Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 20:38
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Men han kan inte kallas lögnare. Och fokus bör ju ligga på politiken men det gör det ju aldrig.
Trump vill ha fred och bättre ekonomi. Kamala vill ingenting men gör det hon blir tillsagd att säga/göra.

Vill och vill. Kan och kan.
Inget av det han säger leder till annat än pengar i hans (och familjens + vissa s k vänner) fickor.
Mästaren att bygga statsskuld och sabotera ekonomin.
Det han däremot gillade var den stalinistiska modellen att ge folket almosor när de inte längre kan klara sig själva.
Till det skulle han också förstatliga oljeutvinning till delar. Texas oljebaroner torde jubla.
Slicka diktatorer i röven var också en lysande del hos honom

Nä du. Han är och förblir en loser utan dess like.
Citera
2024-09-12, 20:38
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Men han säger ju att han vann.

Bästa debatten någonsin.
Varför tror du att han är körd?
För att det kommer fuskas så han inte vinner.

Den tiden det tog från att folk såg skytten när Trump sköts till att SS sköt GM var över 2 min. Snipers tittade på hela tiden.

Kolla hur journalister beter sig mot Trump vs Harris eller någon annan för den delen.

Hör anklagelserna mot Trump, ologiska.
Deep state är korrupt. Brutalt korrupt. FBI är mega korrupta och ondskefulla.

Jag tror om jag var tvungen att välja att Trump kommer förlora. Men jag hoppas på motsatsen.

Har jag svarat tillräckligt nu?
Om han säger han gjorde hans bästa debatt så är det hans åsikt. Du kan inte säga att bara för jag tror att han talade sanning gällande döda barn och stulna husdjur betyder att han är allsmäktig och vet om han gjorde bättre ifrån sig än någonsin, det är i åskådarnas bedömning.
😊
Citera
2024-09-12, 20:40
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Fan är det för fel på dig?! Otrevlig och dryg blandat med skitsnack. Fan har jag gjort dig?

Man skapar fred om man tar parterna till förhandlingsbordet. Man tvingar Ukraina dit genom att strypa biståndet. Ukraina kan inte vinna tillbaka sitt territorium.

Tar en gammal sak igen som du säkert kan svara på.
Scenariot är att Ryssen invaderar stora delar av Alaska och lyckas hålla sig fast. Trump är president och får av Macron, som bidragit med mycket vapen, till slut höra att nu får du ta dig till förhandlingsbordet.
Vi måste få fred och du får släppa till de områden som ryssen tagit. Basta.

Vad gör då Trump?
Någon idé?
Citera
2024-09-12, 20:44
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vill och vill. Kan och kan.
Inget av det han säger leder till annat än pengar i hans (och familjens + vissa s k vänner) fickor.
Mästaren att bygga statsskuld och sabotera ekonomin.
Det han däremot gillade var den stalinistiska modellen att ge folket almosor när de inte längre kan klara sig själva.
Till det skulle han också förstatliga oljeutvinning till delar. Texas oljebaroner torde jubla.
Slicka diktatorer i röven var också en lysande del hos honom

Nä du. Han är och förblir en loser utan dess like.
Vilket skitsnack. USAs ekonomi ökade, minimi lönerna ökade.
Vad tjänar du på dina lögner?
Citera
2024-09-12, 20:47
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tar en gammal sak igen som du säkert kan svara på.
Scenariot är att Ryssen invaderar stora delar av Alaska och lyckas hålla sig fast. Trump är president och får av Macron, som bidragit med mycket vapen, till slut höra att nu får du ta dig till förhandlingsbordet.
Vi måste få fred och du får släppa till de områden som ryssen tagit. Basta.

Vad gör då Trump?
Någon idé?
Ja jag tror i det läget så använder han militären för att ta tillbaka Alaska. Jag anser att Trump är en bra företagare och han driver landet som ett företag. Han gillar förhandlingar. Han har bra relationer med.sina fiender. Men i ett läge du beskriver så kommer han använda militären. vad annars.

Ska du dra liknelser där du jämför USA med Ukraina är du ett riktigt jävla retard eftersom Ukraina inte kan försörja sig själv överhuvudtaget.
Citera
2024-09-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
https://www.youtube.com/watch?v=VgsC_aBquUE&ab_channel=TheWallStreetJourna l

Tack.

Har kollat nu.

Väldigt uppenbart hur playead Trump blev av Harris. Han kan inte hantera att höra grejer som att folk går från hans Rallys. Genialt. Han svarar på det istället för att svara på moderatorernas frågor. Han är verkligen helt unik person. Sån extrem dåre. Om man kritiserar honom som person på något vis så tappar han det fullständigt.
Han framstod verkligen som en gammal, tråkig, galen gubbe.
Har aldrig sett honom så dålig retoriskt innan. De redan frälsta lär älska honom, dock. Lögner om att bebisar lagligt får avrättas och invandrare som äter husdjur går hem hos MAGA-snöflingorna. Men inte vann han över någon av de som ännu inte bestämt sig.
Citera
2024-09-12, 21:18
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ja jag tror i det läget så använder han militären för att ta tillbaka Alaska. Jag anser att Trump är en bra företagare och han driver landet som ett företag. Han gillar förhandlingar. Han har bra relationer med.sina fiender. Men i ett läge du beskriver så kommer han använda militären. vad annars.

