2024-09-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Det kom en tårta också 😊👍

Med de obligatoriska plastblommorna
Citera
2024-09-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Det kom en tårta också 😊👍

Kan vara en de mest oaptitliga tårtor jag sett. Är det glasyr som kletats runt?
Citera
2024-09-14, 20:18
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Kan vara en de mest oaptitliga tårtor jag sett. Är det glasyr som kletats runt?

Två färdigköpta tårtbottnar, ett litet lager med vaniljsås (säkerligen färdigköpt), en stor sats med glasyr, lite jordgubbar och några oskalade physalis 😋
Citera
2024-09-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Två färdigköpta tårtbottnar, ett litet lager med vaniljsås (säkerligen färdigköpt), en stor sats med glasyr, lite jordgubbar och några oskalade physalis 😋
Hjälp vad torrt och sött haha
Citera
2024-09-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hjälp vad torrt och sött haha

Vaniljsås?!? Det har man ju till pajer?? Inte på en tårta?
Marsankräm vet jag en del breder som fyllning i tårtor ibland dock.
Citera
2024-09-14, 20:46
Medlem
Efter en snabb googling fyllde K år den 9 augusti. Blev det uppmärksammat överhuvudtaget? Jag tänker att det är väl inte hans kalas nu då. Och det är väl inte Lars kalas då hade hon fotat presenterna och hon har ju postat inbjudningar nyligen. Och hon själv har ju firat sin 30-års dag ett halvår snart. Är det mamman? Det var ju ändå Hannas koppar och blommor på tårtbilden.
Citera
2024-09-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Tror att det är grädde men skitsamma, den ser ändå ganska oaptitlig ut. Tårtan ser lika oengagerad och trött ut som Hanna.
Citera
2024-09-14, 21:23
Medlem
Förlåt men vem fan slänger på physalis MED SKALET KVAR på en tårta? 🤣
Citera
2024-09-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Efter en snabb googling fyllde K år den 9 augusti. Blev det uppmärksammat överhuvudtaget? Jag tänker att det är väl inte hans kalas nu då. Och det är väl inte Lars kalas då hade hon fotat presenterna och hon har ju postat inbjudningar nyligen. Och hon själv har ju firat sin 30-års dag ett halvår snart. Är det mamman? Det var ju ändå Hannas koppar och blommor på tårtbilden.
Mamman fyllde väl 50 i våras när dom firade på restaurang! Det verkar inte vara hennes bror eller sambo heller. Kanske Kebabens mormor eller morfar?
Citera
2024-09-14, 21:38
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Tror att det är grädde men skitsamma, den ser ändå ganska oaptitlig ut. Tårtan ser lika oengagerad och trött ut som Hanna.

Hahaha jaaa, då "sååå många frågat om receptet" så gissar att vi snart får veta 😂
Citera
2024-09-14, 21:39
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd

De ville väl ha lite "grönt" på tårtan som sticker av från allt processat socker 😍
Citera
2024-09-14, 21:42
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd

Typ alla?

Det är fullkomligt normalt och jag skulle våga säga mer vanligt än ovanligt att man använder physalis som garnityr på tårtor eller andra efterrätter och då med skalet på. Det är typ det som är hela grejen när man använder physalis som garnityr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in