2024-09-16, 10:20
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Jag ser hellre tränad ut och är svag än stark och ser otränad ut.

Ja, det finns ju dom som gör plastikoperationer. För mig är det obegripligt.
Citera
2024-09-16, 10:24
Citat:
Jag fattar inte.
Speciellt denna kille, Hissy https://youtube.com/@hissy.0?si=UK5ouvj08sjlDBAJ (Kolla under shorts).

Han ser otränad ut, är inte ens stor, men är helt overkligt stark. Hur är det möjligt? Obegripligt.

Men är väl inte så kul för honom att se otränad ut.
Jag ser hellre tränad ut och är svag än stark och ser otränad ut.

https://youtube.com/shorts/3FWiore5Y...WTLexs-8z3ukcl

Se när han sätter ner hantlarna och de studsar mot knäna, något som inte stämmer.
Citera
2024-09-16, 10:34
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Tack.

Med tempot som jag bygger muskler så kommer jag snart att se minst dubbelt så vältränad ut som den där killen. Men jag räknar med att jag aldrig kommer kunna bli lika stark som han.
Vi är alla olika..

Ja, det behöver inte nödvändigtvis betyda att du kommer bli starkare än än mindre person men du får tänka på att träning inte behöver handla om det. Många tränar för att ha en bra form och hälsa, detta är bättre att satsa på än att försöka bli starkast i världen.
Citera
2024-09-16, 10:43
Medlem
Snart säger du väl att du blir förvånad över att det finns smarta människor som inte ser smarta ut.
Citera
2024-09-16, 10:58
Medlem
BorgeHs avatar
Det är inte ovanligt att mycket starka personer ser inte så svällande och upp-pumpade ut.

I vissa yrken blir de mycket starka men ser vanliga ut. Exempelvis bönder, skogsarbetare och byggnadsarbetare brukar vara ruggigt starka. Jag tror det beror på att de är vana att ta i, det handlar mycket om vilja att göra något. Vi andra ger oss fortare.
Citera
2024-09-16, 11:00
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Ja, det finns ju dom som gör plastikoperationer. För mig är det obegripligt.
Jag skulle förstås aldrig göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
https://youtube.com/shorts/3FWiore5Y...WTLexs-8z3ukcl

Se när han sätter ner hantlarna och de studsar mot knäna, något som inte stämmer.
Jag reagerade på exakt samma sak. Det ser väldigt misstänksamt ut.
Men han lyfter saker även bland allmänheten där andra försöker lyfta saker men klarar det inte, men han gör det. Långsökt att de är alla anlitade för att fejka.
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Ja, det behöver inte nödvändigtvis betyda att du kommer bli starkare än än mindre person men du får tänka på att träning inte behöver handla om det. Många tränar för att ha en bra form och hälsa, detta är bättre att satsa på än att försöka bli starkast i världen.
Finns inget rätt eller fel. Alla har sin subjektiva egna åsikt och smak.
Citera
2024-09-16, 11:07
Medlem
Han ser vältränad ut.
Citera
2024-09-16, 11:14
Medlem
davetheslaves avatar
Citat:
För att bli stark så måste man lyfta vikter. Och när man lyfter vikter så bygger man muskler.
Så det borde vara omöjligt att vara stark utan att ha mycket muskler.
Men ja vissa kroppar bryter tydligen mot fysiklagarna. Därav min förvåning.

På gym siktar män att köra hårt och mycket vikt, det gör att muskelbildandet blir stort, men ihåligt.

Mindre vikter i längre tid leder till mindre muskelbildning men mindre ihåligheter.
Citera
2024-09-16, 11:17
Medlem
Citat:
För att bli stark så måste man lyfta vikter. Och när man lyfter vikter så bygger man muskler.
Så det borde vara omöjligt att vara stark utan att ha mycket muskler.
Men ja vissa kroppar bryter tydligen mot fysiklagarna. Därav min förvåning.

Det finns ju många som använder musklerna på jobbet och aldrig varit på ett gym.

Inget konstigt alls.
Citera
2024-09-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Han ser vältränad ut.

Det tycker jag också.

Det går att träna på olika sätt.

Man kan träna för att få stora muskler och särskilt då stora synliga muskler.

Man kan träna för att få starka muskler och särskilt då starka muskler för att göra vissa moment.

Alla som tränar något av ovanstående blir "starka" sett till en normal person som inte tränar men om den som tränat för att bli stark - t ex lyfta hantlar från marken - så kommer han kunna göra detta överlägset. Han kommer kunna lyfta 70-kg hantlar utan problem medans han som tränat för att få stora muskler (särskilt då biceps osv) kommer ha stora problem.

Jämför en bodybuilder med en tyngdlyftare/styrkelyftare.
Citera
2024-09-16, 11:34
Medlem
ponykalles avatar
Den här killen Anatoly,ser visserligen tränad ut,men inte till den grad att lyfta enorma vikter.https://www.youtube.com/watch?v=paON5TmiH28
Citera
2024-09-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
På gym siktar män att köra hårt och mycket vikt, det gör att muskelbildandet blir stort, men ihåligt.

Mindre vikter i längre tid leder till mindre muskelbildning men mindre ihåligheter.

Ursäkta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in