Ska du dra liknelser där du jämför USA med Ukraina är du ett riktigt jävla retard eftersom Ukraina inte kan försörja sig själv överhuvudtaget.
Trump har på 45 års företagande bara ungefär lyckats fyrdubbla den halva miljard han ärvde av sin far, plus hans ägande i Truth Social som är så övervärderat att det får aktieexperter att hisna. Detta trots att Trump med familj och hantlangare bevisligen har ägnat sig åt konsekvent och idogt bedrägeri i alla år. Han har gjort ett antal konkurser, och både hans ’universitet’ och hans stiftelse har bevisats vara rent fusk. Att starta med en halv miljard, och vara god för två miljarder ett halvt sekel senare måste väl ändå betraktas som ett spektakulärt finansiellt fiasko!

Jämför med Warren Buffett, som hade några tusen dollar och 60 år senare är god för 144 miljarder utan några större skandaler. DET är en ”bra företagare”. En charlatan som Trump är bara…en charlatan.
Citera
2024-09-12, 21:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Tack.

Har kollat nu.

Väldigt uppenbart hur playead Trump blev av Harris. Han kan inte hantera att höra grejer som att folk går från hans Rallys. Genialt. Han svarar på det istället för att svara på moderatorernas frågor. Han är verkligen helt unik person. Sån extrem dåre. Om man kritiserar honom som person på något vis så tappar han det fullständigt.
Han framstod verkligen som en gammal, tråkig, galen gubbe.
Har aldrig sett honom så dålig retoriskt innan. De redan frälsta lär älska honom, dock. Lögner om att bebisar lagligt får avrättas och invandrare som äter husdjur går hem hos MAGA-snöflingorna. Men inte vann han över någon av de som ännu inte bestämt sig.

Det låter som att vi har sett samma debatt
Citera
2024-09-12, 21:25
Avslutad
trump vägrar fler debatter med harris.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-staller-inte-upp-mot-harris/

Jag tror det är slutet på Trump vi ser nu. Han såg så trött och gammal ut.
Citera
2024-09-12, 21:27
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Trump har på 45 års företagande bara ungefär lyckats fyrdubbla den halva miljard han ärvde av sin far, plus hans ägande i Truth Social som är så övervärderat att det får aktieexperter att hisna. Detta trots att Trump med familj och hantlangare bevisligen har ägnat sig åt konsekvent och idogt bedrägeri i alla år. Han har gjort ett antal konkurser, och både hans ’universitet’ och hans stiftelse har bevisats vara rent fusk. Att starta med en halv miljard, och vara god för två miljarder ett halvt sekel senare måste väl ändå betraktas som ett spektakulärt finansiellt fiasko!

Jämför med Warren Buffett, som hade några tusen dollar och 60 år senare är god för 144 miljarder utan några större skandaler. DET är en ”bra företagare”. En charlatan som Trump är bara…en charlatan.
Lilla gubben. Gör det bättre själv.
Han är en bra företagare.
Citera
2024-09-12, 21:27
Medlem
Glostrups avatar
Haha, nu får Trump smaka på sin egen medicin.
House Minority Leader Hakeem Jeffries (D-N.Y.) said Trump should have to undergo a cognitive test following his disastrous performance in this week’s presidential debate. “Should we demand that Trump take a cognitive test?” the New York Democrat posted on social media the night of the debate. “Dude is stumbling, fumbling and bumbling on the debate stage.”
Det är stor humor, och jag ser med förväntan fram emot att Trump hävdar att han ”aced the very hard test” förra gången (spoiler: det är inte svårt om man inte är dement).

Och till och med RFK håller med om att Trump blev mosad av Harris:
Robert F. Kennedy Jr: “Vice President Harris clearly won the debate in terms of her delivery, her polish, her organization and her preparation,” Mr. Kennedy said on Fox News on Wednesday, adding that while Mr. Trump “wins” on substance, “he didn’t tell that story.”
Trump kan försöka med sin vanliga taktik att säga motsatsen till vad som hänt och upprepa det tills folk tror på honom, men hans finansiärer lär inte gå på det. Trump kan definitivt få det svårare att entusiasmera stora donatorer, och det kan bli ödesdigert för honom.
Citera
2024-09-12, 21:28
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
trump vägrar fler debatter med harris.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-staller-inte-upp-mot-harris/

Jag tror det är slutet på Trump vi ser nu. Han såg så trött och gammal ut.
Med den patetiska förklaringen att han ”vann den första”

Var det inte Trump som ville ha en till men sa att Harris inte skulle våga ställa upp? Detta är helt klart slutet för Trump, och USA får i januari sin första kvinnliga president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in