Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 21:51
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Blev förvånad när Kamala sa att USA inte har några trupper i krigszoner för första gången det här seklet. Eftersom USA så gott som alltid är i krig så kunde det troligtvis inte stämma. Och mycket riktigt

Kamala ljög: "The Department of Defense has an official designation of active war zones, and currently, these include Syria, Yemen, Iraq, and Libya"

"There is also likely an unofficial war zone designated for Ukraine, in which U.S. soldiers are assisting the Ukrainian army in training and maintenance, if not other matters."

The United States of War
Citera
2024-09-12, 21:59
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det råder ju ingen som helst tvekan längre, Trump vågar inte möta Harris igen.
Hans kampanj har ju analyserat och kommit fram till att det hade inneburit ännu fler bakslag.
Hans yrande om partiskhet är ju bara dimridåer.
Hela Trumps kampanj är dimridåer. Den här debatten besannade nog Trumps kampanjs värsta farhågor, de har säkert försökt förbereda Trump men han var nog helt oemottaglig för det eftersom han är ett sånt stabilt geni. Säga vad man vill om Harris, men nog betalade det sig att hon fokuserade så hårt på att förbereda sig inför debatten. Och jag tror faktiskt att Trump nu faktiskt är riktigt rädd för Harris.

Min gissning är att Trump kommer att öka antalet rallyn för att få energi av magapubliken. Det kan bli en riskabel taktik, men han kanske låter Vance köra kampanjen i swingstaterna så att de åtminstone får lite TLC. Vi får se om Harris finansiella övertag kommer spela in, men hon lär åtminstone slippa debattera igen. Och hennes kampanj kommer nog inte låta Trumps ”jag vann visst” stå oemotsagt.
Citera
2024-09-12, 22:01
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Blev förvånad när Kamala sa att USA inte har några trupper i krigszoner för första gången det här seklet. Eftersom USA så gott som alltid är i krig så kunde det troligtvis inte stämma. Och mycket riktigt

Kamala ljög: "The Department of Defense has an official designation of active war zones, and currently, these include Syria, Yemen, Iraq, and Libya"

"There is also likely an unofficial war zone designated for Ukraine, in which U.S. soldiers are assisting the Ukrainian army in training and maintenance, if not other matters."

The United States of War
Nej, enligt DoD ljög inte Harris .
A Department of Defense official, speaking on background, told Vox, “An aspect of military service includes serving in locations where hostile actions may occur. Those locations are designated by executive order and/or the secretary of defense. However, it’s important to note that just because a service member is in one of these locations does not mean they are engaged in war. The US is not currently engaged in a war and does not have troops fighting in active war zones anywhere in the world.”
Citera
2024-09-12, 22:09
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Nej, enligt DoD ljög inte Harris .
A Department of Defense official, speaking on background, told Vox, “An aspect of military service includes serving in locations where hostile actions may occur. Those locations are designated by executive order and/or the secretary of defense. However, it’s important to note that just because a service member is in one of these locations does not mean they are engaged in war. The US is not currently engaged in a war and does not have troops fighting in active war zones anywhere in the world.”

"The U.S.-led campaign against the Houthi rebels, has turned into the most intense running sea battle the Navy has faced since World War II"
Citera
2024-09-12, 22:11
Medlem
Angående att Trump fegar ur för att han är rädd för Harris. Även om det, hur osannolikt det än låter, är så att Trump faktiskt tror att han vann och han skippar därför så tar det inte bort det faktum att han bara ser det som en popularitetstävling. Han tänker inte alls på att det amerikanske folket skulle dra nytta av att veta vad kandidaterna faktiskt står för och vill genomföra.
Citera
2024-09-12, 22:12
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
"The U.S.-led campaign against the Houthi rebels, has turned into the most intense running sea battle the Navy has faced since World War II"
”it’s important to note that just because a service member is in one of these locations does not mean they are engaged in war”
Citera
2024-09-12, 22:14
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
För att det kommer fuskas så han inte vinner.

Den tiden det tog från att folk såg skytten när Trump sköts till att SS sköt GM var över 2 min. Snipers tittade på hela tiden.

Kolla hur journalister beter sig mot Trump vs Harris eller någon annan för den delen.

Hör anklagelserna mot Trump, ologiska.
Deep state är korrupt. Brutalt korrupt. FBI är mega korrupta och ondskefulla.

Jag tror om jag var tvungen att välja att Trump kommer förlora. Men jag hoppas på motsatsen.

Har jag svarat tillräckligt nu?
Om han säger han gjorde hans bästa debatt så är det hans åsikt. Du kan inte säga att bara för jag tror att han talade sanning gällande döda barn och stulna husdjur betyder att han är allsmäktig och vet om han gjorde bättre ifrån sig än någonsin, det är i åskådarnas bedömning.
😊

När du nämner det.
Hans skottskada.
Såg inget av det.
Citera
2024-09-12, 22:17
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
”it’s important to note that just because a service member is in one of these locations does not mean they are engaged in war”
Pentagon och amerikanska militärledningen är troligtvis världens största lögnhalsar och propagandamakare.

"U.S, U.K. Launch Strikes Against Houthi Targets in Yemen"
Citera
2024-09-12, 22:18
Avslutad
Trump gör ingen mer debatt med Harris.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-staller-inte-upp-mot-harris/
Citera
2024-09-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Angående att Trump fegar ur för att han är rädd för Harris. Även om det, hur osannolikt det än låter, är så att Trump faktiskt tror att han vann och han skippar därför så tar det inte bort det faktum att han bara ser det som en popularitetstävling. Han tänker inte alls på att det amerikanske folket skulle dra nytta av att veta vad kandidaterna faktiskt står för och vill genomföra.
För en narcissist som ställs inför ett val mellan risk för ytterligare förnedring i en debatt eller att fokusera på att hålla MAGA-rallyn inför redan frälsta är valet enkelt. Partistrategerna lär slita sitt hår.

Han måste nå mittenväljarna, det gör han inte genom att tala inför frälsta.
Citera
2024-09-12, 22:20
Medlem
Citat:
Pentagon och amerikanska militärledningen är troligtvis världens största lögnhalsar och propagandamakare.

"U.S, U.K. Launch Strikes Against Houthi Targets in Yemen"
USA är världspolisen. De är inte i krig med ett land bara för att de bombar det.
Man får skilja på vilka länder som ger "combat pay" och vilka som är krigszoner.
Citera
2024-09-12, 22:21
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Ja jag tror i det läget så använder han militären för att ta tillbaka Alaska. Jag anser att Trump är en bra företagare och han driver landet som ett företag. Han gillar förhandlingar. Han har bra relationer med.sina fiender. Men i ett läge du beskriver så kommer han använda militären. vad annars.

Ska du dra liknelser där du jämför USA med Ukraina är du ett riktigt jävla retard eftersom Ukraina inte kan försörja sig själv överhuvudtaget.

Så då skall det inte skänkas bort någonting när han själv drabbas. Där håller jag med dig.

Som företagare är han ett stort misslyckat skämt. Har inte lyckats med någonting. Usel förhandlare.

Och det är tur du är så bekant med Ukraina. Gå du tillbaks till skolan och läs på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in