Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Nej.
Det är ett stort problem. Man har betonat att H2 Green Steel tecknat bindande avtal med stora delar av Europas bilindustri. Detta är ett av EU:s gröna vansinnesprojekt som kommer att stå oss dyrt.
(FB) H2 Green Steel
Henriksson är väl certifierad lögnare vid det här laget eller?
Jag utgår ifrån att allt han säger är spinn och noga valda ord för att nå gränsen för vad man kan påstå, typ såhär:
Ja själva avtalet är bindande (som alla avtal...). ;-)
INNEHÅLLET i avtalet är däremot så klart en affärshemlighet och där kan det så klart finnas olika klausuler och friskrivningar.
Jag funderade ett tag vad bilföretagen egentligen kunde få ut av detta - men jag tror det gäller deras marknadsföring.
För H2:s del handlar det ju om att fejka en affärsplan så att man får ut lånegarantierna av Östros och Riksgälden.
Incitamenten för noggrant dressade lögner kan beräknas till 70 miljarder och Henrikson har därför anställt en hel stab av PR- folk och spinnfolk som vrider och vänder och analyserar varje uttalande och narrativ.
Jag bygger denna analys på de absurda saker han faktiskt sagt.
Om det är något område där H2 faktiskt har en ENORM KOMPETENS så är det PR. Ser man det ur den synvinkeln är det faktiskt ett imponerande företag.