vara en fördel om man vill arbeta med att hjälpa andra, men det är liksom inte det som gör en till en bra behandlare. Man behöver rätt läggning, utbildning, handledning, praktisk erfarenhet och ett klientfokus (före ett me, me, me fokus).

Bella framstår som ännu en av alla dessa som istället för att fokusera på att ta itu med sitt eget, fått för sig att hon har någon oklar medfödd förmåga att hjälpa andra. Det är sjukt problematiskt eftersom sårbara individer sällan är i en position där de kan bedöma om de möter en seriös behandlare eller någon som bara lajvar. Självutnämnda helgon saknar verklighetsförankring.

Att hon därtill skriver att hon påbörjade socionomutbildningen men kände att "systemet saknade flexibilitet och förändringsvilja", tolkar jag som att hon bara inte pallade utbilda sig, med allt vad det innebär. Hade hon sagt samma sak efter att faktiskt ha arbetat som socionom några år hade det varit en annan femma, eftersom hon då faktiskt skaffat praktisk erfarenhet. Istället lägger hon upp bilder på IG på sig själv i gloria och änglavingar strösslat med mumbojumbo-visdomar. Är det en del av det "system" med "flexibilitet och förändringsvilja" hon önskar sig?

Jag hade bara garvat om det inte vore för all skada hon kan åstadkomma. Hela grejen är fett oseriös.

Ja det där är ju rätt oroväckande. Var i kontakt en del med olika behandlingshem runtom i Sverige för många år sedan (Nej inte pga eget missbruk utan var med koppling till mitt dåvarande jobb )och det var fan svårt ibland att skilja personalen från dom boende där. Typ halva personalen uppskattningsvis var ju pundare som lyckats vara rena ett tag. Inte direkt lämpligt kan man tycka men häpnadsväckande nog verkade många tro det var en fördel. Man får ju liknande vibbar av denna tjejs blogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in