Citat:
Nu fångade jag dig väl med fingrarna i syltburken? Att SE var kleptoman finns det väl inga belägg för?
Om det inte var för toapappershållarens placering i Idre som kanske hindrade SE från att stjäla hela rullen? Rent spekulativt rymmer SEs manbag ganska precis en halv vetelängd av den där flätade typen med kanel och pärlsocker som var populär på 80-talet.
Jag tycker det är konstigt om Tygförvaltningens revolver användes med ammunition tillverkad 1979 långt efter att SE slutat jobba på Tygförvaltningen.
Att SEs fingrar såg knotiga ut på bild var snarare orsakat av ledgångsreumatism än av "kleptomani".
Själv stal jag en penna en gång från försvarsmakten under min militärtjänstgöring, men jag har inte mördat någon statsminister än i denna dag. (Det var inte mycket bläck kvar i Bic-pennan så försvarsmakten gick inte miste om så mycket. Jag saknar alibi för det brottet, men det är preskriberat sedan länge.)
Om det inte var för toapappershållarens placering i Idre som kanske hindrade SE från att stjäla hela rullen? Rent spekulativt rymmer SEs manbag ganska precis en halv vetelängd av den där flätade typen med kanel och pärlsocker som var populär på 80-talet.
Jag tycker det är konstigt om Tygförvaltningens revolver användes med ammunition tillverkad 1979 långt efter att SE slutat jobba på Tygförvaltningen.
Att SEs fingrar såg knotiga ut på bild var snarare orsakat av ledgångsreumatism än av "kleptomani".
Själv stal jag en penna en gång från försvarsmakten under min militärtjänstgöring, men jag har inte mördat någon statsminister än i denna dag. (Det var inte mycket bläck kvar i Bic-pennan så försvarsmakten gick inte miste om så mycket. Jag saknar alibi för det brottet, men det är preskriberat sedan länge.)
Finns inga belägg alls för att SE var kleptoman, dock ger ha de vibbarna. Tveklöst. Med min tidigare erfarenhet på kontor så kan jag sorten.
Det vore höjden av magi (Labero ligger i lä) om SE kunde trycka in framtidens ammunition i den revolver han eventuellt la sina förmodade klåfingrar på.
Hans fingrar var sannolikt smått knotiga pga reumatismen eller av Artros.
Gällande vetelängden så är den väldigt populär än idag väl? Dock får jag vibbar att SE var en mandelkubb-kille, en sådan som fuktade tummen och fiskade upp alla bordet smulor. Och sådan ryms ju perfekt i hans slunga.
Skämt och sido så finns det faktiskt en viss möjlighet att han lade sina vantar på ett vapen vid tiden på Tygförvaltingen (oavsett dess tänkta och framtida funktion). Sedan gjorde han ju även ett gäng repövningar, men något säger mig att de främst nyttjade pistoler på dessa. Då jag själv lurade systemet att jag hade plattfötter är min erfarenhet i det närmaste noll på det området, ska sägas.
Men som sagt, att SE höll i mordvapnet känns inte vidare troligt, även om det inte kan uteslutas, så klart.