Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 21:33
Medlem
coolabananer123s avatar
Ekonomi och säkerhet är prio för att leda ett land.
Glöm inte det ni som skriker att Trump.år.em IQ befriad nolla.
Citera
2024-09-12, 21:33
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Lilla gubben. Gör det bättre själv.
Han är en bra företagare.
Jag kan lova att jag hade lyckats bättre med en halv miljard dollar och 50 års horisont; jag hade kunnat sätta in pengarna på ett räntekonto och ändå blivit rikare än Trump. Trump är en högst medioker företagare, en bra företagare hade klarat sig bättre till och med utan att behöva bedra folk. Vad är det som får dig att tycka att Trump är en bra företagare? Vilka kriterier använder du för den analysen?

Trumps påstådda geni, vare sig det är företagande eller annat, kom definitivt inte fram i debatten. Den man som vi såg där är knappast en man som bör få sitta i ett stängt rum och tala med utländska ledare, eller hålla i en förhandling om något mer värdefullt än desserten på ålderdomshemmet.
Citera
2024-09-12, 21:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Galningen Sleepy Don hävdar att invandrarna i Springfield äter invånarnas hundar och katter och Kamala Harris bara står och skrattar åt idioten

https://www.wsj.com/video/theyre-eating-the-dogs-trump-makes-false-claim-about-migrants/8FCC5ED4-53B3-4FF0-B3FA-C04610C52080

Självklart påpekar moderatorerna att det inte finns några bevis för det och Trump-lägret blir arga för att de försöker censurera Sleepy Don. Men Sleepy Dons galna uttalanden är en anledning till att Kamala Harris nu fått stöd av över 200 republikaner
Citera
2024-09-12, 21:38
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Nu är det bestämt att Trump och Harris drabbar samman den 10:e september.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/harris-ger-klartecken-for-debatt/

Vad kan vi förvänta oss?
Vilka ämnen är mest heta? Abort? Vapenkontroll? Den okontrollerade gränsen mot Mexico? Trumps åtal? Ukraina? Gaza?
Nu är det bestämt att Trump tackar nej till en andra debatt.
Kanske läker han fortfarande såren...
Citera
2024-09-12, 21:38
Medlem
bombaccis avatar
Donald Trump insåg att han förlorade debatten och vågar inte ställa upp på en ny, avlösjar svt nyheterna precis. Kommer han kasta in handduken innan valet?
Citera
2024-09-12, 21:39
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Med den patetiska förklaringen att han ”vann den första”

Var det inte Trump som ville ha en till men sa att Harris inte skulle våga ställa upp? Detta är helt klart slutet för Trump, och USA får i januari sin första kvinnliga president.
Det är knappast slut än, Trump är fortfarande favorit - även om oddsen på spelbolagen börjar luta åt Harris. Det är väljarna som bestämmer, och inflationen under Biden är en fråga som ingen debattvinst i världen kan kompensera för.

Om Trump förlorar, så är det för att han inte har lyckats ställa om från sin vinnande taktik från valet han vann. Det är inte nytt längre, och folk vill se något mer än bara löften om att ”straffa alla som någonsin varit dumma mot Trump”. Trump borde falla för åldersstrecket, men jag är inte alls säker på att han gör det.

Swing states ser fortfarande rätt ljusröda ut, så min gissning är att det antingen blir independents som röstar med plånboken, eller förstagångsväljarna som avgör valet. Ekonomin kan ge Trump segern, men den yngre generationen kan välja Harris. Mina pengar (bokstavligen talat) är på Trump.
Citera
2024-09-12, 21:40
Medlem
Eftersom Trump, enligt honom själv, vann mot Harris, behöver han, enligt honom själv, inte möta henne igen i en tv-debatt. Han vann, enligt honom själv, trots att ABC:s moderatorer var emot honom, enligt honom själv. Trump kommer garanterat att vinna valet! Enligt honom själv. Själv är jag rätt skeptisk till det.
Citera
2024-09-12, 21:42
Medlem
Pajasen går alltså ut och utropar sig själv till överlägsen segrare i debatten men säger samtidigt att han vägrar ställa upp på fler debatter eftersom debatten på ABC var så orättvis.

Fegis. Det här kommer kosta röster.
Citera
2024-09-12, 21:43
Medlem
DjPuttes avatar
Ja jösses Donnie vågar inte ta en 2:a debatt mot åklagaren Harris som strimlade han till smulor i offentligheten, Tror det är panik i bakgrunden med Donnie tjurat i hop och vägrar inse loppet är kört och han har förlorat!
Citera
2024-09-12, 21:48
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Donald Trump insåg att han förlorade debatten och vågar inte ställa upp på en ny, avlösjar svt nyheterna precis. Kommer han kasta in handduken innan valet?
Det tror jag absolut inte, Trump har alldeles för mycket att förlora på att inte bli president.

Fast det vore onekligen en intressant vändning om Trump skulle gå till Biden och förhandla om en total benådning i alla pågående och avslutade fall, mot att han kliver av valet. Dvs att han ”gör en Nixon”.

Den här debatten kommer plåga Trump på alla sätt; det stressar honom att ha misslyckats (otänkbart!), han får svårare att övertyga donatorer, hans team tappar motivationen, hans väljare börjar se honom som alltmer passé, han tappar mark i valundersökningar, han måste accelerera sin kampanj för att det inte ska bli en nedåtgående spiral (som för Biden), om han förlorar så är det andra gången, och dessutom mot en kvinna etc etc. Jag skulle säga att Trump nog är nära paniken.

Det är bara 53 dagar kvar nu. Trump leder, men det kommer att bli tajt.
Citera
2024-09-12, 21:50
Medlem
GustavAnders avatar
Det råder ju ingen som helst tvekan längre, Trump vågar inte möta Harris igen.
Hans kampanj har ju analyserat och kommit fram till att det hade inneburit ännu fler bakslag.
Hans yrande om partiskhet är ju bara dimridåer.
Citera
2024-09-12, 21:50
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Pajasen går alltså ut och utropar sig själv till överlägsen segrare i debatten men säger samtidigt att han vägrar ställa upp på fler debatter eftersom debatten på ABC var så orättvis.

Fegis. Det här kommer kosta röster.
Jag tror att alla magaväljare är 100% eniga med Trump om att han vann debatten ”bigly”. Frågan är bara hur många mittenväljare han alienerade. Risken är att de som hade röstat på Trump av ekonomiska skäl stannar hemma för att de tycker att Trump var dålig. En sån trend skulle kosta Trump segern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in